واگذاری ۴۷ هکتار زمین در کرمانشاه به نهضت ملی مسکن/ ۹هزار میلیارد تومان برای محرومیت‌زدایی از استان اختصاص داده‌ایم

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌ها و اقدامات این بنیاد در راستای محرومیت زدایی و پیشرفت اقتصادی استان کرمانشاه پرداخت.

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از کرمانشاه، پرویز فتاح رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در نشست خبری با خبرنگاران در تشریح برخی اقدامات و فعالیت های این بنیاد در استان کرمانشاه، به ساخت ۸۵۰ واحد مسکن برای محرومین و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: این واحدها که پروژه ساخت آن ها با مشارکت کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد مسکن آغاز شده تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید و تحویل افراد واجد شرایط داده خواهد شد.

فتاح همچنین از کمک ۱۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان به نهادهای حمایتی بهزیستی و کمیته امداد استان کرمانشاه خبر داد و افزود: در جهت حمایت از هر یک از این دو نهاد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان بمنظور کمک به امورات معیشتی و نیازهای جاری و ضروری کمک خواهد شد.

وی در خصوص دیگر کمک اقتصادی بنیاد در استان کرمانشاه، تشریح کرد: به‌غیر از وام‌های دولت از محل تبصره‌های ۱۶ و ۱۸، از محل منابع بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از طریق بانک سینا؛ ۵۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه در قالب وام ضروری و اشتغال پرداخت می‌شود که از هفته آینده با هدایت و نظر استاندار هدایت و جاری خواهد شد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی از صرف هزینه ۲۵۰ میلیارد تومانی در استان کرمانشاه در سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبار در قالب اعطای وام قرض‌الحسنه، تهیه مسکن و توزیع ۷۰هزار بسته معیشتی در جهت محرومیت زدایی در مناطق سرفیروزآباد و سرپل ذهاب استان کرمانشاه شده است.

پرویز فتاح منطقه هدف خدمتگزاری بنیاد مستضفعان در استان کرمانشاه را منطقه محروم سرفیروزآباد برشمرد و ادامه داد: بنیاد از ۲ سال گذشته در این منطقه مشغول اجری پروژه های محرومیت زدایی است و امسال نیز مبلغ ۳۵میلیارد تومان برای اجرای این طرح ها در این منطقه اختصاص داده شده است.

رئیس بنیاد مستضعفان به سایر اقدامات این بنیاد در حوزه اقتصادی کرمانشاه اشاره کرد و اظهار داشت: کارخانه قوطی سازی بنیاد در استان که از نظر تکنولوژی در خاورمیانه بی نظیر است با توجه به عدم توان این کارخانه در تسویه بدهی خود به صندوق توسعه ملی، مبلغ ۶۰ میلیون یورو معادل ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به این امر اختصاص داده و تمام بدهی‌های این واحد تولیدی را تسویه کرد و اکنون این کارخانه در حال تولید و فعالیت می باشد.

فتاح در ادامه به سرمایه‌گذاری بنیاد در یک مجتمع تجاری و اقتصادی در ابتدای بلوار تاق‌بستان نیز اشاره کرد و افزود: در این پروژه توانستیم ۶۵۰میلیارد سهم بانک انصار را نقدا خریداری کردیم و مقرر است با همکاری شهردار و استاندار کرمانشاه این مجتمع را راه اندازی کنیم.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این مجتمع اثرگذاری خوبی در رونق شهر کرمانشاه و این منطقه خواهد داشت، افزود: بنیاد در این پروژه در مجموع ۲هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد داشت که ۵۰۰ میلیارد تومان آن از طریق بانک سینا پرداخت شده است.

فتاح همچنین به اجرای طرح کشاورزی "بیستون" در مرز خسروی هم اشاره کرد و افزود: بنیاد مستعضفان در این منطقه سدی توسط بنیاد ساخته شده و ۸۰۰ هکتار زمین نیز در اختیار داریم که نوع کشت و فضا در آن منطقه در حال تحول و تغییر است.

وی ضمن اشاره به اهمیت سرمایه گذاری در این منطقه از نظر تولید و اشتغال، یادآورشد: در این طرح یک هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید داریم.

پرویز فتاح در ادامه به واگذاری ۴۷ هکتار زمین در شهرک دولت آباد کرمانشاه برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و افزود: قرار است پنج هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی در این زمین‌ها احداث شود که بنیاد مستضعفان نیز در جهت سرعت بخشیدن به روند پروژه مبلغ ۳هزار میلیارد تومان(به ازای هر واحد حدود ۵۵۰میلیون تومان) از سوی بانک سینا تسهیلات پرداخت خواهد کرد.

رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با بیان اینکه این بنیاد در این طرح مسکن مسوولیتی ندارد، عنوان کرد: متولی ساخت این واحدها وزارت راه و شهرسازی است و بنیاد فقط به صورت رایگان در جهت کمک به دولت زمین را تأمین کرده است.

فتاح با بیان علاقمندی بنیاد مستضعفان برای سرمایه گذاری بیشتر در کرمانشاه، گفت: در خصوص سرمایه‌گذاری و حضور بنیاد در استان کرمانشاه در حوزه های اقتصادی و محرومیت‌زدایی هرچقدر زمینه برای سرمایه‌گذاری و حضور ما در استان فراهم، و گره‌ها باز شود بنیاد در کرمانشاه حضور بیشتری خواهد یافت.

رئیس بنیاد مستضعفان در بخش پایانی سخنان خود در این نشست به برنامه های بنیاد مستضعفان در ایام پیاده روی اربعین در مرز خسروی اشاره کرد و توضیح داد: در راهپیمایی امسال عمده وظیفه تأمین آب آشامیدنی زائران بر عهده بنیاد مستضعفان است و علاوه بر تامین آب، در مرزها نیز مواکبی به جهت خدمات رسانی به زائرین برپا خواهد کرد.

محمدطیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز در ادامه این نشست ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع)؛ دغدغه مشترک مردم و مسئولین برای استان کرمانشاه را ایجاد اشتغال مولد، مفید و پایدار عنوان کرد و افزود:بنیاد مستعضفان با توجه به رویکرد و هدف‌گذاری انقلابی یکی از بهترین نهادهایی است که در این زمینه می‌تواند در خدمت اهداف انقلاب قرار گیرد.

استاندار کرمانشاه در ادامه به توافقات بسیار خوب استان در زمینه صنعت، کشاورزی و گردشگری با بنیاد مستعضفان اشاره کرد و گفت: برخی از این توافقات ابتدایی است و باید از امروز برای اجرای آن پیگیری شود و برخی از آنان نیز از جنس کارگشایی و گره‌گشایی است.

صحرایی در پایان ضمن تشکر از مجموعه بنیاد مستضعفان، خاطرنشان کرد: یکی از ویژگی‌های خوب بنیاد مستعضفان این است که هم در فعالیت مستقیم خود برای استان مفید است و هم سودی که از این فعالیت‌ها حاصل می‌شود؛ مجددا به صورت مستقیم در اختیار مستعضفان و محرومان قرار می‌گیرد.

خبرنگار: سید محمد مهدی حسینی

انتهای پیام/

کد خبر: 1190395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =