آغاز به کار بخش ویژه هیأت علمی دانشگاه‌ها در وزارت امور خارجه

بخش ویژه اساتید و هیأت علمی دانشگاه‌ها در میز خدمت کنسولی وزارت امور خارجه آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، «علیرضا محمودی» مدیرکل کنسولی وزارت خارجه از آغاز به کار بخش ویژه اساتید و هیأت علمی دانشگاه‌ها در میز خدمت کنسولی وزارت امور خارجه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

توضیحات سخنگوی وزارت علوم درباره اخراج ۵۸ استاد دانشگاه

وی در این باره افزود: میز خدمت وزارت امور خارجه محلی برای ارائه خدمات متنوع کنسولی به مراجعان است. تلاش شده ارباب رجوع، با یک بار مراجعه بتوانند کار خود را انجام دهند. از همین رو همکاران حوزه کنسولی در محل میز خدمت می‌کوشند بهترین خدمات را به همه‌ مراجعان ارائه کنند. 

محمودی گفت: کمتر از دو روز پس از اعلام وزیر امور خارجه در جمع روسای دانشگاه‌ها در نشست دیپلماسی علمی، ظرفیت‌ها و رویکردها، مبنی بر اختصاص بخشی در میز خدمت به اساتید دانشگاه، این مهم با حضور خانم الهام امین‌زاده استاد دانشگاه، مشاور وزیر امور خارجه و معاون بین‌الملل دانشگاه تهران و کوهکن، مشاور دیپلماسی علمی وزیر امور خارجه و استاد دانشگاه علامه طباطبایی آغاز به کار کرد.

علیرضا کوهکن هم در اظهاراتی با اشاره به اختصاص این بخش، بلافاصله پس از دستور وزیر امور خارجه آن را نشانه روشنی از عزم دستگاه سیاست خارجی برای پیشبرد دیپلماسی علمی دانست و آن را در راستای سیاست‌ و راهبردهای رئیس جمهور و دولت سیزدهم برای تسهیل فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاهیان و تکریم اهل علم و دانش برشمرد.

امین‌زاده نیز ضمن تقدیر از رویکرد وزیر امور خارجه این اقدام را مهم و ارزشمند توصیف کرد.

پیش از این نیز بخش ویژه‌ای در میز خدمت برای هنرمندان، ورزشکاران و رانندگان ترانزیت اختصاص یافته که به طور ویژه امور مربوط به مراجعان را پیگیری می‌کند.

میز خدمت کنسولی وزارت امور خارجه و اداره تایید اسناد، هر روز حتی روزهای پنجشنبه اقدام به ارائه خدمات به مراجعان می‌کنند.

پایان پیام/

کد خبر: 1196459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =