رویترز نوشت: در نگاه اول اینگونه به نظر می رسد که رژیم اسرائیل نیز همانند دیگر کشور های منطقه از قدرت گیری گروه تروریستی داعش نگران است.رسانه های این رژیم به طور مرتب به پوشش اخبار این گروه و محاصره کوبانی مشغول هستند.نخست وزیر و اعضای کابینه نیز هر از چند گاهی به این گروه و خطراتش اشاره می کنند.

به گزارش ایسکانیوز این خبرگزاری انگلیسی در ادامه نوشت:با این حال، رژیم اسرائیل کمترین احساس خطر را در مقابل داعش دارد.با این که پیشروی های داعش هنوز ادامه دارد، در حال حاضر خطری اسراییل را تهدید نمی کند.با این که داعش مشغول کشتار مردمان بی گناه سوریه و عراق است، رژیم اسراییل داعش را یک خطر بالقوه به حساب نمی آورد.حتی دوربرد ترین سلاح های داعش نیز نمی تواند به مرز های اسراییل برسند،در همین حال تمرکز اصلی داعش، بر تصرف مناطقی است که فاصله زیادی از مرز های اسراییل دارند.

با این که داعش توسط برخی از سنی ها و وهابیون خاورمیانه حمایت می شود،این گروه تنها گروه تروریستی و افراطی منطقه است که بارها و به طور رسمی اعلام کرده است در حال حاضر کمترین علاقه ای به دخالت در جنگ فلسطینی ها و اسراییل ندارد.

با اینکه رژیم اسرائیل پس از بحران سوریه،چندین بار به صورت هوایی به سوریه یورش برده است، اما اینچنین به نظر می رسد که رژیم اسرائیل برخلاف بسیاری از کشور های منطقه مانند ترکیه،عربستان،قطر و امارات ترجیح می دهد بشار اسد بر سر کار بماند،زیرا کنترل کامل سوریه و دمشق توسط گروه های تروریستی امنیت اسراییل را تهدید می کند.

در حال حاضر  تهدیدهای غیر مستقیم علیه رژیم اسرائیل، سقوط حکومت هایی همچون اردن به دست داعش است.با این که آمریکا ار رژیم اسرائیل می خواهد به طور مخفیانه در مبارزه با داعش همکاری کند، اما مقامات تل آویو به این درخواست اهمیت نداده اند. باید گفت در حال حاضر رژیم اسرائیل کمترین علاقه ای به کمک برای نابودی داعش ندارد.تنها صحبتی که آن ها می کنند، این است که حکومت های مستقل خاورمیانه در خطر هستند .مقامات رژیم اسرائیل در تلاش هستند تا می توانند از بحران های کنونی که داعش آنها را ایجاد کرده و همچنین دیگر بحران های منطقه بهره برداری کنند و نتانیاهو نیز ترجیح می دهد به جای عمل،به لفاظی بپردازد.
کد خبر: 119069

وب گردی

وب گردی