عمده مشکل دانشجویان خارجی روند هماهنگی با کنسولگری برای اقامتشان است/ تمایل دانشجویان عراقی برای تحصیل در ایران

مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با بیان اینکه اغلب دانشجویان عراقی برای تحصیل در ایران تمایل دارند، گفت: در وضعیت کنونی عمده مشکل دانشجویان خارجی هماهنگی با کنسولگری در زمینه اقامتشان است.

علی برزگر، مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره عمده مشکلات برای دانشجویان خارجی گفت: این دانشجویان از سوی کنسولگری با مشکلات متعدد مواجه هستند. هرچند از سوی دانشگاه مشکل خاصی برای این افراد وجود ندارد و عمده مشکلات ناشی از کنسولگری در هر استان باید برطرف شود. این افراد برای اقامت خود مشکل داشته و در حال پیگیری مسائل کنسولگری هستیم تا در هر استان نارسایی‌ها پیگیری شده و نیازی به بررسی مسائل از سوی  سازمان مرکزی نباشیم.

 دانشجویان خارجی چگونه شهریه پرداخت می‌کنند؟

وی افزود: میزان شهریه دانشجویان خارجی و نحوه پرداخت آن به شرایط تابعیت آنها بستگی دارد. برای مثال دانشجویانی که مقیم ایران بوده‌ و تابعیت دائم دارند به صورت ریالی و گروهی صرفا برای تحصیل به کشور ما آمدند شهریه خود را به شکل دلاری می‌پردازند که مقدار آنها به مبلغ اندکی با دانشجویان ایرانی متفاوت است.

برزگر درباره وضعیت خوابگاه‌ها برای دانشجویان خارجی محصل در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر تاکید کرد: مشکلی در زمینه خوابگاه برای هیچ دانشجویی در استان بوشهر نداریم؛ زیرا خوابگاه‌های با کیفیت مناسب و در حد هتل‌های ۴ ستاره و VIP است.

مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر درباره افزایش شهریه دانشجویان بین الملل در سال تحصیلی جدید افزود: برای دانشجویان مقیم کشور میزان مبلغ شهریه‌ها چندان افزایش نداشته، بلکه طبق هر ساله یک و نیم برابر افزایش شهریه همچون گذشته اعمال شده است. همچنین برای دانشجویان پرداخت شهریه به شکل دلار به صورت مستقیم از سوی سازمان مرکزی اعلام می‌شود. برای مثال مبلغ شهریه مقطع کارشناسی  ۳۰۰ دلار تعیین شده که نرخ آن برای تمامی واحدهای دانشگاهی یکسان است.

۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش جذب دانشجوی خارجی در استان بوشهر در سال تحصیلی جدید 

مدیر بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر درباره کم و کیف  جذب دانشجویان در ترم جدید تاکید کرد: دانشگاه های کشور عراق در یک برهه زمانی دانشگاه‌های کشور ایران را در لیست سیاه خود قرار داد که این مقوله جو دانشجو را سخت کرده بود. هرچند در سالجاری در  واحد دانشگاهی استان بوشهر ۱۰ تا ۱۵ درصد جذب دانشجوی خارجی جدید داشتیم.

برزگر در پاسخ به این سوال که در وضعیت کنونی دانشجویان کدام کشور برای تحصیل در ایران تمایل دارند؟، گفت: در کشور ما بیشتر دانشجویان عراقی از رشته‌های پزشکی و پیراپزشکی استقبال می‌کنند. البته در مرحله بعدی دانشجویان تحصیل در  رشته‌های مهندسی را انتخاب می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =