تهران- ایسکانیوز: معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از دستور کار قرار گرفتن ایجاد بانک بین المللی در مناطق آزاد در شورای پول و اعتبار خبر داد.

محمد معزالدین معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در نشست تخصصی اولین نمایشگاه بین المللی بانک، بورس، بیمه که در جزیره کیش برگزار شد، اعلام کرد: جلساتی با بانک مرکزی درباره ایجاد این نوع بانک در مناطق آزاد برگزار شده و در حال حاضر این امر در دستور کار شورای پول و اعتبار قرار گرفته است.

وی با تاکید بر مدیریت ریالی ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید ملی کشور نیازمند ریال و مدیریت ریالی است، هرچند در گذشته بیشتر نیازمند مدیریت دلاری بودیم.
معزالدین با بیان اینکه به هنگام  تاسیس اولین بانک خارجی  با مشکلات مختلفی مواجه شدیم  گفت: باید ظرفیت های مدیریتی تقویت شود تا امکان واردات پول و ظرفیت کشور بازسازی شود ضمن آنکه باید از ظرفیت جهانی حداکثر استفاده را ببریم.
معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تاکید کرد:64 منطقه آزاد در کشور وجود دارد  که در کنار آنها نیز  24 منطقه ویژه اقتصادی فعال هستند.

نخستین نمایشگاه بین المللی بورس ، بیمه و بانک ها و ششمین نمایشگاه معرفی فرصته ای سرمایه گذاری دیروز در کیش آغاز شد. در این نمایشگاه 120 شرکت داخلی و خارجی توانمندی های خود را در زمینه خدمات بانکی و بیمه ای ، فعالیت های بورس و فرصت های سرمایه گذاری عرضه کرده اند.

قابل ذکر است که شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه از یونان ، آلمان ، انگلستان ، قبرس ، استرالیا ، دانمارک ، هلند ، ونزوئلا ،تاجیکستان و عراق هستند.
کد خبر: 118926

وب گردی

وب گردی