سفر زمینی و هوایی به کربلا در ماه رجب چقدر هزینه برمی‌دارد؟

سفر زیارتی عتبات به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است که هزینه هوایی این سفرها در بهمن‌ماه با توجه به هم‌زمانی با ماه رجب افزایش یافته است.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، زیارت امام حسین علیه السلام در ماه رجب در روایات سفارش شده است و به همین دلیل هم در این ماه پیش‌بینی می‌شود تا متقاضیان سفر زیارتی عتبات بیش از سایر ایام باشند.

درخواست دفاتر زیارتی برای کاهش هزینه سفر به عتبات

ثبت‌نام سفر عتبات در ماه رجب آغاز شده است و متقاضیان زیارت می‌توانند با مراجعه به دفاتر مجاز حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شوند.

البته با توجه به مناسبتی بودن سفر عتبات در دور جدید اعزام‌ها، هزینه سفر عتبات حدود ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ به طوری که سفر هوایی عتبات که در ماه‌های اخیر ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود، به ۱۱ میلیون و ۴۵۰ تا ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین سفر زمینی عتبات از ۶ میلیون و ۵۰۰ تا هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بهمن‌ماه است که این مبلغ تا پایان ماه جاری ۲۰ درصد ارزان‌تر و حدود ۶ میلیون تومان است.

تفاوت هزینه سفرهای زیارتی به عتبات در اسکان زائران است و متفاوت بودن هتل‌ها موجب تغییر هزینه این سفر معنوی می‌شود. در حالی که با توجه به فعالیت آشپزخانه مرکزی، غذای زائران به صورت هماهنگ طبخ و توزیع می‌شود.

 سفر زیارتی به عتبات از سال گذشته به شیوه نوین در حال اجراست و دفاتر زیارتی مسؤولیت اعزام زائران را بر عهده گرفته‌اند که البته برخی از دفاتر با توجه به نوسان نرخ دلار و ضررهای سنگین، در ماه‌های گذشته فعالیت خود را کاهش داده‌اند و برخی هم دیگر اعزامی به عتبات ندارند. اکنون تعداد دفاتر فعال در هر شهر که اقدام به اعزام زائران می‌کنند، بسیار محدود هستند. با این وجود، سفر زمینی و هوایی عتبات در حال انجام است و متقاضیان می‌توانند با دفاتر زیارتی زیر نظر سازمان حج و زیارت به این سفر معنوی مشرف شوند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1167486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =