غفلت و کم کاری دستگاه‌ها در زمینه تقریب مذاهب/ تجزیه طلب‌ها به مرگ مهسا امینی رنگ و بوی قومی و مذهبی دادند

مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه دستگاه‌های فرهنگی در زمینه تقریب مذاهب کم کاری و غفلت کردند، گفت: تفرقه افکن‌ها و تجزیه طلب‌ها به مرگ ناگوار مهسا امینی رنگ و بوی مذهبی و قومی دادند.

محسن کرمی، مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز گفت: در هفته وحدت سالجاری برنامه‌های گفت‌وگو محور و علمی با برگزاری همایش‌ها و نشست‌های متعدد در قالب گفت‌وگوهای چهره به چهره با دانشجویان و اساتید گروه معارف در کلاس‌ها به مباحث تقریب مذهب و اتحاد در میان مسلمانان پرداخته شد. همچنین نشست‌های گفت‌وگو محور با اهل سنت برگزار شد، چون استان کرمانشاه جزو استان‌هایی با قومیت‌های متعدد نیازمند برگزاری گفت‌وگوهای مستمر به شکل مناسب و صیانت از وحدت بین مسلمانان از اهمیت برخوردار است. گفت‌وگوها با اهل سنت و برگزاری کارگاه با حضور اساتید شیعه و سنی در زمینه شناخت تفرقه افکنی از سوی رسانه‌های معاند و اقدامات دیگر هم در ایام مختلف سال ارتباط متعدد با رسانه‌ها پیگیری می‌شود.

مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه افزود: برای توسعه فعالیت‌ها در زمینه تقریب مذاهب اسلامی برنامه‌ها با شبکه‌های استانی هماهنگ شده تا در برخی ایام موضوعات در قالب تقریبی پیگیری و با حضور اساتید و دانشجویان اقدامات گفت‌وگو محور مورد توجه قرار می‌گیرد. در سال آینده مباحث در زمینه تقریب مذاهب با همراهی مذاهب و فرقه‌های متعدد برگزار می‌شود، چون این اقدامات در توسعه استان موثر است.

کرمی با بیان اینکه تمرکز در برنامه‌های آتی آموزش به دانشجویان خارجی است، ادامه داد: در این واحد دانشگاهی دو هزار دانشجوی خارجی عمدتا عراقی با مذهب شیعه، سنی و دیگر ادیان همچون نثارا، یهود، ایزدی با تعداد اندک در پی ایجاد ارتباطات با این افراد هستیم تا بتوان در کشور عراق، اقلیم کردستان و مناطق شیعه نشین در این کشور گفت‌وگوها را توسعه دهیم.

وی درباره تفرقه افکنی‌های اخیر تاکید کرد: در شرایط فعلی جامعه اسلامی و انسانی از مرگ ناگوار مهسا امینی متاثر شده و جامعه شیعه بیش از اهل سنت واکنش نشان داده و نقطه نظرات داشته است. برخی از افراد نفوذی و وابسته به گروه‌های تجزیه طلب و سوءاستفاده جو به این مقوله رنگ و بوی مذهبی و قومی دادند. برای شفاف‌سازی جلسات متعدد با اساتید و اقشار گفت‌وگوهای فراوان برگزار شد تا دشمنان دین و میهن از این ماجرا سوء استفاده نکنند. مردم ما از قدیم الایام در کردستان، ایلام، همدان و ... همدلی و معاشرت پیوسته و تعاملات پیوسته مذهبی دارند.

مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با بیان اینکه در دانشگاه آرامش برقرار و همگان توجیه هستند، گفت: برنامه‌های متعدد برای دانشجویان خارجی برگزار می‌شود و بخشی از این برنامه‌ها در قالب نشست‌ها و گردهمایی در مجتمع‌های خوابگاهی با رویکرد تقریبی و توجه به جهان اسلام در مقابل ایجاد شیطنت و تضعیف جبهه مقاومت با دعوت اساتید ایرانی و عراقی برگزار می‌شود.

سوءاستفاده دشمن از غفلت‌ها در زمینه فعالیت‌های تقریبی 

مسئول دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه برای توسعه فعالیت‌های تقریبی افزود: این مقوله هم نیازمند آموزش است، چون دستگاه‌ها و ایجاد زمینه فکری در دانشگاه‌ها و رسانه ملی مدیریت شده است. جامعه نخبگان و توده مردم مقاومتی در برابر تقریب و اتحاد در بین مسلمانان ندارند و عدم توسعه فعالیت‌ها به دلیل کم کاری و غفلت دستگاه‌های مربوطه است. البته دشمن هم از خلع‌های موجود استفاده کرده و حضور پررنگ دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1157440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =