مطالبه دانشجویان جهادگر و فعالان نشریات از نهاد رهبری/ در دیدار با رهبر انقلاب تریبون می‌خواهیم

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم از مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها خواست که تریبونی در دیدار با رهبری در اختیار نشریات دانشجویی و جهادگران قرار گیرد.

علی اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با بیان اینکه امسال به حوزه نشریات دانشجویی تریبونی برای سخنرانی در دیدار دانشجویان با مقام معظم رهبری اختصاص نیافت، اظهار کرد: رهبر انقلاب بارها در سخنرانی‌هایشان در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به اهمیت نشریات دانشجویی تاکید داشتند؛ اما متاسفانه با وجود تلاش بسیار فعالان و مدیر مسئولان نشریات، سهمیه‌ای ثابتی در این دیدارها ندارد.

ضعف تشکل‌ها باعث رکود نشریات شده است/تاثیر سرانه مطالعه دانشجویان بر سوژه‌یابی

وی  با اشاره به دیدار هر ساله فعالان دانشجویی با رهبر انقلاب اسلامی در ماه رمضان اظهار کرد: ۲ سال است که حوزه نشریات دانشجویی در این دیدار تریبونی در اختیار نداشته است، تا کنون هیچ مسئولی در این باره صحبت نکرده است که امسال نماینده حوزه نشریات در دیدار با مقام معظم رهبری تریبون در اختیار دارد. 

عضو شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم ضمن ابراز نارضایتی از این موضوع عنوان کرد: اگر فعالان حوزه نشریات بخشی از جنبش دانشجویی و جامعه دانشگاهی محسوب می‌شود، حق داریم که در دیدار با رهبر انقلاب مطالبات، مشکلات و نظرات را بیان کنیم. اگر هم ما جزو جریان دانشجویی نیستیم، پس چرا مسئولان و معاونان فرهنگی دانشگاه‌ها از ما توقع و انتظار دارند. دیدار با رهبری حق ما است. 

وی با انتقاد از نبود اتحادیه مرکزی در حوزه نشریات دانشجویی یادآور شد: تشکل‌های دانشجویی مانند جامعه اسلامی دانشجویان یا انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل ذیل اتحادیه مرکزی فعالیت دارند. این موضوع باعث شده تا ضمن هدفمند و منظم بودن فعالیت دفاتر، از تجارب  فعالان سابق نشریات نیز به خوبی استفاده شود؛ اما متاسفانه چنین اتحادیه‌ای در حوزه نشریات وجود ندارد و باعث شده تا هیچ‌گاه از ظرفیت ادوار استفاده نشود و گاهی آنان را جزو این جنبش در نظر نگیرند.

اعتراض دانشجویان جهادی از نداشتن تریبون در دیدار با رهبری

اسدی مطرح کرد: به عقیده بنده نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها، وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی متولی اصلی برای حل این مشکل هستند. این نهادها در شورای بررسی می‌کنند که هر سال  کدام گروه دانشجویی یا اتحادیه تریبون برای صحبت کردن دارد. به عنوان مثال سال گذشته نشریات و گروه‌های جهادی تریبون در اختیار نداشتند که این موضوع باعث ناراحتی و اعتراض فعالان این حوزه‌ها شد.

این فعال حوزه نشریات دانشجویی اضافه کرد: بر اساس آیین نامه‌های موجود نمایندگان نشریات دانشجویی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت یک سال در میان تریبون صحبت دارند و می‌توانند به ایراد سخنرانی بپردازنند. ۲ سال پیش نماینده نشریات از دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت بود. بنابراین اگر امسال بخواهند تریبونی به نشریات بدهند، نوبت نشریات وزارت علوم است.

وی با تصریح بر اینکه ایجاد شبکه یکپارجه از فعالان نشریات دانشجویی_انقلابی مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: در همین راستا ما نیز در تلاش هستیم تا در خانه نشریات دانشگاه‌ها، شبکه‌ای از فعالان را تشکیل دهیم. بنابراین اگر تریبونی در اختیار داشته باشیم، گزارشی در این باره ارائه خواهیم کرد.

به گزارش ایسکانیوز، در چند سال گذشته نشریات دانشجویی، گروه‌های جهادی، انجمن‌های علمی و کانون‌های فرهنگی تریبن سخنرانی در دیدار و ضیافت افطار دانشجویان با رهبر انقلاب را داشتند که می‌توانستند به ایراد نکات، مطالبات، دغدغه‌ها و مشکلات خود بپردازند. این دیداربه مدت دو سال  به علت ویروس کرونا به صورت ویدیو کنفرانس و غیر حضوری برگزار شد؛ اما سال گذشته و امسال این دیدار به صورت حضوری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1176397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =