تهران - ایسکانیوز: ادامه پیدا کردن مشکلات فدراسیون فوتبال و صدا و سیما باعث شده فوتبالی‌ها مقابل این سازمان متحدتر از همیشه شوند.

علی کفاشیان رییس فدراسیون فوتبال مخالف اصلی پخش مسابقات لیگ برتر از تلویزیون پیش از گرفتن حق پخش بود: «اگر می‌‌خواهیم به سمت حرفه‌ای شدن پیش برویم باید حق پخش که حق قانونی‌مان است را بگیریم و حالا که صدا و سیما با ما کنار نمی آید دو راه را پیش روی خود داریم. یا کار را برای حرفه‌ای شدن رها کرده و صدا و سیما فوتبال خارجی پخش کند و مردم به استادیوم بیایند که به تبع آن درآمدها کم می شود و فوتبال‌مان به سمت آماتوری می رود اما گر می‌خواهیم حرفه‌ای باشیم باید این حقوق برای فوتبال حفظ شود. تا کی باید بر سر باشگاه‌ها زد و گفت که دست آنها در جیب دولت است. ما پول دولت را نمی‌خواهیم و فقط حق خودمان را می‌خواهیم. نمی‌شود دست و پا شکسته حرفه‌ای شد. باید برای حرفه‌ای شدن کامل بود.در حال حاضر هم برای هفته دوازدهم چون توافقی انجام نشده دستور اکید دادیم که دوربین‌ها را به ورزشگاه نیاورند و مطمئن باشید اجازه نمی‌دهیم این اتفاق بیفتد.»

حمید درخشان سرمربی پرسپولیس در کنفرانس مطبوعاتی از پخش نشدن بازی‌ها حمایت کرد و جواب خبرنگار صدا و سیما را نداد: «حق طبیعی فوتبال این مملکت است. باید برای درآمدزایی تلویزیون به فوتبال پول بدهد. مگر تلویزیون آگهی تبلیغاتی را مجانی پخش می‌کند؟ دوساعت برنامه‌شان را با فوتبال پر می‌کنند پس بحث درآمدزایی تیم‌ها هم مهم است و باید حق پخش پرداخت شود. این چالش انجام می‌شود تا آنها پول فوتبال را ندهند.»

حسین فرکی سرمربی سپاهان اعتقاد دارد پخش نکردن مسابقات ادامه‌دار نخواهد بود اما از گرفتن حق فوتبال حمایت کرد: «فکر می‌کنم این موضوع ادامه‌دار نخواهد بود زیرا پخش مسابقات فوتبال درخواست مردم است و باید به این مسئله توجه شود اما از طرفی هم حق با باشگاه‌ها، فدراسیون و سازمان لیگ است. درآمدی که از این بخش به فوتبال می‌رسد می‌تواند کمک زیادی به این رشته کند. اگر این اتفاق در فضای خوب و مسالمت‌آمیز بررسی شود و حق به حق‌دار برسد نیازی به این کارها نیست.»

خلیلیان مدیرعامل سپاهان هم از اینکه گفته می‌شد در نهایت با یک تلفن دوربین‌ها به ورزشگاه می‌روند عصبانی بود: «باور کنید که فوتبال می‌تواند از خودش زایش داشته باشد. با شناختی که از شخصیت کفاشیان و تاج دارم امیدوارم چنین اتفاقی رخ ندهد چراکه مملکت قانون و متولی دارد همانطور که دولت رئیس‌جمهور دارد و باید همه کارها با حساب و کتاب پیش رود. چطور برای کوچک‌ترین حرکت باشگاه باید به صد جا پاسخ دهیم اما به چنین مسئله‌ای رسیدگی نمی‌شود؟ آیا این کارها حرام نیست؟! مگر نمی گوییم که باید پول حلال در بیاوریم اما این کار از حرام هم حرام‌تر است. نباید یک تلفن تاثیری در ورود دوربین‌ها به استادیوم داشته باشد و اگر چنین اتفاقی بیفتاد باید به حال خودمان تاسف بخوریم.»

سمندر مدیرعامل گسترش فولاد هم نظر مشابهی داشت: «امیدوارم با این تصمیمی که گرفته شده بتوانیم حق پخش فوتبال را بگیریمو جالب است که همه  می‌گویند زور فوتبال به صدا و سیما نمی‌رسد. اما مگر قرار است با صدا و سیما کشتی بگیریم که بحث زورآزمایی در میان باشد؟! حق پخش یک مسئله روشن است که باید حق فوتبال پرداخت شود و با کسی زورآزمایی نداریم که بر اساس زور مسائل را بسنجیم. اگر با یک تماس تلفنی باز هم دوربین به استادیوم‌ها بروند که باید فوتبال را جمع کنیم و برویم در خانه‌مان بنشینیم.»

حمید استیلی سرمربی راه آهن از مجلس خواست در این موضوع دخالت کند: «فوتبال ما درآمدی ندارد در حالی که از حق پخش تلویزیونی می‌توان درآمد زیادی حاصل کرد. در کشورهای دیگر 70 درصد از درآمد‌ها را شامل می‌شود این موضوع باعث می‌شود که باشگاه‌های خصوصی ما لطمه ببینند چنین مسئله‌ای به جامعه فوتبال و جوانان ما ضرر خواهد زد مجلس نقش بسیار مهمی در این زمینه دارد زیرا این پول از این جیب به آن جیب است. باید حق فوتبال داده شود.»
کد خبر: 117832

وب گردی

وب گردی