کنکور و آزمون| فرصت مجدد برای ثبت‌نام آزمون تکمیل ظرفیت دستیاری فوق‌تخصص/ شرایط اختصاصی شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲ اعلام شد

شرایط اختصاصی داوطلبان شرکت در سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) اعلام شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، توزیع کارت آزمون دوره ۶۸ آزمون های زبان انگلیسی عمومی وزارت بهداشت (MHLE) از ساعت ۱۲ سه‌شنبه ۳ آبان ۱۴۰۱ آغاز می‌شود.

این آزمون از ساعت ۸:۳۰ پنجشنبه ۵ آبان ۱۴۰۱ برگزار می‌شود و نتایج آن نیز ساعت ۱۲، روز ۱۵ آبان ۱۴۰۱ اعلام خواهد شد.

گفتنی است ثبت‌نام این آزمون ۱۰ مهر ماه آغاز شد و ۲۷ مهرماه پایان یافت.

مرحله تکمیل ظرفیت کنکور کارشناسی ارشد گروه پزشکی ۱۴۰۱ اجرا می‌شود

 آزمون کارشناسی ارشد گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ در ۳۴ حوزه امتحانی برای ۸۶ رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی در روزهای ۵ و ۶ خرداد برگزار شد و نتایج نهایی آن در ۱۲ شهریورماه ۱۴۰۱ اعلام شد.

تعداد ۵۹ هزار و ۴۶۴ نفر در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ ثبت نام کردند که از تعداد ۶۴ هزار و ۱۷۵ نفر در آزمون به دلیل شرکت در دو رشته تعداد ثبت نام کننده نهایی آزمون بودند.

از این میان تعداد ۴۸ هزار و ۴۸۱ در جلسه آزمون شرکت کردند که از میان حاضرین در آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته‌های گروه پزشکی سال ۱۴۰۱ تعداد ۴۱ هزار و ۹۵۲ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند و در نهایت ۵ هزار و ۱۹ نفر قبول شدند.

مرکز سنجش آموزش پزشکی در جدیدترین اطلاعیه درباره آزمون کارشناسی ارشد گروه علوم پزشکی سال ۱۴۰۱ اعلام کرده است: طی پیگیری های به عمل آمده، با پذیرش مرحله تکمیل ظرفیـت در برخی از رشته محل ها، موافقت شد.

در این راستا اسامی دانشگاه های پذیرنده و ظرفیت پذیرش مرحله تکمیل ظرفیت در تاریخ ۷ آبان ۱۴۰۱ از طریق سامانه مرکز سنجش آموزش پزشکی اعلام خواهد شد.

داوطلبان می توانند با وارد کردن کد رهگیری نسبت به انتخاب رشته محل های مربوط به مرحله تکمیل ظرفیت از ۷ تا ۹ آبان ۱۴۰۱ اقدام کنند.

شرایط اختصاصی شرکت در آزمون دستیاری دندانپزشکی ۱۴۰۲ اعلام شد

شرایط اختصاصی داوطلبان شرکت در سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی (سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲) اعلام شد.

دندانپزشکان عمومی یا دانشجویان سال آخر دندانپزشکی (مشروط به فراغت از تحصیل حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲) که حائز شرایط یکی از بندهای زیر باشند، مجاز به شرکت در سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی (سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ خواهند بود:

۱. پایان خدمات قانونی (طرح نیروی انسانی) حداکثر تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ یا معافیت از آن

۲. شروع خدمات طرح نیروی انسانی در مناطقی با ضریب محرومیت چهارپنجم و کمتر، حداکثر در فاصله سه ماه پس از فراغت از تحصیل (بدون توقف)

۳. مشمولان آیین نامه «تسهیل ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز و استعداد درخشان به مقاطع بالاتر در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوب ۳۰ دی ماه ۱۳۹۷»

۴. دانشجویان دندانپزشکی عمومی متأهل (به استناد قانون تسهیل ازدواج جوانان)

۵. مشمولان خدمت نظام وظیفه که در فرجه یک ساله یا در حین خدمت هستند و از نظر مقررات وظیفه عمومی مرتکب تخلفی نشده اند (موضوع مصوبه سی و چهارمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تکمیلی و تخصصی وزارت بهداشت مورخ ۱۵ شهریور ۱۴۰۱)

۶. افرادی که با استفاده از سهمیه استان های خاص در دوره دندانپزشکی عمومی پذیرفته شده اند، تنها با رعایت شرایط قانونی مربوط به انجام تعهدات سهمیه مذکور می توانند در آزمون شرکت کنند.

۷. افرادی که در آزمون دوره سی و ششم (سال ۱۴۰۱) با استفاده از سهمیه رزمندگان و ایثارگران در دانشگاه های دولتی پذیرفته شده ولی انصراف داده اند، مجاز به استفاده از این سهمیه در آزمون دوره سی و هفتم نیستند (موضوع ماده ۳ مصوبه جلسه مورخ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ هیأت وزیران).

توجه: گواهی مربوط به هریک از بندهای بالا باید در زمان ثبت نام یا مهلت احتمالی تمدید ثبت نام و تکمیل مدارک، در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی بارگذاری شود.

توجه: افرادی که مشمول هیچ یک از شرایط بالا نیستند، مجاز به شرکت در آزمون نخواهند بود.

توجه: جزئیات مربوطه در اطلاعیه ها و دفترچه راهنمای سی و هفتمین دوره آزمون پذیرش دستیار در رشته های تخصصی دندانپزشکی اعلام خواهد شد.

فرصت مجدد برای ثبت‌نام آزمون تکمیل ظرفیت دستیاری فوق‌تخصص

مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور، فرصت ثبت‌نام آزمون تکمیل ظرفیت پذیرش فوق‌تخصص دوره ۳۹ را تمدید کرد.

بر این اساس، فرصت ثبت‌نام آزمون تکمیل ظرفیت پذیرش فوق‌تخصص دوره ۳۹ از ساعت ۱۱ تا ۱۶ امروز یک‌شنبه یکم آبان ماه تمدید شد. 

آزمون تکمیل‌ظرفیت دستیاری فوق‌تخصص پزشکی دوره ۳۹، رشته‌های خون و سرطان بالغین، بیماری‌های ریه، جراحی قلب و عروق، عفونی کودکان، نفرولوژی، مراقبت‌های ویژه، جراحی عروق، ریه‌کودکان، کلیه کودکان، روماتولوژی، طب نوزادی و پیرامون تولد، قلب کودکان، مغز و اعصاب کودکان، روماتولوژی کودکان، جراحی کودکان، خون و سرطان کودکان، روانپزشکی کودک و نوجوان فردا دوشنبه ۲ آبان ماه برگزار می‌شود. 

همچنین زمان برگزاری آزمون تکمیل ظرفیت رشته جراحی قفسه صدری روز یکشنبه ۸ آبان ماه است.

مهلت ثبت نام در جشنواره دانشجوی نمونه تا ۶ آبان تمدید شد

مهلت نام نویسی دانشجویان علوم پزشکی در سی امین جشنواره دانشجوی نمونه تا ششم آبان ۱۴۰۱ تمدید شد.

جشنواره دانشجوی نمونه سال جاری نیز مانند سال‌های گذشته با هدف افزایش مراتب معنوی و تشویق دانشجویان در پایبندی به هویت ملّی و گسترش اصول و ارزش‌های اسلامی، اخلاق حرفه‌ای و افزایش تحرک، نوآوری و شادابی اجتماعی و شناسایی دانشجویان با استعدادهای برتر علمی فرهنگی برگزار می‌شود.

این رویداد سعی دارد تا با شناسایی نخبگان، الگوی دانشجوی نمونه و برتر را در حوزه‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و اجتماعی معرفی کند.

تمامی مراحل ثبت‌نام و مرحله داوری دانشگاهی و داوری مرحله کشوری این جشنواره به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و فرآیند داوری جشنواره دانشجوی نمونه در دو مرحله دانشگاهی و کشوری برگزار می شود.

نخست دانشجویان در سطح دانشگاه به رقابت می‌پردازند و آن دسته از دانشجویانی که برترین امتیازات را بر اساس آیین‌نامه و صرف نظر از حد نصاب‌های آن کسب کنند به عنوان برگزیدگان دانشگاهی مورد تقدیر دانشگاه قرار می‌گیرند ، ابراز کرد: برخی از این دانشجویان شرایط معرفی به رقابت مرحله دوم را دارند که جهت شرکت در این مرحله به دبیرخانه مرکزی معرفی شده و پس از بررسی در جشنواره دانشجوی نمونه تقدیر می‌شوند.

تمام دانشجویان ایرانی و بین‌الملل متقاضیان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می توانند با مراجعه به سایت Nemooneh.behdasht.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در این جشنواره اقدام کنند.

دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۱۹ رشته دستیار فلوشیپ می پذیرد

دانشگاه علوم پزشکی تهران با توجه به مجوز صادره از سوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مبنی بر پذیرش متقاضیان تحصیل در دوره های فلوشیپ از طریق فراخوان دانشگاهی، در رشته های مورد نیاز بعد از انجام مصاحبه ساختارمند، دستیار فلوشیپ ورودی ۱۴۰۱ می پذیرد.

داوطلبان (اعم از کسانی در آزمون فلوشیپ کتبی اردیبهشت سال ۱۴۰۱، شرکت کرده یا شرکت نکرده اند) درخواست می شود حداکثر تا تاریخ ۷ آبان ماه ۱۴۰۱ با ارسال یک ایمیل به نشانی fellowship-test@sina.tums.ac.ir فایل های منتشر شده در اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی تهران را تکمیل کرده و مدارک ذکر شده را به ایمیل ارسالی پیوست کنند.

تبصره ۱: قابل توجه متقاضیان پذیرش در رشته گلوکوم: با توجه به وجود یک ظرفیت خالی در دانشگاه علوم پزشکی تهران، کلیه قبول شدگان آزمون فلوشیپ کتبی اردیبهشت ۱۴۰۱ همه دانشگاه های کشور در تمامی زیرشاخه های رشته چشم پزشکی می توانند در صورت تمایل در این فراخوان ثبت نام کنند و پذیرش نهایی، بعد از موفقیت در مصاحبه ساختارمند گروه از سوی وزارت بهداشت اطلاع رسانی خواهد شد.

فهرست رشته های فلوشیپ مورد نیاز همراه با ظرفیت؛ دانشگاه علوم پزشکی تهران

رشته یا رشته های پیش نیاز رشته فلوشیپی مورد تقاضا تعداد مورد پذیرش
جراحی کلیه و مجاری ادراری تناسلی پیوند کلیه ۲ نفر
اورولوژی کودکان ۲ نفر
آندرولوژی یک نفر
بیهوشی بیهوشی مغز و اعصاب (نوروانستزیا) ۲ نفر
بیهوشی کودکان ۲ نفر
داخلی، بیهوشی، جراحی عمومی، پرتودرمانی طب تسکینی یک نفر
آسیب شناسی سیتوپاتولوژی یک نفر
آسیب شناسی، پوست آسیب شناسی پوست یک نفر
آسیب شناسی، جراحی عمومی، زنان و زایمان، بیهوشی، داخلی ،کودکان، طب اورژانس طب انتقال خون یک نفر
پوست پوست کودکان ۲ نفر
فوق تخصص خون کودکان پیوند سلول های بنیادی کودکان یک نفر
گوش و گلووبینی و جراحی سروگردن اتولوژی_ نورواتولوژی یک نفر
قلب و عروق نارسایی قلب و پیوند یک نفر
ارتوپدی جراحی ستون فقرات یک نفر
روانپزشکی روان درمانی یک نفر
جراحی عمومی، کودکان، بیهوشی مراقبت های ویژه کودکان ۳ نفر
فوق تخصصی جراحی قلب و عروق جراحی بیماری های مادرزادی قلب یک نفر
جراحی مغز و اعصاب جراحی مغز و اعصاب کودکان ۲ نفر
چشم پزشکی گلوکوم یک نفر

انتهای پیام/

کد خبر: 1157132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =