تهران- ایسکانیوز: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر ضرورت تشکیل اتاق فکری به منظور تبادل افکار وبرنامه‌های نخبگان کشور با دولت تاکید کرد.


حمید میرزاده در حاشیه هشتمین همایش سالانه نخبگان جوان که صبح امروز با حضور دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری کشور در سالن اجلاس سران گشایش یافت، گفت: به عقیده من میزان تاثیر گذاری نخبگان در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور بسیار حائز اهمیت است، اما این تاثیر گذاری آن طور که لازم است وجود ندارد.


وی افزود: بهترین راه این است که همه مجموعه‌ها و از جمله دولت برای تصمیم گیری‌هایشان تدابیری اتخاذ کنند که نخبگان با ارائه طرح و برنامه و فکر و ایده‌هایی نو در جهت حل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور مثمر ثمر واقع شوند. این بزرگ‌ترین کمکی است که می‌توانیم انتظار داشته باشیم به دولت شود.


میرزاده ادامه داد: دولت با بها دادن به نخبگان می‌تواند از نظرات آنان استفاده کند، چرا که استعداد‌های بر‌تر وقتی می‌توانند تبدیل به نخبه شوند که در توسعه اقتصادی و فرهنگی یک کشور، تاثیر داشته باشند.


وی افزود: استعداد به خودی خود نمی‌تواند منشا اثر باشد و برای کاربردی شدن آن و توسعه این پتانسیل، دولت در کنار کمیسیون‌ها و شورا‌ها می‌تواند به صورت سازمان یافته برای تصمیم گیری‌ها، اتاق فکری تشکیل داده و از نخبگان در این رابطه کمک بگیرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: قطعا نخبگان می‌توانند در یک برنامه توسعه‌ای، بسیاری از مشکلات کشور به لحاظ فرهنگی ، اقتصادی و .. را حل کنند.

کد خبر: 117181

وب گردی

وب گردی