تهران-ایسکانیوز: این هفته با فرارسیدن دومین ماه پاییز گالری های تهران میزبان 22 نمایشگاه تازه خواهد بود که حضور هنرمندان جوان ویژگی مشترک بسیاری از آن هاست. همچنین دو گالری در تهران به طور همزمان به معرفی و بررسی آثار فریدون آو پرداخته اند.

 آبی

گالری آبی، جمعه 2 آبان ماه، در نمایشگاهی یک روزه میزبان نقاشی و مجسمه‌های خشایار شاهرخی خواهد بود.

این گالری خیابان دولت، دیباجی جنوبی،روبه‌روی پارک ارغوان،کوچه مژگان،پلاک41 واقع شده است.

آن 

نگارستان آن، در دو هفته آینده از 2 تا 14آبان نمایشگاهی انفرادی از طراحی و نقاشی های اکبر میخک را در برنامه خواهد داشت.

این گالری در ونک، خيابان سئول، شماره 40 واقع شده است.

اعتماد

گالری اعتماد، از 2 تا 11آبان به تماشای مجموعه ای از نقاشی های آفرین ساجدی با عنوان «ناپیدا»، خواهد نشست.

این گالری در نياوران، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، پلاک 4 واقع شده است.

اعتماد دو

گالری اعتماد دو، در همین روزها یعنی 2 تا 11 آبان ماه پرفورمنس و نمايشگاه مکعب از آثار نقاشی بهاره رئیسی را در برنامه خواهد داشت. این نمایشگاه که «در ميان حباب» نام گرفته است، با همکاری احسان صبوحي و کارن کيهاني در بخش موسیقی و پويا سرايي به عنوان نوازنده سنتور برپا می شود و پرفورمنس آن در روزهای 2، 9 و 11 آبان اجرا خواهد شد.

گالری اعتماد دو، نياوران، ميدان ياسر، خيابان صادقي قمي، خيابان بوکان، پلاک 4 واقع شده است.

جرجانی

گالری جرجانی، 2 تا 11آبان ماه میزبان نمایشگاهی با عنوان «تن ها» از عکس های سام کلانتری خواهد بود.

این گالری در خيابان وليعصر، بالاتر از پارک وي، کوچه خيام، پلاک 4، زنگ 1 واقع شده است.

زیرزمین دستان

گالری طراحان آزاد و  گالری زیر زمین دستان به طور همزمان از 2 تا 11 آبان ماه میزبان نمایشگاهی از طراحی های گرافیکی و دکوراسیون داخلی از فریدون آو شده اند که علی بختیاری و آریا کسرایی کیوریتور این دو نمایشگاه هستند.

گالری طراحان آزاد در خيابان وليعصر (عج)، خيابان فتحي شقاقي، ميدان سلماس،پلاک5 و گالری زیرزمین دستان در خيابان فرشته، خيابان بيدار، پلاک 6 واقع شده است.

گلستان

گالری گلستان، از 2 تا 11آبان ماه میزبان آثار لیلا میری ،مریم عنایتی خواهد بود.

این گالری در خیابان دروس، خیابان كماسایی، پلاک 34 واقع شده است.

ماه مهر

گالری موسسه ماه مهر، در نمایشگاهی ده روزه از 2 تا 12آبان ماه میزبان گروهی از هنرمندان نقاش و مجسمه ساز شده است که با محوریت «کنش، بیان، خلاقیت» به نمایش درخواهد آمد.

هنرمندان حاضر در این نمایشگاه سها سقازاده ،هادی احمدی ،میلاد پرورز ،شقایق کامیار ،زهرا عاصیان ،معصومه مزرعه‌لی ،عطیه مکملان،مریم رضوی ،شیوا عراقیانفر ،فرزانه افشاری ،مهسا مرسی ،سجاد گل‌محمدی ،رها خادمی ،محبوبه درستان ،حکمت رحمانی ،زهرا دنیا‌دیده ،فلور فامیل‌دشتی ،وحید رزاق‌زاده ،المیرا یوسفی، مهری ندریان ،لهراسب بیات ،رویا راحمی ،مینا تفضلی،سحر حاجعلی ،سمیرا محمودی ،پریسا گاراژیان و مرضیه آشیان هستند.

موسسه ماه مهر در خیابان آفریقا، کوچه نیلوفر، پلاک 7 واقع شده است.

کارگاه هنر

گالری کارگاه هنر، این هفته از 2 تا 14آبان عکس های بهراد بهمنش را در نمایشگاهی با عنوان «ققنوس» روی دیوار خواهد برد.

این گالری در پاسداران،خیابان شهید‌کشوری ،خیابان فرخی‌یزدی ،کوچه شهید طاهری‌شرقی ،بن‌بست یاس ،پلاک 2 واقع شده است.

آران پلاس

گالری آران پلاس، از 2 تا 11 آبان ماه میزبان نقاشی های زرین صالحی با عنوان «تهران،قم،اراک،بجنورد،خرم‌آباد،دزفول،اهواز» شده است.

در یادداشتی مربوط به این نمایشگاه آمده است: نقاشی های زرین صلاحی منظره نیستند، بلکه چشم اندازهایی از این سرزمین کهن و یا شاید با تعبیرجدید "زمین چهره ها"*هستند: آمیزش انسان و مکان. منظره هایی که به سان بوم های نقاشی در دستانشان به زمین چهره تبدیل شده اند. منظره های طبیعی بکری که قرن ها الهام بخش هنرمندان بودند اینک تنها پس زمینه این چشم اندازها هستند.آلودگی های بصری شهری و گاه نیز زیبایی های شهری، از مرزهای شهرها به جاده ها سر ریز شده اند وسفر که روزی فرار بود، تنها با طی مسافت های طولانی تر، میسر می شود. با همه اینها سفر هنوز آشتی با طبیعت است و فرصتی برای خیره شدن به فضاهای خالی و یادآوری عظمت هولناک کوه ها و سبزینگی زمین و کوچکی انسان.

زرین صلاحی با قرار دادن عناصر انسانی همانند ساختمان ها و سازه ها و ابزارها، در کنار عناصر ناپایدار طبیعت مانند نور، حس سفر را زنده می کند. گویی که ساعت ها و روزهاست که درسفر هستیم و کم وقتی باقیست تا شب. تا زمین و آسمان از نورهای ریز پرشوند، تا مسیر در تاریکی پنهان شود، تا به پایان سفر برسیم و به انتهای ندانستن.

گالری آران پلاس، در خیابان ولیعصر،بین محمودیه و زعفرانیه، پاساژ رولکس واقع شده است.

هما

گالری هما، این هفته ازجمعه 2آبان تا11آبان، نمایشگاه سندروم کاشی گمشده از آثار آهو حامدى را روی دیوار خواهد برد.

این گالری در خیابان کریم خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک 8، واحد یک واقع شده است.

ایده پارسی

گالری ایده پارسی، این هفته از 2 تا 7 آبان در نمایشگاهی گروهی با عنوان «گذر از ناگذر» میزبان نقاشی های نازنین شکرانی، شیما هاشمی، سمیه سفیدگران، شیوا ویسانیان، نازنین زادمهر و یاسمین راوی خواهد بود.

در یادداشتی درباه این نمایشگاه آمده است: دنیای هنرمند، دنیای وسیعی است که زمان و مکان نمی شناسد.او می تواند پرواز کند و در جهت ارضای روح و جان پرسشگر و حساس خویش تا ناکجا ها پیش رود، جایی که چیزی از آن نمیدانیم اما هرچقدر که پیش تر میرویم، در هر قدم حس میکنیم که هیچ چیز سر جای خودش نیست! مسیری که چه سخت و چه آسان عادتمان داده اند و عادت کرده ایم طی شود!

گذر از دوره ای از زندگی که با توهم، انتظار و خلسه ای بی پایان ،در آن غرق شده ایم.گذر از این گیجی و گم شدگی در زندگی و مادی گرایی که انسان امروز را مسخ خود ساخته است.گذر از دردی که با یادکردن خاطرات دوران کودکی و آسودگی، همراهمان است... به خاطر سادگی و دلخوشی هایش، دلخوشی هایی ناپایدار و گذرا !

... اما گذر باید کرد ،از آنچه که هستیم و در واقع نیستیم!

گذر از آنچه در درونمان میسازند ، غافل از اینکه تا چه حد محدودمان میکند!؟گذر از این ناگذرهایی که همه ما را به این فکر واداشته  است (که شاید) بتوانیم از آنها بگذریم.گذر از این ناگذرها برای رسیدن به زندگی عادی، زندگی که ما می خواهیم،چیزی که اصل مان، روحمان و وجود نامتناهی انسانیمان آن را طلب می کند ...

گالری ایده پارسی، در خیابان شریعتی ، خیابان کلاهدوز ، نرسیده به سه‌راه نشاط ، کوچه اله‌وردی آذر ، پلاک 28 واقع شده است.

شلمان

گالری شلمان، این هفته از 2 تا 7 آبان میزبان نمایشگاه زیورآلات تینا شفیعی خواهد بود.

این گالری در میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک 27 واقع شده است.

سیحون

گالری سیحون، این هفته از 2 تا 14 آبان ماه نمایشگاهی با عنوان «تو همیشه در تاریکی قدم میزنی» از آثار تصویرسازی هدی حسنی و افسانه محمودی‌فراهانی را در برنامه دارد.

این گالری در خیابان وزراء، كوچه چهارم، شماره 11 واقع شده است.

مهروا

نگارخانه مهروا، از 2 تا 11آبان میزبان نمایشگاهی با عنوان «اریب بر سرزمین مادرم؛ برف داغ» از آثار ابراهیم کاشانی خواهد بود.

در یادداشت کوتاهی درباره این نمایشگاه آمده است: ابرهای سرزمین مادرم از گیس زنانی‌ست که سال‌هاست خفته‌اند در خواب. از ابرهای سرزمین‌ش برف می‌بارد، سال‌هاست که برفِ داغ می‌بارد بر روی برکه‌هایی لبریز از سر اسب‌هایی شهید. از برکه‌ قرمزش هلیوم می‌جوشد، درون گیس‌ها می‌وزد و شمع‌های رویش را روشن می‌کند. جهان مادرم از برف داغ سرشار است

نگارخانه مهروا در خيابان کريم خان زند، خيابان شهيد عضدي( آبان جنوبي)، شماره 38 واقع شده است.

نار

گالری نار، از 2 تا 15 آبان نمایشگاه آثار نقاشي، عکس و خطاطي حجت امانی را روی دیوار خواهد برد.

این گالری در خيابان وليعصر،بين محموديه و زعفرانيه، پاساژ رولکس، شماره‌ 5 واقع شده است.

آتبین

گالری آتبین، در نمایشگاهی ده روزه از 2 تا 12 آبان ماه میزبان آثار نقاشی محمد مستان‌دهی با عنوان «شادی مشکوک» خواهد بود.

در یادداشت کوتاهی درباره این نمایشگاه آمده است: همواره شادماني خالص ترين موجودات از هويت ما را به نمايش مي گذارد با اين همه هيجانات دروني ما انقدر هم با خود ما صادق نيست در واقع اين شادي مشکوک است ابزار زبان و کنش هاي متقابل به ما اموزش داده شده؟ اين بي غل و غش بودن ما … مست هستي زبان ديگريست . ما با عباي مزين به اسليمي در هواي مبهم معلق مانده ايم …ايا اين فرو پاشي مدلول يک بي گانگي به غير خود نيست؟

گالری آتبین در خيابان ولي عصر قبل از چهارراه پارک وي کوچه خاکزاد پلاک 42 واقع شده است.

7 ثمر

گالری 7 ثمر، از 2 تا 14آبان نقاشی های غزاله اخوان را به نمایش درخواهد آورد.

این گالری در خيابان مطهري، خيابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره 8 واقع شده است.

ویستاپلاس

گالری ویستا‌پلاس، این هفته از 2 تا 9 آبان ماه را به نمایشگاه عکس های مهدی تائب اختصاص داده است.

این گالری در خيابان مطهري ، خيابان ميرعماد ، کوچه دوازدهم ،پلاک11 واقع شده است.

حنا

نگارخانه حنا، از 2 تا 16 آبان ماه میزبان نقاشی های مهدی نبوی در نمایشگاهی با عنوان «خودم که..» خواهد بود.

این هنرمند در یادداشتی درباره نمایشگاهش این طور نوشته است: تاريخ بشريت ، سرگذشت دولتمردان ، و همينطور زندگي هر يک از ما پر است از خاطره رفتارهايي که با برنامه ريزي بر عليه ديگري آغاز شده ولي در نهايت نتيجه معکوس داشته است و يا دست کم پر هزينه تر از آن بوده است که گمان ميرفت .

تصوير سلاحهاي واقعي که در هر يک از آثار اين مجموعه به صورت کلاژ از آن استفاده کرده ام به من کمک ميکند تا بتوانم سياستمداران و جنگاوران را در جايگاه شخصيت کارتوني تصور کنم که هيچوقت از تکرار دسيسه هايي که همه به زيان خودش تمام ميشوند دست نميکشد .

اين مجموعه نگاهي طنز و طعنه آميز است به دشمني ها و جنگ طلبي هايي که با انديشه هاي ملي ، مذهبي ، و حتي ائتلاف هاي جهاني آغاز ميشوند ولي به جاي آنکه به نتيجه دلخواه منجر شوند دنياي ما را در دور باطلي گرفتار مي کنند که بي هيچ حاصلي مدام تکرار ميشود و تکرار ميشود .

نگارخانه حنا، قيطريه، خيابان دولت،خيابان مطهري، خيابان اخلاقي، خيابان جهانتاب، بيگلرپور شرقي،شماره 19 واقع شده است.

نگاه

گالری نگاه، نمایشگاه انفرادی نقاشیخط الله‌یار خوشبختی را از 1 تا 13 آبان ماه در برنامه خواهد داشت.

این گالری در لواسان، بلوار اصلي(امام خميني)، خيابان شکوفه(عصطلک)، خيابان نگار، کوچه گلزار، انتهاي کوچه، پلاک32 واقع شده است.

 
کد خبر: 119545

وب گردی

وب گردی