تهران-ایسکانیوز: دومین بخش همایش نقاشان آبرنگ ایران تا 30 مهرماه در نگارخانه رسول مهر برپاست. در این بخش آثار هنرمندان جوان در کنار اساتیدی چون قاسم علی اکبر و علی اکبر ابراهیمی به نمایش در آمده است. هفته گذشته نیز نمایشگاهی از اثار هنرمندان برجسته آبرنگ در همین نگارخانه روی دیوار رفته بود.

قاسم علی اکبر از هنرمندان شناخته شده آبرنگ ایران که دو اثر از او با نام های تعطیلات تابستان و بیتا در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، در گفت و گو با خبرنگار تجسمی ایسکانیوز گفت: متاسفانه وضعیت اقتصادی به گونه ای است که هنرمندان آبرنگ نمی توانند از همین را امرار معاش کنند و تنها در صورتی که پشتوانه مالی یا حمایت دولتی داشته باشند می توانند به صورت حرفه ای به هنر آبرنگ بپردازند.

aliakbar

وی با اشاره به این که هر هنرمند برای ارائه کارش باید در دو محور حرکت کند، ادامه داد: برای پیشرفت باید اول قدرت در هر هنر و دوم فرصت برای هر هنرمند ایجاد شود، قدرت در انجام کار هنری چیزی است که با تمرین و ممارست به وجود می آید، اما مهم پس از آن فرصت ارائه اثری است که خلق شده، در این مرحله هنرمندان احتیاج به حمایت و به وجود آمدن بستری مناسب هستند.

علی اکبر افزود: اگر قرار است این نمایشگاه و فعالیت های انجمن نقطه عطفی پس از حدود 10 سال در هنر آبرنگ ایران باشد، باید بر طبق اصول و موازین درستی عمل کرد و افراد شایسته ای امور را در آن به دست بگیرند نه این که صرفا انجمنی تشکیل شود، معتقدم باید این انجمن برای تحقق هدف والایی فعالیت کند.

این هنرمند همچنین با اشاره به این موضوع که حق هنرمندان با استعداد آبرنگ در ایران ادا نمی شود، ادامه داد: هنرمندان کشورهای دیگر چون فرصت بروز هنر خود را دارند در جهان مدعی جایگاه و عناوین مختلفی هستند، اما به جرات می گویم هنرمندان با استعدادی در ایران هستند که دیده نشده اند.

وی افزود: به همین منظور به کمک همسرم معصومه ترکمان که خود نیز از نقاشان قابل توجه آبرنگ به شمار می رود، وبسایتی به نام اولین پایگاه هنر راه اندازی کرده ایم که هر هنرمند می تواند در آن بدون پرداخت هیچ مبلغی به سایت به فروش آثار هنری اش بپردازد و صفحه ای شخصی به این منظور داشته باشد، علاقه مندان می توانند برای عضویت در این سایت به نشانی www.firstartbase.com مراجعه کنند. البته برای هزینه های داخلی سایت ماهانه 10 هزار تومان حق عضویت برای آن در نظر گرفته شده، اما فروش آثار به کلی به خود هنرمند تعلق خواهد داشت. البته این پایگاه در زمینه هنرهای خوشنویسی، نقاشی و عکاسی فعال است.

jjjjj

این هنرمند در ادامه آبرنگ را در مقایسه با دیگر هنرها مانند پاتیناژ دانست و گفت: همیشه در هنر آبرنگ ممکن است همه چیز خراب شود و احتمال زمین خوردن در آن هست و از این لحاظ بسیار شبیه هنر پاتیناژ است.

وی همچنین در پایان با ابراز امیدواری برای دیده شدن هنرمندان جوان آبرنگ در سطح جهانی، اظهار داشت: اگر از من خواسته شود، از هر کوششی در انجمن آبرنگ دریغ نخواهم کرد.

همایش و نمایشگاه نقاشان آبرنگ ایران که با کوشش نماینده جامعه بین المللی آبرنگ علی اکبر ابراهیمی برپا شده، با دعوت از 10 نفر از اساتید آبرنگ ایران و مشارکت بیش از 140 نفر از هنرمندان 12  استان کشور از جمله تهران، البرز، اصفهان، شیراز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، چهار محال بختیاری، خوزستان، گلستان، قم، سمنان، لرستان در دو بخش برگزار می شود. البته بخش اول که به نمایش آثار اساتید و هنرمندان برجسته آبرنگ اختصاص داشت از تاریخ 19 تا 23 مهر برگزار شده و به پایان رسیده و بخش دوم با حضور هنرمندان و امید های آینده از تاریخ 26 تا 30 مهر 1393 در حال برگزاری است.

 

 
کد خبر: 115203

وب گردی

وب گردی