تهران-ایسکانیوز: جانشین فرمانده کل سپاه گفت: به مستحکم ترین و با قوام ترین شکل، در قوی‌ترین حالت انسان‌ها به وسیله قرآن کریم هدایت می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران، آیین اختتامیه مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان کارکنان و خانواده کارکنان نیروی هوا فضای سپاه صبح امروز(چهارشنبه) با حضور سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه، سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه، سردار سرتیپ دوم پاسدار محمد علی آسودی معاون فرهنگی و تبلیغات نمایندگی ولی فقیه در سپاه و جمعی از فرماندهان، مدیران قرآنی و کارکنان در سالن همایش‌های ستاد فرماندهی نیروی هوا فضای سپاه برگزار شد.

سردار سلامی در این مراسم ضمن تسلیت ارتحال آیت الله مهدوی کنی از قرآن کریم به عنوان چشمه نور، معرفت و حیات انسان یاد کرد و اظهار داشت: برداشت و شناخت عمیق انسان نسبت به حقیقت عالم توسط قلب با معنای ملکوتی اتفاق می‌افتد خداوند متعال آن را در وجود انسان قرار داده است.

وی افزود: اگر قلب انسان از نور معرفت الهی تهی گردد به طور قطع شیطان جای آن را پر می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه قرآن را نسخه تام و جامع هدایت بشرخواند و تصریح کرد:حیات معنوی انسان با قلب معنوی دوام می‌یابد و قلبی که همراه با نور معرفت و شناخت شود فضای زندگی انسان را نورانی می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر ما بخواهیم در زندگی از تاریکی‌ها فاصله گرفته و در روشنایی حرکت کنیم قرآن کریم برهان الهی و نوری است که خداوند آن را نازل کرده تا مردم از تاریکی جهل به سمت نور هدایت شوند.

سردار سلامی با بیان اینکه در وادی ظلمات نمی‌توان حرکتی هدایت بخش داشت گفت: همه ما نیازمند نافذ دادن آیات روح بخش قرآن در تمامی زوایای زندگی خود هستیم.

او با بیان اینکه در قرآن کریم از هیچ چیز فروگذار نشده است گفت: برای همه ارکان، اجزا و مسیرهای زندگی ما قرآن مثال‌های روشنی دارد و به مستحکم ترین و با قوام ترین شکل، در قوی‌ترین حالت انسان‌ها به وسیله این کتاب نورانی هدایت می شوند.

جانشین فرمانده کل سپاه از قرآن کریم به عنوان عامل شفا و رحمت مومنین و خسران و ضرر ظالمان یاد کرد و افزود: با تکرار در تلاوت قرآن شوق، احساس، انس و الفت بیشتری با این وحی مستمر و منبع نورانی ایجاد می شود.

او با بیان اینکه تمامی جنبه‌های رستگاری زندگی بشر در قرآن تجلی روشنی دارد گفت: هر آنچه در قرآن آمده حق و نور مطلق است و در همه موضوعات از جهاد، روابط اجتماعی، معاملات، سیاست خارجی، مناسبات فرهنگی، سبک زندگی همه و همه در این کتاب نورانی با لطافت و بیانی شیوا آمده است.

سردار سلامی با تاکید بر اینکه هیچ چیز به اندازه قرآن کریم سازنده و تکامل بخش شخصیت انسان نیست گفت: هرآیه از آیات قرآن همچون نفس کشیدن، یک حیات معنوی و در هر تکرار یک حیات جدید را رقم می‌زند و خط بقای انسان از به هم پیوستن این نقاط و لحظه ها به دست می‌آید.

او با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنیم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری زندگی می‌کنیم که تمامی رفتار ایشان جلوه های انسانی قرآن است گفت: در پرتو رهبری‌های‌شان انقلابی در گرایش ما به قرآن به وجود آمده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان ضمن تقدیر از تلاش های ارزنده، موثر و سازنده فرمانده و مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی هوا فضای سپاه در ترویج معارف قرآنی به ویژه در بین خانواده ها تصریح کرد: دشمنان ما آرزو و اراده کرده‌اند از چهره ظاهری جوانان و مبدل کردن آن به نمادهای شیطانی تا نفوذ به دنیای قلب آنها را دنبال کنند که در چنین شرایطی بیش از همیشه نیازمند تمسک به کتاب خدا هستیم.

هم چنین در این مراسم برگزیدگان بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم و اذان کارکنان و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خانواده‌های کارکنان نیروی هوا فضای سپاه مورد تقدیر قرار گرفتند.
کد خبر: 119264

وب گردی

وب گردی