افزایش تعداد دانشجویان غیرایرانی در سال جاری/ تفاهم‌نامه با ۶۰ مرکز علمی و دانشگاهی کشور عراق منعقد شد

مدیرکل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از افزایش تعداد دانشجویان مقطع دکتری و کارشناس ارشد در مهر ۱۴۰۱ خبر داد و  گفت: از طریق این دانشگاه با جمهوری عراق تفاهم نامه‌های فراوان امضا شده و با بیش از ۶۰ مرکز علمی و دانشگاهی کشور عراق به شکل مستقیم مراوه داریم.

محمدحامد کیانی، مدیر کل امور بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره کم و کیف پذیرش دانشجویان غیرایرانی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ گفت: در سال تحصیلی جاری فرآیند جذب در فروردین و اردبیهشت انجام شده و تعداد پذیرش دانشجو در سال تحصیلی جاری در مقایسه با دیگر نیمسال‌های تحصیلی در زمان شیوع کرونا برابر است. هرچند وضعیت جذب دانشجو را می‌توان به‌طور مستند از سامانه آموزشیار بررسی کرد. همچنین تعداد دانشجویان مقطع دکتری و کارشناسی ارشد در مهر ۱۴۰۱ افزایش یافته است. همچنین در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو جذب شده و تراکنش جذب دانشجو به شکل یکسان بوده است.

تمایل دانشجویان غیرایرانی به تحصیل در رشته‌های حقوق و حسابداری

مدیرکل امور بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) ادامه داد: چند رشته تحصیلی پرطرفدار همچون حقوق و حسابداری همچون گذشته از طرفدار فراوان برخوردار بوده و پراکندگی دانشجویان در بین رشته‌های تحصیلی یکنواخت است.

ظرفیت اسکان ۲ هزار دانشجو غیرایرانی وجود دارد

کیانی با بیان اینکه اغلب دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) از جمهوری عراق هستند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و هماهنگی با اصناف هتلداران امکان استقرار و اسکان ۲ هزار دانشجو وجود دارد. از سوی دیگر دانشگاه از لحاظ فضای خوابگاهی اقدامات متعدد انجام داده که در وضعیت کنونی امکانات خوابگاهی برای ۲ هزا و ۵۰۰ نفر وجود دارد. در مجموع برای اسکان دانشجویان در مهر ۱۴۰۱ می‌توان از خدمات موجود بهره‌مند شد.

وی درباره بار علمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی و امکان ادامه تحصیلی، اشتغال و وضعیت اقامت‌شان تاکید کرد: برخی از دانشجویان با اخذ مدرک به کشور مبدا بازگشته و با کسب مدارک دانشگاه آزاد اسلامی که یکی از مدارک معتبر آموزشی جهان در مراتب بالاتر علمی نسبت به مدرک تحصیلی مشغول بکار می‌شوند و همین مزیت ارزش افزوده ویژه را برای دانشجو در زمینه حرفه‌ای ایجاد می‌کند.

کیانی ادامه داد: مدرک تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر دنیا به رسمیت شناخته و امکان ادامه تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی برای این افراد فراهم شده و بخش قابل توجهی از دانشجویان به ویژه در رشته‌های علوم پزشکی پس از اخذ مدرک برای  اشتغال به کشورهای اروپایی مهارجرت کرده و مدرک دانشگاه آزاد اسلامی در تمامی دنیا معتبر است.

مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) درباره عقدتفاهم نامه‌ با دانشگاه‌ها در حوزه بین الملل تاکید کرد: تاکنون با کشور عراق تفاهم نامه‌های فراوان امضا شده و بیش از ۶۰ مرکز علمی و دانشگاهی کشور عراق به شکل مستقیم تعامل برقرار شده است.

وی افزود: در  یکسال و نیم اخیر مسئولیت به واحد اصفهان سپرده شده و با دانشگاه‌ امام حسین در کشور عراق تفاهم نامه امضا شده است. همچنین تفاهم همکاری با مجموعه دانشگاه معماری کشور ارمنستان تفاهم نامه مستقیم به عنوان یکی از تفاهم نامه‌های عملیاتی منعقد شده که در زمینه تبادل استاد و دانشجو دوره مشترک و برگزاری سمینار و گردهمایی مشترک امضا شده است.

 کیانی گفت: تفاهم‌نامه‌ها یکی از اقدامات شاخص دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان است. همچنین ۱۷ تفاهم‌نامه از سنوات گذشته وجود داشته که در یکسال گذشته قرار بر احیای تفاهم نامه‌ها است تا بتوان با مجموعه دانشگاهی به شکل مجدد در پساکرونا از ظرفیت‌های علمی موجود در مراکز علمی بهره برد.

پژوهش‌های دانشجویان غیرایرانی چگونه است؟

 کیانی درباره انجام پژوهش‌های مطرح در ابعاد بین المللی تاکید کرد: با توجه به جمعیت عظیم دانشجو در واحد اصفهان و مجموعه برآیند پایان نامه‌ها در قالب طرح‌های تحقیقاتی یک وضعیت مناسب در بعد پژوهش را در هر واحد ایجاد کرده و اغلب پژوهش‌ها به شکل میدانی در کشورهای مبدا دانشجو طراحی شده و قراردادها بین مراکز علمی و صنعتی کشورها با مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی طراحی و اجرا شده است.

وی گفت: فارغ التحصیلی دانشجویان در مقاطع تکمیلی با مجموعه  ای از اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی به شکل مشترک ایجاد می شود و همین اقدام مقدمه‌ای برای فعالیت‌ها و انجام پروژه‌های علمی مشترک در بین کشورهای ایرانی، عراق ، لبنان، سوریه و ... است.

مدیر کل امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) افزود: برای افزایش جذب دانشجو حلقه فعالیت و ارتباط با کشورهای منطقه همچون روسیه، پاکستان، قزاقستان، تاجیکستان، ارمنستان  و ...  برقرار شده و امیدواریم سهم منطقی از تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را جذب کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =