حوادث اخیر آسیب‌شناسی می‌شود/ ایجاد رشته‌های تحصیلی جدید در راستای افزایش وحدت و همبستگی

رییس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان گفت: دانشجویان از طریق شناسایی موقعیت فعلی کشور از آسیب‌های تهدید کننده و تبلیغات سوء بر علیه نظام آگاه می‌شوند.

سید محمد شیخ احمدی، دانش آموخته و مدرس دانشگاه مذاهب اسلامی و رییس دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان  کردستان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان وارد سومین سال فعالیتش شده و در طول این مدت اقدامات متعدد را در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه اختصاص جلساتی از واحد معارف به درس تقریب مذاهب مورد توجه قرار گرفته است، افزود: دفتر تقریب مذاهب استان گلستان و واحد سنندج برنامه‌ای را با مجموعه نهاد رهبری برگزار کرده و سعی شده در دروس عمومی و گروه معارف در طول ترم اساتید حداقل دو جلسه را به مباحث تقریب اختصاص دهند. در این شرایط استاد در صورت تمایل و تخصص  تدریس کرده که در غیر این صورت از اساتید آگاه استفاده می‌شود.

رییس دفتر تقریب مذاهب  دانشگاه آزاد اسلامی استان کردستان تاکید کرد: فرهنگ تقریب و همبستگی مذاهب  در جلسات متعدد بازگو شده تا این افراد در دروس معارف حداقل یک تا دو جلسه را به دروس تقریب مذاهب اختصاص دهند. این اقدام در واحد کردستان تاثیرگذار بوده و بازخورد آن را در بین دانشجویان شیعه و سنی شاهد هستیم. همچنین در طول سه سال اخیر همایش‌ها در سطح ملی برگزار شده است.

تلاش‌ها برای شفاف‌سازی فضا در برابر تفرقه افکنی‌ها

شیخ احمدی ادامه داد: در سه سال اخیر جلسات به شکل تبینی برگزار شده در چنین فضایی نقش همبستگی مذاهب و تقویت روح همدلی مورد توجه قرار گرفته و تلاش شده تا جو علمی و دانشگاهی به سمت همدلی پیش برود تا در فضای ملتهب دانشجویان وارد فضای رسانه‌ای علیه کشور نشوند.

حوادث اخیر در اولویت آسیب‌شناسی قرار می‌گیرد

وی در واکنش به اتفاقات اخیر و فتنه افکنی‌ها  گفت: حوادث و جریانات اخیر آسیب شناسی شده و با برگزاری کارگاه‌ها، نشست‌های علمی بیش از پیش می‌توان دانشجویان را با موقعیت فعلی کشور آشنا کرد تا آسیب‌های تهدید کننده کشور و تبلیغات گسترده بر علیه  کشور و نظام  شناسایی شود تا در صورت بروز نارسایی بتوان مشکلات موجود را برطرف کرد.

سرفصل‌های دروس به روز رسانی شود

رییس دفتر تقریب مذاهب  دانشگاه آزاد اسلامی استان  کردستان درباره روند تدریس تقریب مذاهب تاکید کرد: برای گروه معارف دروس مشخص در نظر گرفته شده و در جلسات عمومی تاکید شده و امروز نیازمند به روز رسانی سرفصل‌ها هستیم. برای مثال درسی که ۲۰ سال قبل نوشته شده نیازمند بازبینی است و باید علم را مطابق با شرایط روز پیش برد. دفتر تقریب مذاهب اسلامی می‌توان این دروس را بررسی کرد و با برگزاری جلسات متعدد در گروه معارف، نهاد رهبری و ... سرفصل‌ها با نیازهای جدید و در راستای شبهه‌زدایی قشر دانشجو برگزار شود.

ایجاد رشته‌های جدید در راستای دستیابی به وحدت و همبستگی

 به گفته شیخ احمدی می‌توان گروه معارف را به روز کرده و رشته‌های جدید را در آن گنجاند. در حالی که باید در دنیای امروز بین دروس رشته‌ای اقدام کرد و در زمینه تقریب مذاهب به حوزه‌های بین رشته‌ای ورود پیدا کرد. برای مثال حقوق تقریب، فقه تقریب، علوم سیاسی تقریب و ... را در دستور کار قرار داد، امیدواریم با تایید سازمان مرکزی رشته‌های جدید در راستای دستیابی به وحدت و همبستگی ایجاد و در واحدهای دانشگاهی تدریس شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =