تهران-ایسکانیوز: کمپین پرواز در جلسه‌ای که فردا (سه‌شنبه) در سازمان محیط زیست برگزار خواهد شد با مسئولان این سازمان و مسئولان محیط زیست استان مازندران شرکت خواهد کرد. همچنین 32 گروه مختلف با حمایت از کمپین پرواز، اولویت بالای تلاش برای کنترل نسل کشی پرندگان مهاجر در فریدونکنار را به مردم و مسئولان اعلام کردند.


اعضای این کمپین در جلسه‌ای که فردا با حضور مسئولان سازمان محیط زیست برگزار می شود شرکت خواهند کرد. در این جلسه که با حضور نمایندگانی از گروه پرنده نگري و پرنده شناسي طرلان، ديد‌ه‌بان حقوق حيوانات، كانون محيط‌بان و انجمن يوز پلنگ ايرانی برگزار خواهد شد.


کمپین پرواز در یک ماه گذشته تلاش داشته تا با جمع آوری اطلاعت لازم در رابطه با حقایق جاری در منطقه فریدونکنار، توجه مسئولان را به حل معضل شکار گسترده پرندگان مهاجر جلب کند.


در عین حال این کمپین تلاش کرده تا با جلب حمایت سمن‌های زیست محیطی، پایه‌های اطلاع رسانی صحیح در این حوزه بنا شود. حال با گذشت حدود یک ماه از اعلام موجودیت این کمپین، 32 گروه زیست محیطی از این کمپین حمایت کرده‌اند.


کمپین پرواز، در راستای هدف کوتاه مدت خود در حذف دام‌های هوایی که برای سال 1393 تنظیم شده است، با تنظیم و ارسال نامه‌ای به معصومه ابتکار، رییس سازمان محیط زیست، با ذکر 15 سوال در رابطه با نسل‌کشی پرندگان مهاجر تلاش کرد اهمیت ملی و بین المللی حل این معضل را یاد آور شود.


هر ساله و همزمان با ورود پرندگان مهاجر به منطقه فریدونکنار، کشتار جمعی این پرندگان با روش‌های سنتی و غیرسنتی به دور از نظارت لازم و کافی مسئولان استانی انجام می‌شود و تلاش‌هایی که تاکنون برای حل این معضل صورت گرفته اثرگذار نبوده است. امید این می‌رود که با تلاش جمعی گروه‌های فعال که با نام کمپین پرواز از امسال آغاز شده، و با پشتیبانی سازمان حفاظت محیط زیست، معضل نسل کشی میهمانان فصل سرد در روندی منطقی و عالمانه حل شود.


کمپین پرواز در نخستین گام در کنار مسئولان ذیربط خواستار این است که به عنوان یکی از اهداف اصلی کمپین، از امسال از نصب هرگونه دام هوایی در منطقه پیشگیری شده و با نصب دام هوایی به سرعت و قاطعانه برخورد شود.


کمپین پرواز

کد خبر: 115591

وب گردی

وب گردی