ماجرای برکناری  مدیرکل ارشاد استان گیلان/ رضا ثقتی تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرد؟

رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اخیراً همزمان با حواشی که در فضای مجازی درباره وی منتشر شده بود، برکنار شد و عبدالرضا علی‌پناه جایگزین وی شد

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، رضا ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اخیراً همزمان با حواشی که در فضای مجازی درباره وی منتشر شده بود، برکنار شد و عبدالرضا علی‌پناه جایگزین وی شد.

واکنش وزیر ارشاد به ماجرای ثقتی در گیلان / اسماعیلی: هیچ قضاوتی بر این موضوع نداریم

ثقتی در یازدهم آذر ۱۴۰۰ طی حکمی از سوی وزیر فرهنگ به عنوان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان منصوب شد اما در کمتر از دو سال، بعد از حواشی به وجود آمده برکنار شد.

دلیل برکناری

هنوز اظهارنظر رسمی درباره دلیل برکناری ثقتی مطرح نشده است اما برخی رسانه‌ها دلیل برکناری وی را انتشار یک فیلم و صحبت‌های غیرمتعارف انجام شده میان وی و یک پسر جوان می‌دانند. این اتفاق حواشی بسیاری به دنبال داشته و اظهارنظرهای بسیاری از سوی کاربران شبکه‌های مجازی منتشر شده و در اکثریت موارد افراد خواستار برخورد قاطع با مدیرانی شده‌اند که حواشی از این دست دارند.

در هر صورت ترندِ یک توئیتر فارسی همچنان رضا ثقتی است. آن چه که به واسطه اتفاق عجیب دیروز، بیشتر از پیش رضا ثقتی را تحت فشار کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار داده، مواضعی‌ست که توقع دیگری از در اذهان ساخته بوده، مثلا پیش‌تر او از تاسیس هایپر مارکت حجاب گفته بوده و یا در اظهارنظری قبل‌تر تماشای پایتخت ۶ را همراه با بدآموزی دانسته بود.

سوابق ثقتی

رضا ثقتی متولد ۱۳۵۷ رشت، دانش‌آموخته مقطع کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فرهنگی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران، عضو دائم انجمن علمی مدیریت فرهنگی و برنامه‌ریزی ایران و از فعالان فرهنگی و هنری استان گیلان است.

وی دارای بیش از ۱۹ سال سابقه در بخش‌های مختلف اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت (به‌مدت چهار سال)، مشاور فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان (شش سال)، مسئول امور ایثارگران اداره‌کل (سه سال)، مدیر مجتمع فرهنگی و هنری خاتم‌الانبیا(ص) رشت (سه سال) و مدیر صندوق حمایت از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران استان (سه سال) اشاره کرد.

کسب عنوان جوان نمونه استان گیلان (۱۳۸۹)، عضو هیئت رئیسه جبهه فرهنگی گیلان (۱۳۹۳)، موسس و مدیرعامل حسینیه هنر رشت (۱۳۹۷)، موسس و رئیس هفته فرهنگ و هنر رشت (۱۳۹۳)، عضو هیئت موسس نخستین ارکستر سمفونی گیلان و اجرای ماندگار سمفونی انقلاب در سال ۱۳۹۷، موسس و سردبیر نشریه قلم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان (۱۳۸۲) در رزومه اوست.

ثقتی، دبیری جشنواره‌های مختلف فرهنگی و هنری در استان گیلان از جمله بزرگداشت هفته کتاب رشت (۱۳۸۲)، چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی (۱۳۹۷)، بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس (۱۳۹۹)، نخستین جشنواره همزمانی فیلم فجر در گیلان و چندین دوره همزمانی جشنواره‌های فیلم مقاومت، فیلم کودک و نوجوان، فیلم حقیقت و… را بر عهده داشت.

جایگزین ثقتی کیست؟

عبدالرضا علی پناه به عنوان سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان منصوب شد. معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، ریاست ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرهای شهریار، شمیرانات، بهارستان و تهران از دیگر سوابق علی پناه است. علی پناه دانش آموخته رشته ادبیات فارسی در مقطع کارشناسی ارشد و دانشجوی مقطع دکترا در همان رشته است. همچنین وی مدرس دانشگاه و دارای سوابق پژوهشی در حوزه ادبیات است.

به گزارش ایسکانیوز، به هر حال برای صحت و سقم ویدیویی که برخی به او منتسب کرده‌اند، باید منتظر واکنش‌های رسمی ماند و دید که آیا با توجه به این حواشی مدعی العموم رضا ثقتی را تحت تعقیب قضایی قرار می‌دهد و دستگاه قضایی با چنین مدیران نالایقی برخورد می‌کند یا خیر؟

انتهای پیام /

کد خبر: 1190582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 10
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • احمد DE ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۰
      9 65
      درود بر دوستان میخام بگم کارما سریع جواب میده مواظب حرف وسخن وصحبت راجع به اشخاص خیلی باید محتاط برخورد کرد. امروزه باپیشرفت در حوزه فضای مجازی خبرهایی میشنویم که باعث بهت وحیرت میشه فضای مجازی طوری عمل مبکنه که شب را روز نشون میده وبالعکس. طوری عمل کنیم که رضایت امام زمان و نایب برحق ایشون حضرت ایت الله خامنه ایی دراون باشه خدا میدونه باانتشار این اخبار قلب رهبری را بدرد میاریم خلاصه که مواظب ومراقب ابروی مردم باشیم
    • IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      13 68
      معلوم نیست فیلم چقدر صحت داشته باشد با آبروی دیگران بازی نکنیم
    • جمشیداصلانی IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۳۱
      شدیدترین برخورد باید صورت بگیرد خطای یک مسئول چهره نظام واسلام را مخدوش می کند
      • هادی DE ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
        7 47
        بردن آبروی یک انسان اصلاکارخوبی نیستش تواول برو گلاه خودت روبزار جلوی خودت ببین که واقعا خودت ازهرلحاظ آدم درستی هستی بعد بیا نظردهی کن ،همه انسانها پشت پرده یه کارهای می کنن که نمیشه به زبان آورد، اونی هم که این فیلم رامنتشرکرده یه آدم کثیف و بی خانواده هستش که اول ازهمه باید اونو دادگاهی بکنن
      • ناشناس IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
        12 6
        احسنت
      • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
        9 39
        شدید ترین برخورد با جرمی که هنوز در دادگاه ثابت نشده ؟! دوست داری یکی صدا تو توی فضای مجازی تقلید کنه آبروت بره ؟ زود قضاوت نکنیم . کمی صبر و تامل
    • فرامرز IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۱
      9 45
      کسایی که آقای ثقتی رو میشناسن،خصوصا نزدیکاشون،خوب می‌دونن که دست چه افرادی تو کار بوده و هست تا این شخص رو از کرسی ریاست پایین بکشن،که موفق هم شدن،بهیچ عنوان این شخص داخل فیلم ثقتی نیست ،این رو تمام آشنایان و دوستان و نزدیکانش می‌دونن وخوب هم می‌دونن دست چه افرادی تو کار هست تا این فرد رو برکنار کردن.
    • امیر IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۲
      8 43
      لطفا به فکر ابروی خانواده این آدم که هیچ گناهی ندارند باشیم خدا نمی بخشه فرزندان وهمسر این شخص خودش آدم بسیار بد وباید اشد مجازات بشود ولی با آبروی خانواده با مطرح کردن در صفحات مجازی دامن نزنیم
    • احمد IR ۰۶:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      5 45
      دوستان لطفا یک لحظه به این فکر کنید این فیلم توسط چه شخصی و با چه هدفی و یااصلا چجوری فیلمبرداری شد و پخش شد؟ مسلما کسی در جایگاه ریاست ارشاد حواسش جمعه.پس چجوری تا این حد احمقانه دم به تله داده؟و مهمتر اینکه خوشحالی رسانه های معاند هم قابل تامله. لذا قبل از صدور حکم پیشداوری نکنیم.
    • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۵/۰۳
      32 2
      خدا همه چیز رو بر ملا می کنه پشت پرده همه رو می بینه وبه موقع که خودش صلاح بدونه همه رو روسوا می کنه فقط پناه می بریم به خود خدا