مهم‌ترین رسالت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ارتقای رشد فکری استادان است

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه این است که بسترهای ارتقا بعد معرفتی و رشد فکری استادان را فراهم کند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اختتامیه طرح اندیشه تمدن‌ساز استان خوزستان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والسلمین آیت عادلی‌نژاد مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، علی افروس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمود حزبه‌زاده مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، روسای دانشگاه‌های استان خوزستان و دبیران طرح اندیشه تمدن‌ساز استان خوزستان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام شریفانی در این جلسه با اشاره به اهمیت رشد و انسان رشید از منظر قرآن کریم، گفت: جامع‌نگری، قدرت انتخاب احسن، اهم و مهم کردن در امور و حجت و برهان داشتن از مولفه‌های یک انسان رشید است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه طرح «اندیشه تمدن‌ساز» مثل دیگر طرح‌های اندیشمندانه در سطح دانشگاه از قبیل «اندیشه مطهر» و «تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه» همه برای این است که استادان در حوزه اندیشه توانمند شوند، تاکید کرد: کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» نمونه‌ای از سفره اندیشه‌ورزی در دانشگاه است و یکی از مهم‌ترین رسالت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه این است که بسترهای ارتقا بعد معرفتی و رشد فکری استادان را فراهم کند.

وی ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان و استادان استان خورستان برای طرح اندیشه تمدن‌ساز، افزود: استان خوزستان در طرح اندیشه‌تمدن‌ساز با حضور هزار استاد رتبه اول را در کشور کسب کرد. اگر هفته‌ای یک ساعت صرف تفسیر یک صفحه از قرآن کریم کنیم، طی ۱۰ سال بدون زحمت یک دور تفسیر قرآن را مرور کرده‌ایم و حداقل ۱۰ هزار نکته قرآنی را آموخته‌ایم.

در پایان مراسم از  مجتبی علوی فاضل، دبیر استانی طرح اندیشه تمدن‌ساز، حجت‌الاسلام رضا افشار مسئول مربیان این طرح و دبیران دانشگاهی طرح تقدیر شد.

طرح اندیشه تمدن‌ساز در قالب گروه‌های سه تا پنج نفره با مشارکت حدود هزار نفر از اعضای هیأت علمی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، در ۲۸ جلسه مباحثاتی برگزار شد. 

استادان با مطالعه، توضیح و ارائه محتوای کتاب‌های «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» و «انسان ۲۵۰ ساله» در مدت زمان حدود هفت ماه، هفته‌ای یک جلسه یک ساعته در فضای مجازی از آبان ۱۴۰۰ تا خرداد ۱۴۰۱ در این طرح شرکت کردند. پس از آن چهار کارگاه علمی، اقتصادی، سیاسی و دینی برای استادان تشکیل شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =