آیت الله کنی شجره‌ای را غرس کرد که برای همیشه برقرار خواهد ماند/ایت الله کنی نقطه جمع همه بود/در موضوع اسیدپاشی مسئله خاص و شخصی نمی تواند برای چند نفر پیش آید/بسیاری از قربانیان جزو خانواده شهدا و با حجاب مناسب بوده اند

 

تهران-ایسکانیوز: امام جمعه موقت اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی رهبر در گفتگو با ایسکانیوز پیرامون رحلت آیت الله مهدوی کنی، گفت: از قبل از انقلاب و اقامت در حوزه علمیه قم با آیت الله مهدوی آشنا شدم. از روز اول آشنایی او را به عنوان چهره ای باوردار به اسلام و خط امام یافتم.

او ادامه داد: با شروع نهضت امام ایت الله مهدوی هم به تهران آمد و در مسجد جلیلی به منبر رفت. در آن زمان جوانان را ارشاد میکرد و به راه انقلاب رهنمود میساخت. برای مدتی زندانی شد و تحت سخت ترین شکنجه ها قرار گرفت.

محمد تقی رهبر در ادامه با اشاره به فعالیت ایت الله کنی بعد از انقلاب، اظهار داشت: ایت الله مهدوی مشکلات و مسائل مختلفی را در مقاطع تاریخی به دوش کشید. او در ابتدای انقلاب در شورای انقلاب مسئولیتهای فراوانی داشت که یکی از آنها ساماندهی کمیته ها بود. کمتر کسی از پس این مسئولیت های خطیر برمی‌آید.

او در ادامه عنوان داشت: پنج سال در دانشگاه امام صادق تدریس کردم. در این مدت گاهی خدمت ایت الله کنی میرسیدم . در این مدت از اخلاق و معرفت ایشان بهره فراوانی بردم. آیت الله مهدوی رجلی بایسته، شایسته و روحانی بود. او انسانی متعهد، فاضل و معلم اخلاق بود. سیاستمداران و روحانیون ما از اسوه بودن این شخصیت استفاده کنند و راه و روش آنان را الگوی خود قرار دهند زیرا که تنها همین ارزشها برای انسان باقی می ماند. مقام و ثروت فانی است و آنچه باقی می ماند عمل صالح و خاطره نیک است.

رهبر با اشاره به یادگاران ایت الله مهدوی در میان مردم، اظهار داشت: راه، مکتب، اندیشه و دانشجویان آیت الله کنی که در امام صادق پرورش یافته اند باقی خواهند ماند و به سازندگی و بالندگی ایران اسلامی کمک خواهند کرد. آیت الله کنی شجره‌ای را غرس کرد که برای همیشه برقرار خواهد ماند.

امام جمعه موقت اصفهان در حاشیه مراسم وداع با پیکر آیت الله کنی در دانشگاه امام صادق، گفت: ایت الله کنی از وجاهت و حرمت بسیار بالایی در میان تمامی گروه ها برخوردار بودند. با اینکه به تمامی اصول انقلاب و نظام پایبند بودند و اعتقاد عازم و جازم  به آن داشتند اما تندروی را محکوم میکردند و نقطه جمع همه بود.

او ادامه داد: در عرصه سیاسی خط او صراط مستقیم بود و به کج و راست انحراف نداشت. بصیرت بالایی داشت و بخاطر همین بصیرت شایستگی والایی یافته بود. او در میان ملت محور جمع بود.

حجت الاسلام و المسلمین رهبر پیرامون حوادث اخیر در شهر اصفهان و موضوع اسیدپاشی، گفت: تا شب گذشته تعدای افراد مظنون دستگیر شده اند.

او ادامه داد: احتمال بسیار زیاد دارد که جریان سازی بر علیه نظام در کار باشد و موضوع امر به معروف و نهی از منکر بهانه است. هراز چندگاهی بیگانگان جریانی را علم میکنند تا افکار عمومی را تحریک و به حزب الله و مردم بدبین کنند.

رهبر در ادامه گفت: مسئله خاص و شخصی نمی تواند برای چند نفر پیش آید و البته بسیاری از قربانیان نیز جزو خانواده شهدا و با حجاب مناسب بوده اند بنابراین این حادثه بسیار مشکوک است و بنظر میرسد از سوی بیگانگان هدایت می شود.

او در ادامه اظهار داشت: مسئولین هوشیار و بیدار باشند و ماهیت این افراد را به مردم معرفی کنند.
کد خبر: 119324

وب گردی

وب گردی