قیمت تخم مرغ افزایش یافت؟

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن ضمن تکذیب افزایش قیمت تخم‌مرغ در روزهای گذشته، گفت: قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکننده ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، همزمان با افزایش قیمت مرغ اخباری مبنی بر افزایش قیمت تخم‌مرغ نیز منتشر شد. مشاهدات میدانی از سوپرمارکت‌های سطح شهر تهران نشان می‌دهد قیمت هر بسته تخم‌مرغ ۹ عددی ۴۹ هزار و ۵۰۰ تومان، هر بسته تخم‌مرغ ۲۰ عددی ۹۵ هزار تومان و هر بسته تخم‌مرغ ۳۰ عددی با قیمت ۱۲۹ هزار و ۹۰۰ تومان به فروش می‌رسد. 

عرضه هرکیلو تخم مرغ ۲۵ درصد کمتر از نرخ مصوب

در همین خصوص حمیدرضا کوچک کاشانی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، در رابطه با افزایش قیمت تخم‌مرغ گفت: افزایش قیمت تخم‌مرغ به هیچ عنوان صحت ندارد. قیمت تخم‌مرغ در سه ماهه اخیر ثابت بوده و حتی در برخی موارد با کاهش قیمت مواجه بوده‌ایم. 

وی همچنین تاکید کرد: برخی از تولیدکنندگان ۴ الی ۵ هزار تومان زیر قیمت مصوب این محصول را به فروش می‌رسانند و این امر موجب ایجاد اختلال در هزینه‌های تولید شده است. 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران میهن، همچنین با اشاره به اینکه قیمت هرکیلوگرم تخم‌مرغ برای تولیدکننده ۳۹ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف‌کننده ۴۷ هزار و ۲۰۰ تومان است، اعلام کرد: این قیمت تا عید فطر بوده و قیمت‌های سال ۱۴۰۲، با تصمیم جدید وزارت جهاد کشاورزی در هفته آینده اعلام خواهد شد. 

به گفته کاشانی قیمت‌های پیشنهادی تولیدکنندگان برای هرکیلوگرم تخم‌مرغ در درب مرغداری ۵۰ هزار تومان و برای مصرف‌کننده ۶۰ هزار تومان است.

وی همچنین میزان تولید تخم‌مرغ را مطلوب دانست و گفت: در برخی موارد مازاد تولید را صادر می‌کنیم. 

انتهای پیام/

کد خبر: 1178072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =