زنان در پیروزی انقلاب اسلامی نقش فعال داشتند

کارشناس مسائل سیاسی گفت: انقلاب اسلامی ایران جزو اولین انقلاب ها با حضور زنان فعال بود و انقلاب ایران اراده جمعی را محقق کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، نشست پورنوتوپیا فرانسوی با حضور حسام الدین حائری زاده، عضو هیات علمی اندیشکده یقین و کارشناس مسائل سیاسی امروز ۲۵ بهمن در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران غرب برگزار شد.

در ابتدای نشست این کارشناس مسائل سیاسی گفت: جنبش اعتراضی از اول شهریور سالجاری تاکنون تمامی رسانه ها و کشورهای دنیا را درگیر کرده است. البته این اتفاق برای همگان (مردم،مسولان و جهانیان) تازگی دارد. مجله شارلی ابدو از این اغتشاشات به عنوان اولین انقلاب زنان یاد کرده است.

عضو هیات علمی اندیشکده یقین گفت: رنسانس از جنوب ایتالیا آغاز شده و در رنسانس هدف جدایی دین و مذهب از یکدیگر است. مهد رنسانس فلورانس بوده و رنسانس جدایی سیاست از دین و جدایی فرهنگ از دین را دنبال می کرد جنگ های مذهبی متعدد در آن دوران به وقوع پیوست.

وی تاکید کرد: در قرن ۱۷و ۱۸ دوران بورژازی، صنعتی و بهره وری از اهمیت برخوردار بود. سال ۱۷۸۹ بزرگترین انقلاب کبیر فرانسه است و در آن به مکتب اومانیسم توجه شد و بشر مداری در این انقلاب محقق شده و پس از آن منشور حقوق بشر نوشته می شود.

حائری زاده افزود: پس از این اتفاقات انقلاب جنسی انگلیس، انقلاب جنسی آمریکا و انقلاب جنسی فرانسه هم به وقوع پیوست و دوران دیکتوریا در انگلیسی محقق شد.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: براساس گفته های فوکو بزرگترین عامل تغییرات در جوامع، زنان هستند. مهمترین نیروی برطرف کننده، موانع زنان است. حضور زنان در انقلاب اسلامی ایران جزو اولین انقلاب ها بود که با حضور زنان فعال به پیروزی رسید. انقلاب اسلامی ایران اراده جمعی را محقق کرد. در انتخابات سال 58 به جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند و این مقوله جهان را متحیر کرد.

به گفته وی در یک دهه اخیر به شکل جدی شاهد اعتراضات اقتصادی هستیم اما اعتراضات در ماه های اخیر به مسایل مالی مربوط نبود و اعتراضات یک روند جهانی است.

خبرنگار: علی خلیلی طهرانی

انتهای پیام/

کد خبر: 1171362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =