ایسکانیوز: وزارت کشور مصر قصد دارد 100 تن از افسران و نیروی پلیس طرفدار گروه «اخوان‌المسلمین» را در چند روز آینده برکنار کند.
به گزارش روزنامه الاخبار لبنان، منابع خبری از تعیین اسامی مسئولان برکنار شده فرماندهان وزارت کشور مصر پس از پیگیری و رصد فعالیت‌های تمامی افسران در این وزارتخانه و اداره‌های امنیتی مختلف خبر دادند.
این منابع خبری اظهار داشتند که دلایل و شواهد محکومیت بسیاری از جمله صدا و تصویر همراه با گزارش ارزیابی عملکرد این افراد برکنار شده وجود دارد.
این منابع افزودند: میزان درز اطلاعات امنیتی توسط اعضای گروه اخوان‌المسلمین مصر از سوی وزارت کشور هنوز در دست بررسی است. به ویژه که بسیاری از عملیات پاکسازی اعضای وزارتخانه چه در دایره جنایی و چه در بخش اجرای عملیات یا بخش عملیات ویژه، پس از اینکه افسران بخش‌های مختلف مراکز امنیتی وزارت کشور مصر اقدام به افشای اطلاعات مربوط به این عملیات کردند، آغاز شد.
براساس گزارش همین منابع، این نفوذ اطلاعاتی در زمان ریاست جمهوری  مرسی، تاثیر زیادی بر وزارت کشور مصر داشت.
در همین راستا، خیرت شاطر، معاون اول گروه اخوان‌المسلمین مسئولیت کنترل امنیت ملی مصر را بر عهده گرفت، بسیاری از بیانیه‌های ویژه افسران و همچنین شماره‌های تلفن و آدرس هر کدام از آنها منتشر شد.
همین منابع افزودند: ما به پیگیری و کنترل افرادی که برای اخوان کار می‌کنند، ادمه می‌دهیم و پیگیری قانونی ادامه دارد و تا پاکسازی کامل وزارت کشور و بازسازی دوباره شاکله اداری، سازمانی، نظامی و نیروی انسانی این وزارت ادامه خواهد داشت.
این منابع اعلام کردند: وزارت کشور هرگز حضور افراد غیرمعتقد به میهن و یا وابسته به گروه‌های خاص را نمی‌پذیرد.ابراهیم محلب، نخست وزیر مصر، گزارش کاملی از اسامی و موقعیت‌های شغلی اعضای اخوان که در وزارت کشور و استانداری‌ها حضور دارند، دریافت کرده است.
براساس این گزارش، این افراد با کارشکنی در برنامه‌های دولت و افزایش مشکلات و بحران‌های روزانه در زمینه خدمات برق، آب، بهداشت و آموزش تلاش می‌کردند دستورالعمل‌های سازمان بین‌المللی و رهبران فراری اخوان را اجرا کنند.
طبق این گزارش که از سوی گروه کاملی از مسئولان امنیتی و برخی مسئولان وزارت کشور مصر آماده شد،  اخوان در 25 وزارت و استانداری حضور دارند و 290 تن از آنان در پست‌های عالی هستند. این گزارش نشان می‌دهد که تنها 111 مسئول در وزارت نیرو، بهداشت و آموزش عزل شده‌اند، اما تعداد 179 مسئول وابسته به اخوان همچنان در پست‌های کاری خود باقی هستند و باید به زودی برکنار شوند.
کد خبر: 115793

وب گردی

وب گردی