تهران-ایسکانیوز: دست ‌اندرکاران صنعت داروسازی و پزشکان می‌گویند خمیر دندان افراد را بیمار می کند و خطرناک است.

از طرفی مباحث دیگری در اینترنت مطرح می شود که کاربران را در مورد استفاده از خمیر دندان به اشتباه می اندازد.

پاسخ دقیق به این سوال که آیا فلورایدها سمی هستند فقط از طریق مطالعات و تحقیقات علمی میسر است.

فلورایدها یکی از داروهای مورد مطالعه در جهان هستند. تا کنون هیچ نشانه ای از خطر تهدیدکننده‌ سلامت با مصرف فلوراید یافت نشده است.

برعکس با توجه به آمار کاهش شدید پوسیدگی دندان در آلمان، بر این نکته تاکید می‌شود که استفاده از فلوراید می‌تواند به حفاظت از دندان در برابر پوسیدگی کمک و ساختارش را محکم تر کند.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی بدن هیچ نیازی به فلوراید ندارد مگر تاثیر مثبت آن در بهداشت دهان و دندان.

وقتی صحبت از فلوراید می شود اغلب مردم یاد فلوئور می افتند اما این دو با هم فرق دارند. فلوئور یک عنصر خالص بسیار سمی است که نباید با آن تماس داشته باشیم. ترکیبات غیر سمی فلوراید در خمیر دندان ها از عناصری مثل سدیم یا کلسیم در ترکیب با فلوئور ساخته شده اند.همان طور که در نمک طعام مقداری کلر وجود دارد که عنصری بسیار سمی است.

موسسات پزشکی برای ارزیابی مصرف فلوراید توصیه می کنند فقط یک شکل از فلوراید را برای مصرف انتخاب کنید: یا به صورت نمک حاوی فلوراید یا مکملهای دارویی فلوراید دار.

این هشدار به خاطر این نیست که فلوراید خطرناک است. هنگام مصرف نمک هم باید به این نکته توجه شود که مصرف بیش از اندازه آن مضر است.

میزان دز مصرفی مهم است، اگر بیش از اندازه استفاده شود باعث بروز لکه های زرد و قهوه ای روی دندان می شود. در مواقع پیشرفته تر می تواند به کلیه ها آسیب برساند.

طبق بررسی محققان مصرف روزانه 10 تا 25 میلی گرم باعث این مشکلات می شود. البته این مقادیر از طریق منابع طبیعی در آب، داروها و نمک مشکلی ایجاد نمی کند.



کد خبر: 115448

وب گردی

وب گردی