انتخاب رشته 1402| داوطلبان شهر محل سکونت خود را انتخاب کنند/ اضطراب و افسردگی نتیجه دوری از خانواده برای دانشجویان

مشاور کنکور و انتخاب رشته معتقد است که اضطراب و افسردگی نتیجه دوری از خانواده برای دانشجویان است. به همین دلیل، انتخاب دانشگاه در شهرهای محل سکونت داوطلبان بهترین انتخاب است.

امیر الماسی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، با بیان این که اولین معیار برای انتخاب رشته دانشگاهی علاقه شخصی است، اظهار کرد: برخی افراد در انتخاب رشته، کسب درآمد را اولویت خود قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

چرا باید مهندسی برق بخوانیم؟ / رشته‌ای برای افراد جدی و سخت‌گیر

این مشاور کنکور و انتخاب رشته با اشاره به این که اولویت دادن به درآمد اشتباه است، افزود: چرا که اگر فردی درآمد خوبی داشته باشد؛ اما شغلش را دوست نداشته باشد، نهایتا یک فرد موفق؛ اما افسرده می‌شود. بنابراین، شناسایی علاقه و استعداد مهم‌ترین ملاک‌ها هستند. فردی که بتواند عملکرد خود را ارتقا دهد، می‌توانند به درآمد خوب برسند.

وی گفت: البته برخی داوطلبان می‌گویند که علایق خود را نمی‌شناسند. توصیه من به افرادی که علایق خود را نمی‌شناسند این است که دقت کنند که به کدام درس‌های دبیرستان علاقمند بوده‌اند. مثلا برای کسی که به زیست‌شناسی علاقمند بوده، پزشکی رشته مناسبی است. البته باید رتبه و احتمال قبولی در آن رشته را هم در نظر بگیرند.

ضرورت پرس‌وجو و جستجو پیش از انتخاب رشته دانشگاهی 

الماسی با تصریح بر این که داوطلبان در گام دوم باید به سراغ پرس‌وجو و جستجو بروند، یادآور شد: به این معنا که با افرادی که در مشاغل مرتبط با رشته‌های مختلف فعالیت دارند، مشورت کنند. گفت‌وگو با فارغ‌التحصیلان این رشته‌ها هم بسیار کمک‌کننده است. این اقدامات دیدگاهی کلی برای انتخاب رشته داوطلبان ایجاد می‌کند.

این مشاور کنکور و انتخاب رشته جستجو در اینترنت را یکی دیگر از راه‌های شناخت رشته‌های دانشگاهی دانست و گفت: انتخاب محل تحصیل یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه داوطلبان قرار گیرد. بهترین انتخاب، دانشگاه‌هایی هستند که در شهر محل سکونت یا شهرهای نزدیک قرار داشته باشند. فاصله با خانواده در دوران دانشجویان برای افراد چالش‌برانگیز است. برخی افراد در این شرایط اضطراب یا افسردگی را تجربه می‌کنند.

وی تاکید کرد: سازمان سنجش هم دانشگاه‌های بومی را برای پذیرش داوطلبان در اولویت قرار می‌دهد.

انتهای پیام/   

کد خبر: 1193125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =