فعالیت گسترده دشمنان برای تحریک احساسات جوانان/ تربیت اساتید متخصص در زمینه تقریب مذاهب مورد توجه قرار بگیرد

 مسئول دفتر مجمع تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با بیان اینکه دشمنان انقلاب با کار رسانه‌ای و دروغ پراکنی‌ها احساسات جوانان را تحریک می‌کنند، گفت: برای وحدت بیشتر بین شیعیان و اهل تسنن تربیت اساتید متخصص در زمینه تقریب مذاهب مورد توجه قرار بگیرد.

رضا امیا، مسئول دفتر مجمع تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌ها در دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: دیدار خانواده شهدا به ویژه شهدای سلامت، شهدای اهل سنت و این گونه اقدامات بازتاب مناسب به ویژه در ایام هفته وحدت داشته و  در سالجاری به دلیل تفرقه افکنی‌ها مراسم‌ها در هفته وحدت پر رنگ‌تر از گذشته برگزار شد.

وی در پاسخ به این سوال که برای مدیریت و مهار تفرقه افکنی‌ها دفتر تقریب مذاهب به چه میزان می‌توان موثر عمل کرد؟ افزود: باید بیش از پیش با دانشجویان ارتباط برقرار کرد و بتوان آنها را پای  کار آورد. از سوی دیگر در زمینه فرهنگی فعالیت‌های رسانه‌ای اندک است. در حالی که دشمنان انقلاب با کار رسانه‌ای مناسب و دروغ پراکنی‌ها احساسات جوانان را تحریک می‌کنند. در دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان اقدات فتنه برانگیز مدیریت شده و تاکنون مشکل خاصی در این زمینه بروز نکرده است.

فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان در برابر فتنه‌های دشمن در اولویت قرار گیرد

مسئول دفتر مجمع تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان ادامه داد: باید بتوان دسیسه‌ها از سوی دشمنان انقلاب را مقابله و  به جامعه کمک کرد. در این شرایط با توجه به فتنه انگیزی‌ها و برنامه ریزی‌های دشمن برای تاثیرگذاری بر روی تمامی سنین می‌توان برای دانش آموزان در مقاطع مختلف فعالیت فرهنگی انجام داد تا بتوان تفکرات آنها را در برابر دسیسه‌های دشمن مدیریت کرد.

 وی گفت: تمامی دانشجویان در این دانشگاه مسلمان هستند و می‌توان دل‌های شیعیان و اهل تسنن را به یکدیگر نزدیک‌تر کرد. همچنین اساتید را با برخوردها و پیگیری‌ها متعدد به سمت امت واحده پیش برد و با توجه به اختلافات موجود در جامعه دل‌ها را به یکدیگر نزدیک و با تاکید بر اشتراکات و کم رنگ کردن اختلافات اقدام کرد.

برای تقریب شیعه و سنی نیازمند فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی هستیم

 مسئول دفتر مجمع تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان درباره اقدامات برای وحدت بیش از پیش بین شیعیان و اهل تسنن تاکید کرد: برای برگزاری همایش و کارگاه‌ها در راستای تقویت تقریب مذاهب باید هزینه کرد و بودجه برای فعالیت‌های رسانه‌ای و فرهنگی اختصاص داد.

امیا در پاسخ به این سوال که برای آگاهی بخشی به دانشجویان در زمینه تقریب مذاهب چه برنامه‌ای در دستور کار دارید؟ افزود: باید بتوان اساتید در زمینه تقریب مذاهب تربیت و کارگاه‌های متعدد برای آنها برگزار کرد، طبیعتا می‌توان اقدامات مناسب انجام داد، چون ذهن دانشجویان در اختیار اساتید است. در این شرایط می‌توان دانشجویان را به سمت فعالیت‌های مناسب سوق داد. اساتید با رویکرد تقریبی برای دانشجویان به شکل مناسب عمل می‌کنند.

به گفته وی باید بتوان در زمینه برگزاری اردو برای دانش آموزان فعالیت کرده و از این طریق اوقات بیشتری به مشترکات بین اهل سنت و شیعیان اختصاص داد. برای مثال برگزاری مسابقات قرآن در استان گلستان اقدام موثری برای وحدت بیش از پیش مسلمان است. همچنین برگزاری مسابقات ورزشی مورد استقبال اهل سنت می‌تواند تاثیرگذار باشد. به باور بنده می‌توان به شکل غیرمستقیم و در قالب فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در راستای توسعه مراودات اهل تسنن و شیعه اقدام کرد و این گونه اقدامات در برابر تندروی‌ها موثر است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1156691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =