دانشکده‌های مهارتی ورزش در سال ۱۴۰۲ راه اندازی می‌شود

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه استعدادیابی ورزشی از مدارس سما تا دانشگاه اولویت نخست ورزش دانشگاه  آزاد اسلامی گفت: در سال ۱۴۰۲ به دنبال راه اندازی دانشکده‌های مهارت ورزشی هستیم.

امیرعباس لشگری، رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز  گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به شکل گسترده به تربیت نسل جدید پرداخته و از سنین کودکی تا دانشگاه افراد با سنین متعدد را در اختیار دارد. با این تفاسیر از مدارس سما در مقاطع تحصیلی متعدد تا دانشگاه دوره‌های استعدادیابی ورزشی برگزار می‌شود.

دانشگاه آزاد اسلامی پیشرو در راه اندازی لیگ همگانی ورزش

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی با در اختیار داشتن باشگاه فرهنگی و ورزشی امکان استعدادیابی دارد، افزود: برای باشگاه فرهنگی و ورزشی در رشته‌های کشتی، ووشو و تکواندو اقدامات انجام و جلسات متعدد با فدراسیون برگزار شده و نظرات اساتید بعد از ارزیابی افراد در تصمیمات اعمال شده و با روسای کمیته استعدادیابی جلسات مشترک برگزار شده تا شاخص‌ها برای استعدادهای ورزشی بررسی شود و در مرحله بعد از ظرفیت معلمان تربیت بدنی در مدارس سما استفاده می‌شود.

 لشگری با بیان اینکه معلمان تربیت بدنی برای ارزیابی و تشخیص مناسب نیازمند گذراندن دوره‌های آموزشی هستند، افزود: برای این افراد دوره‌های آموزشی برگزار شده تا نحوه ارزیابی را آموخته و در سطح استان تهران در مدارس سما در  سه رشته ورزشی شاخص‌ها را ارزیابی کنند، طبیعتا در مدارس سما با  حضور ۴۵ هزار دانش آموز از سن ۹ تا ۱۱ سالگی به دنبال استعدادیابی ورزشی هستیم.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی درباره دیگر اقدامات بعد از استعدایابی دانش آموزان ادامه داد: این افراد مورد ارزیابی قرار گرفته و به باشگاه‌های فرهنگی و ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شده تا بتوان آنها را زیر نظر مربیان حرفه‌ای ورزشی قرار داد تا در آینده این ورزشکاران از امکانات باشگاه دانشگاه آزاد اسلامی بهره برده و بتوان آنها را به فدراسیون‌ها به عنوان استعدادهای ورزشی معرفی کرد.

به گفته وی باید برای ورزشکاران در دانشگاه آزاد اسلامی به برنامه ریزی پرداخت، البته شاخص‌ها احصا شده و برای سال آینده ارزیابی در مدارس سما استان تهران آغاز می‌شود. در سال آینده به دنبال راه اندازی دانشکده‌های مهارتی ورزشی هستیم تا بتوان دانشکده‌های مهارتی را در رشته‌ها و شاخه‌های تخصصی ورزش محقق کرد، چون در دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات مناسب در بعد فیزیکی و سخت افزاری دانشکده‌های مهارتی در اختیار داریم و  دانشکده‌ها مربیان ورزشی را به شکل آکادمیک تحت تعلیم قرار می‌دهند.

رئیس مرکز ورزش و تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سامانه نظارت و ارزشیابی در ورزش ایجاد و  مورد بررسی قرار گرفته تا تمامی فعالیت‌های ورزشی در  واحدهای دانشگاهی در این سامانه بارگذاری شده و بتوان به ارزیابی واحدهای تربیت بدنی پرداخت و به این شکل  نقاط قوت و ضعف را شناسایی کرد و در راستای پویایی بتوان کاری از پیش برد.

خبرنگار: صفر حسن زاده

انتهای پیام/ 

کد خبر: 1172627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =