ایرج رحمانی: آنها مرا دوست داشتند ماحصل یک اراده فردی است / سینما محتاج بازیگر نیست

نشست خبری فیلم آنها مرا دوست داشتند با حضور عوامل آن آغاز شد.

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، نشست خبری فیلم آنها مرا دوست داشتند با حضور عوامل آن آغاز شد.

در ابتدای این نشست، رضا رحمانی تهیه کننده و کارگردان این فیلم گفت: فکر می‌کنم ارزان‌ترین فیلم در سینما را ساخته‌ایم، نواقصی دارد که از نظر فنی اصلاح خواهیم کرد.

وی درباره سوژه این فیلم تصریح کرد: ایده‌ها و فیلمنامه‌هایی که داشتم سعی کردم موضوعات بکری باشد و موضوع این فیلم به ۱۰ سال پیش بازمی‌گردد که برای خود یکی از آشنایان من اتفاق افتاد.

رحمانی گفت: خرید و فروش کودکان در ۵ سال پیش آمار باورنکردنی داشت، فیلمنامه این فیلم هم ۵ سال پیش شروع کردم و حدودا ۸ بار بازنویسی شد.

وی عنوان کرد: فیلمبرداری در اسفندماه سال گذشته آغاز شد و همه فیلنامه‌هایی که کار کردم تا به امروز کار مشترکی بوده است.

کارگردان فیلم آن‌ها مرا دوست داشتند گفت: این فیلم یک موضوع اجتماعی و تمام لوکیشن‌ها واقعی است. 

ایرج رحمانی بازیگر فیلم آن‌ها مرا دوست داشتند گفت: بنده سرمایه گذار و مجری طرح این فیلم بود و از روز اول یک تنه پای فیلم وایسادم و بخشی از هزینه این فیلم را به زلزله زدگان خوی اختصاص خواهیم داد.

رحمانی گفت: من انتخاب کردم که فیلم در جشنواره حضور پیدا کنم، مورد توهین و تمسخر تمامی هنرمندان قرار گرفتم.

بازیگر این فیلم تصریح کرد: ۲۰ سال دارم کار فرهنگی و آموزشی می‌کنم و با حضور در جشنواره به من تهمت زدند، چرا باید سینمای ما بازیگر محور باشد. کار کردن با بازیگران جدید راحت تر است. خیلی از بازیگران دوره‌شان تمام شده است.

رحمانی افزود: آقای x می‌گفت برای ۲۰ روز سه میلیارد تومان پول می‌گیرم، مگر کسی فرهنگ یک کشور را می‌تواند تحریم کند. جرم زمانی در یک مملکت اوج می‌گیرد که فرهنگ وجود نداشته باشد.

وی گفت: خیلی از بازیگران جز یک صفحه اینستاگرامی دیگر هیچ چیزی ندارند، چرا فکر می‌کنید که سینما به شما وابسته است، سوپراستارهای دهه ۶۰ ۷۰ ما کجا هستند؟ سینما محتاج بازیگر نیست. اکثر شما دو تابعیتی هستید، در خانه لاکچری خود نشستید و برای مردم زلزله زده خوی دل می‌سوزانید؟

رحمانی تصریح کرد: سرمایه گذاری فرهنگی کردیم و الان باید التماس کنیم هزینه ۵ سال پیش را به ما بدهند. سر تیتر روزنامه‌های امروز کاغذ باطل‌های فرداست.

 رحمانی گفت: اعتراض اصلی من به آن دسته بازیگرانی است که برای حضور در نشست مردمی درخواست ۲۰۰ میلیون پول کرده است. نقد به آدم‌هایی است که دم از روشنفکری می‌زنند. در این فیلم باج دادم بابت اینکه بازیگر جدید داشتم.

وی افزود: کسی می‌تواند غم مردم را بخورد که از مردم باشد، من انتقادم به بازیگرانی است که به سینما خیانت می‌کند، شما زمانی می‌توانید جایی را تحریم کنید که نان آنجا را نخورده باشید. جشنواره سال‌های گذشته دولتی نبود، همین مردم شما را بزرگ کردند.

 رحمانی گفت: سینما وابسته به بازیگر هست اما نباید به آن باج بدهیم، وقتی که بازیگر سالاری می‌شود سینما را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

مهسا اسماعیلی بازیگر این فیلم در ادامه این نشست گفت: این فیلم تجربه و شانس بزرگی برای من بود و برای آن تلاش بسیاری کرده بودم و امیدوارم که در نگاه مخاطب نیز مورد قبول باشم.

اسماعیلی تصریح کرد: این نقش را در لحظات آخر قرار شد من بازی کنم، کاراکتر مهشید از من خیلی دور بود که با کمک کارگردان توانستم این حس و حال را درک کنم.

کد خبر: 1170823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =