جایگاه مطلوب ایران در شاخص‌های سلامت و درمان در مقایسه با کشورهای همسایه

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جمهوری اسلامی ایران بر طبق گزارش سازمان جهانی بهداشت ، اکنون در تمام شاخص‌های سلامت و درمان با فاصله بالاتر از کشورهای همسایه قرار دارد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، بهرام عین اللهی روز پنج‌شنبه در همایش بهورزان، مراقبان سلامت و مربیان بهورزی به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بی شک بهورزان به عنوان نیروی سلامت کشور و شبکه بهداشت از مهمترین ارکان دستیابی به شاخص های سلامت به شمار می‌روند.

وزیر بهداشت: قادر به مقابله با هر ویروسی در کشور هستیم


وی نظام سلامت را بزرگترین دستاورد نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: پیش از انقلاب بسیاری از امور درمانی توسط پزشکان خارجی انجام می گرفت و موضوع سلامت در اولویت نبود اما پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با توسعه شبکه بهداشت و درمان و تربیت نیروی های دلسوز از دل جامعه، تحولی بزرگ در این عرصه ایجاد شد.
وزیر بهداشت ادامه داد: پوشش بیش از ۹۸ درصدی خدمات بهداشتی، افزایش امید به زندگی به ۷۸ سال در بین ایرانیان، دسترسی ۹۴ درصدی روستاها به آب آشامیدنی و همچنین کاهش مرگ و میر نوزادان به ۱۶ در یک هزار تولد، گوشه ای از این دستاوردها بوده است.
وی در ادامه تاکید کرد: تنها کاستی نظام سلامت، شاخص ۱۳ درصدی مرگ و میر حاصل از استعمال سیگار است که از نمایندگان مجلس درخواست داریم با اخذ مالیات و افزایش قیمت این کالا، در بهبود کاهش‌ این شاخص نیز ما را همراهی کنند.
 عین اللهی با بیان اینکه بهورزان قهرمانان واقعی حوزه سلامت هستند، گفت: آنان در شرایط و حوادث گوناگون تلاشهای زیادی را برای سلامت جامعه ارائه می دهند، بر این باوریم که مدیران لایق افرادی هستند که به این گروه از جامعه بهداشت توجه ویژه داشته باشند.
وی همچنین در خصوص دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان نیز بیان کرد: عدالت محوری و تلاش برای رسیدن به وضعیت مطلوب تر از مهمترین اهداف دولت در این حوزه بوده است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: در دولت سیزدهم، ۸۵۰ پروژه درمانی در ۳۵ هزار مترمربع به بهره برداری رسیده است. علاوه بر آن توجه به پزشک خانواده که سال ها معطل مانده بود به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.
عین اللهی تصریح کرد: همچنین افزایش ضریب نسخه الکترونیکی از ۱۰ به ۹۰ درصد در کشور و همچنین جذب چهار هزار بهورز از مهمترین اقدامات بهداشت و درمان در دولت سیزدهم بوده است.
۳۱ هزار بهورز در ۱۸ هزار خانه بهداشت کشور فعالیت می کنند. در پایان این همایش از بهورزان فعال دوران کرونا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1170743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =