مراکز رشد و شرکت‌های دانش بنیان نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص افزایش سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعداد مراکز رشد و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری رشد ۵۰ درصدی داشته و تعداد شرکت ها اعم از هسته واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان نیز دوبرابر شده که امروز نیازمند سرمایه گذاری کلان است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست معاونان پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور وحید ضرغامی قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به صورت مجازی برگزار شد.

 ضرغامی در این جلسه با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در راستای اشتغال دانش بنیان گام بر می دارد، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی امروز با افزایش جذب دانشجو مواجه است که یکی از دلایل آن تغییر ریل این دانشگاه به سوی اشتغال دانش بنیان است.

وی درخصوص افزایش سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تعداد مراکز رشد و سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از زمان تأسیس معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری رشد ۵۰ درصدی داشته و تعداد شرکت ها اعم از هسته واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان نیز دوبرابر شده که امروز نیازمند سرمایه گذاری کلان است.

قائم مقام معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر سرمایه گذاری کلان بر روی طرح های ملی، اظهار کرد: پیشبرد فعالیت های فناورانه در حوزه پژوهش های صنعتی و توسعه زیست بوم تاکنون خیلی خوب بوده و در دوره جدید مدیریتی نیز با قدرت بیشتر تداوم خواهد داشت. 

 عبداله محمدی مدیرکل شبکه پژوهشی و آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این جلسه از حضور دانشگاه آزاد اسلامی در نمایشگاه تخصصی آزمایشگاهی خبر داد و گفت: این نمایشگاه تخصصی از ۱۸ تا ۲۱ آبان برگزار می شود و دانشگاه آزاد اسلامی نیز برای اولین بار در این نمایشگاه با دیدگاه ارائه خدمات آزمایشگاهی حضور پررنگی خواهد داشت.

وی از حضور هدفمند در نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و گفت: مدیران پژوهشی واحدها باید در انتخاب و ارائه محصول جهت حضور در نمایشگاه هفته پژوهش دقت نظر لازم را داشته باشند. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1158287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =