تهران- ایسکانیوز: حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در حاشیه مراسم وداع دانشجویان دانشگاه امام صادق از پیکر آیت الله مهدوی کنی که صبح امروز برگزار شد رئیس مجلس خبرگان رهبری را یکی از فیلسوفان موثر در کشور دانست و اظهار داشت: از زمان قیام امام خمینی در سال 42 وی رشادت هایی نشان داد و همواره شاگرد امام و مقام معظم رهبری قبل از انقلاب بود.

وی ادامه داد: وی همواره در خط امام به راه امام و با امام بود. وی در یک دوره وزیر کشور و در مقطعی نخست وزیر، عضو خبرگان رهبری و رئیس این مجلس بود. مورد اعتماد مقام معظم رهبری قرار داشت و همواره مبنای نظام را ولایت فقیه می دانست.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با اینکه آیت الله مهدوی کنی بیمار بود اما هیچ گاه از حضور در صحنه ها دریغ نکرد و نشان داد که در کهولت سن و حتی بیماری هم روحیه مبارز و مجاهد دارد.

مصباحی مقدم درباره زمان تخصیص بودجه از سوی دولت و ارزیابی روند هدفمندی یارانه ها تصریح کرد: دولت در هدفمندی یارانه ها تخلف کرده است و این مطابق با قانون نیست. چرا که نباید یارانه به خانواده های مرفه تخصیص داده شود.

وی همچنین اضافه کرد: بودجه برای یارانه ها بایستی از مسیر تولید تأمین شود.

سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در پاسخ به سوال ایسکا درخصوص زمان دیدار سه جانبه آیت الله یزدی، مصباح یزدی و موحدی کرمانی گفت: با هر سه بزرگوار صحبت شده و مواردی را هم اعلام کردند. دیدار با هماهنگی هر سه برگزار خواهد شد. آنچه که دنبال می کنیم به طور کلی وحدت اصولگرایان است.

مصباحی مقدم افزود: ما با جامعه مدرسین تشریک مساعی خواهیم داشت که آیت الله یزدی ریاست این جامعه را بر عهده دارند و موحدی کرمانی قائم مقام دبیر کل است. انشالله جامعتین به اتفاق آیت الله مصباح بتواند مجموعه اصولگرایان را رهبری کند. برای ما ابتدا همگرایی و سپس انتخابات مهم است.
کد خبر: 117268

وب گردی

وب گردی