محمدرضا عارف، محمود احمدی نژاد، حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، معاون اول رئیس جمهوری، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حزب اسلامی کار... با صدور پیام های جداگانه ای ارتحال رئیس خبرگان رهبری را تسلیت گفتند.

تهران-ایسکانیوز: به مناسبت ارتحال آیت الله محمدرضا مهدوی کنی، شخصیت های سیاسی کشور و احزاب و گروه های سیاسی با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت این عالم ربانی را تسلیت گفتند.

پیام تسلیت معاون اول رئیس جمهوریارتحال عالم ربانی و معلم اخلاق آیت الله مهدوی کنی، رئیس مجلس خبرگان رهبری ، یار دیرین امام و رهبری و رئیس دانشگاه امام صادق (ع) که از مجاهدان نستوه نهضت اسلامی و پیش‌کسوت نهاد روحانیت بود، موجب تاثر و اندوه فراوان گردید.
اینجانب ضمن تسلیت به مقام معظم رهبری، اعضاء مجلس خبرگان رهبری، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها،مردم شریف ایران اسلامی، بیت مکرم و علاقه مندان ایشان، از خداوند منان برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و اجر مسالت می نمایم.
پیام تسلیت "محمدرضا عارف"


رحلت فقیه دانشمند و مجاهد خستگی‌ناپذیر حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و تالم شد.

مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی در دوران حاکمیت استبداد و خود محوری دوران طاغوت با نقش آفرینی ارزشمند و هدایت جوانان و  با تحمل زندان‌های طولانی مدت و شکنجه‌های طاقت‌فرسا از کرامت و منزلت مردم دفاع کرد. ایشان بعد از انقلاب  اسلامی نیز یکی از یاران فعال و باوفای نظام جمهوری اسلامی ایران در مسئولیت‌های خطیر در دوره‌های مختلف بود و خدمات خود را در مناصب گوناگون با رویکرد وظیفه شناسانه تقدیم ملت شریف ایران کردند.

آیت‌الله مهدوی کنی همچنین موسس یکی از بهترین و موثرترین دانشگاهایی بود که بعد از انقلاب فعالیت ارزنده علمی خود را شروع کرد. اینجانب رحلت یار دیرین اسلام، امام (ره)، مقام معظم رهبری، مردم و انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله مهدوی کنی را به مردم سرافراز ایران، رهبر معظم انقلاب،نمایندگان محترم مجلس خبرگان رهبری ،حوزه های علمیه و دانشگاهیان  علی الخصوص بیت شریف آن فقیه عظیم شأن و فرزندان آن عالم وارسته تسلیت عرض می نمایم و علو درجات را برای آن مرحوم را از خداوند متعال مسالت می نمایم.

پیام تسلیت "آیت‌الله نوری‌همدانی"

«ایشان که از پیشتازان حرکت انقلاب اسلامی در مبارزه با رژیم منحوس پهلوی بودند و عمر پربرکت خود را در راه ترویج اسلام، مکتب تشیع، آرمان های امام خمینی(ره) و اهداف رهبر معظم انقلاب سپری کردند.

آیت‌الله مهدوی کنی پس از انقلاب با قبول مسوولیت‌های مختلف نقش مهمی در پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی داشتند و خدمات ارزنده‌ای را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا کردند.»


پیام تسلیت آیت الله مکارم شیرازی


فقدان اسفناک عالم مجاهد حضرت آیت‌الله مهدوى کنى (رحمة الله علیه) موجب نهایت تأسف و تأثر گردید.

این عالم ربانى در طول عمر پربرکت خود پیوسته در صف مقدم براى دفاع از اسلام و مکتب اهل بیت(علیهم السلام) و انقلاب اسلامى قرار داشت و از کسانى بود که هرگز مسیر خود را در فراز و نشیب‌ها و توفان‌هاى انقلاب تغییر نداد و نسبت به امام راحل(قدس سره) و رهبر انقلاب کاملا وفادار بود.

یکى از خدمات برجسته آن فقید سعید این بود که جوان‌هاى ارزنده فراوانى را در دانشگاهى که زیر نظر داشت تربیت کرد و به کشور و نظام تحویل داد که بسیارى از آنها در سمت‌هاى مختلف حکومت اسلامى انجام وظیفه مى‌کنند.

این ضایعه بزرگ را به جامعه روحانیت و عموم مردم کشور به خصوص به بازماندگان گرامى‌اش تسلیت عرض مى‌کنم و علوّ درجات او را از خداوند متعال خواهانم.

پیام تسلیت احمدی نژاد

درگذشت عالم مجاهد حضرت آیت‌الله مهدوی کنی رئیس محترم مجلس خبرگان رهبری موجب تالم و تاثر فراوان گردید.

کارنامه سوابق مبارزاتی و انقلابی آن مرحوم مشحون از فداکاری و مجاهدت عالمانه در راه تحقق اهداف بلند انقلاب اسلامی است.

بی‌تردید ایشان از یاران صدیق امام راحل در طول دوران سخت مبارزات و انجام مسئولیت‌های خطیر در شرایط حساس پس از پیروزی انقلاب اسلامی بوده و همواره در کنار مردم و مدافع حقوق ملت بوده‌اند.

اینجانب ضمن تسلیت فقدان این عالم ربانی به محضر مقام معظم رهبری و عموم ملت رشید ایران اسلامی به ویژه بیت مکرم و بستگان ایشان، علو درجات آن مرحوم و صبر و شکیبایی بازماندگان را از خداوند سبحان مسئلت دارم.

پیام تسلیت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم

خبر رحلت عالم ربانی و مجاهد نستوه حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمدرضا مهدوی کنی«رحمه‌الله علیه» ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری سبب تأثر و اندوه فراوان شد.

آیت‌الله مهدوی کنی«رحمه‌الله علیه» از جمله فضلای حوزه علمیه قم بود که تفقه را در محضر علما و مراجع تقلید به ویژه سیزده سال درک محضر درس حضرت امام خمینی«رضوان‌الله تعالی علیه» ادامه داد و توانست دیدگاه مبارزاتی امام خمینی«رحمه‌الله علیه» را به خوبی کسب و از زمان تبعید ایشان تا پیروزی انقلاب اسلامی در محوریت مبارزه علیه حکومت طاغوت قرار گیرد و در این راه متحمل شکنجه، زندان و تبعید نیز شد.

با پیروزی انقلاب اسلامی، آیت‌الله مهدوی کنی همچون سایر یاران وفادار امام راحل در مقابل جریان‌های التقاطی و منحرف ایستادگی کرد و با پذیرش مسئولیت کمیته‌های انقلاب اسلامی، وزارت کشور و نخست‌وزیری سهم به سزایی در سامان یافتن امور کشور داشت.

منش اخلاقی و حرکت واقع‌بینانه در عرصه‌های مختلف سیاسی پس از انقلاب سبب شد تا ایشان در سنگر دبیری جامعه روحانیت مبارز ثقل و محور بسیاری از تصمیم‌گیری‌های مردم انقلابی و جامعه حزب‌الله شود.

همچنین شخصیت علمی، اخلاقی و روحیه شاگردپروری آیت‌الله مهدوی کنی باعث تشکیل شجره طیبه دانشگاه امام صادق (علیه السلام) و قوام مدرسه علمیه مروی شد که برکات آن تاکنون و در آینده جاری و ساری خواهد بود.

پشتیبانی، همراهی و وفاداری این یار انقلاب به حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری «مدظله العالی» الگویی تمام ناشدنی برای همه عالمان متعهد و بصیر خواهد بود.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رحلت این عالم مجاهد را به محضر حضرت بقیه الله الاعظم، مقام معظم رهبری«مدظله العالی»، مراجع معظم تقلید«دامت برکاتهم» و حوزه‌های علمیه و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری و اعضای معزز جامعه روحانیت مبارز و بیت مکرم ایشان به ویژه اخوی گرامی ایشان آیت‌الله باقری کنی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم علو درجات و برای بازماندگان و شاگردان ایشان صبر جزیل خواستار است.

پیام تسلیت حزب اسلامی کار

رحلت عالم بزرگوار و فقیه مجاهد حضرت آیت الله مهدوی کنی موجب تأثر و تألم فراوان همه دوستداران انقلاب اسلامی‌شد. حضرت آیت الله مهدوی کنی درتمام دوران پیروزی انقلاب و پس از آن در دوران تثبیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی‌ایران همواره با اخلاص و مجاهدت خود و نیز با روشن بینی و انصاف یار و یاور امام راحل و تمامی‌خدمتگزاران انقلاب اسلامی‌بوده است.

ثبات قدم و التزام عملی به مبانی انقلاب و پیگیری مجدانه در تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی‌از بارزترین وجوه شخصیت بزرگ و متعالی ایشان بود. آیت الله مهدوی کنی هیچگاه دین و آرمان‌های دینی خود را به زخارف دنیا،مقام‌ها و جایگاه‌های فانی آلوده نکرد. برای ایشان خدمت در راستای منافع نظام و مردم اصل تغییر ناپذیری بود که تا آخرین لحظات حیات پربرکت خود گامی از آن عقب ننشست.

حزب اسلامی‌کار رحلت جانگداز آیت الله مهدوی کنی را به مسئولان عالی رتبه نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری و خانواده ایشان تسلیت می‌گوید و برای آن فقیه مجاهد و نستوه علو درجات الهی را از خداوند متعال خواستار است.

آیت‌الله محمدرضا مهدوی‌کنی(چهارشنبه 14 خرداد ماه) پس از بازگشت از مراسم ارتحال امام خمینی(ره) دچار حمله قلبی شد و در پی آن به کما رفت.

با وجود تلاش زیاد تیم پزشکی بیمارستان‌های بهمن و رجایی آیت‌الله مهدوی کنی صبح امروز به رحمت ایزدی پیوست.
کد خبر: 117157

وب گردی

وب گردی