ایسکانیوز: سخنگوی پنتاگون، وزارت دفاع آمريکا،‌ روز گذشته گفت ‌حملات هوايی ایالات متحده همراه با عمليات چريک‌های کرد تاکنون مانع از تصرف شهر کوبانی توسط گروه داعش شده است با اين همه،‌ هنوز احتمال سقوط شهر کوبانی وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری رويترز،‌ جان کربی ضمن اشاره به موفقيت عمليات هوايی و زمينی آمريکا و چريک‌های کرد گفت: اين معنا نيست که اين وضعيت در آينده نيز ادامه يابد.

پیش از این، ترکیه گفته بود که به نیروهای کرد عراقی، پیشمرگه‌ها، اجازه می‌دهد تا برای رسیدن به شهر کوبانی از خاک این کشور عبور کنند.

نيروهای داعش از چند هفته پيش شهر کوبانی را از سه طرف در محاصره گرفته‌اند و تنها راه ارتباطی اين شهر، مرز ترکيه است.

نيروهای اين گروه که چند روز پيش از مناطق تصرف شده در داخل کوبانی بيرون رانده شده بودند، ظرف دو روز گذشته دست به حملات شديدی زده‌اند.

در همین رابطه،‌ سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه روز سه شنبه گزارش داد که گروه داعش نيروهای تقويتی به اطراف شهر کوبانی اعزام کرده است.

به نوشته سايت وزارت دفاع آمريکا، روز سه شنبه چهار عمليات هوايی عليه مواضع این گروه در اطراف کوبانی صورت گرفت.

در همین راستا مدافعان کرد کوبانی مدعی‌اند تروریست‌های نیروهای داعش از سلاح شیمیایی برای مقابله با اهالی شهر استفاده کرده‌اند. به گفته مسئولان کوبانی برخی از بیماران با علائم مسمومیت به بیمارستانی در شهر سوروچ ترکیه منتقل شده‌اند.

بر اساس گفته های شاهدان عینی در شهر مرزی کوبانی "وقایع نگران‌کننده‌ای" در جریان است. در بامداد امروز شماری زیادی از ساکنان شهر دچار مشکل تنفسی شده‌اند. بنا به خبرهای رسیده برخی از اهالی کوبانی و مدافعان شهر نیز دچار سوختگی و سوزش شدید چشم شده‌اند.

به گفته مدافعان کرد، بیمارستان‌های شهر کوبانی امکانات لازم برای تشخیص دلیل بیماری ساکنان شهر را ندارند. هنوز معلوم نیست که در کوبانی احتمالاً از چه نوع گاز سمی استفاده شده است.

یک پزشک در شهر کوبانی در این باره در تماسی تلفنی به خبرنگاران گفت: هنوز زود است که بتوان بکارگیری گاز سمی را تایید کرد.» پیشتر نیز استفاده از سلاح شیمیایی در کوبانی گزارش شده بود، اما پس از مدتی از سوی کردهای مدافع شهر تکذیب شد.

 

 
کد خبر: 118250

وب گردی

وب گردی