تهران-ایسکانیوز:‌ ایران و ارمنستان همکاری‌های دوجانبه‌ای در زمینه‌های احیا، مرمت و بازسازی اماکن فرهنگی تاریخی، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در کشور و فعالیت‌های گردشگری آغاز می‌کنند.


در دیدار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزیر فرهنگ ارمنستان بر همکاری‌های دوجانبه در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دو کشور تاکید شد.


مسعود سلطانی‌فر و هاسمیک بغوسیان در این دیدار در خصوص نحوه همکاری ایران و ارمنستان در زمینه احیا، مرمت و بازسازی اماکن فرهنگی تاریخی، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع دستی در کشور ارمنستان و توسعه فعالیت‌های گردشگری و همکاری بین بخش خصوصی فعال در خصوص گردشگری شامل آژانس‌های مسافرتی و آموزش‌های ویژه مرتبط با فعالیت‌های گردشگری بحث و تبادل نظر کردند.


در این دیدار مقرر شد، سفر هیاتی از کارشناسان میراث فرهنگی ایران برای بررسی مرمت و بازسازی اماکن تاریخی ارمنستان از جمله مسجد کبود ایروان، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی ایران طی 6 ماه آینده و همچنین سفر هیاتی از مدیران بخش خصوصی گردشگری ارمنستان به ایران در آینده نزدیک در دستورکار دو طرف قرار گیرد.

کد خبر: 116733

وب گردی

وب گردی