امکان تبدیل سلول‌های سرطانی به سلول‌های سالم

دانشمندان روشی را کشف کردند که می تواند سلول‌های سرطانی را به سلول‌های سالم تبدیل کنند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، دانشمندان روشی را کشف کردند که می تواند سلول‌های سرطانی را به سلول‌های سالم تبدیل کنند. 

بیشتر بخوانید:

سرطان چگونه ایجاد می‌شود؟

البته برخی از پژوهشگران  گذشته توانسته بودند  جهش سلول‌های سرطانی در تومورهای بدخیم سارکوم یوئینگ را برعکس  کنند.  اما حالا محققان به دنبال پیاده‌سازی این روش برای سرطان رابدومیوسارکوم هستند که نرخ مرگ‌ومیر بالایی دارد.

آن‌ها با استفاده از تکنیک تشخیص ژنتیکی به شناسایی ژن‌هایی مشغول شدند که ممکن بود بتوانند ژن‌های بدخیم را به سلول‌های ماهیچه ای تبدیل کنند.

سلول‌های بدخیم پروتئین خاصی را تولید می‌کنند که موجب تکثیر سرطان می‌شود. محققان دریافتند که ازکارانداختن این ژن‌ها می‌تواند را غیرفعال کند و سلول‌ها را به شروع مجدد فرایند رشد و تبدیل‌شدن به سلول‌های ماهیچه وادار سازد.

دانشمندان ادعا می‌کنند تکنیک آن‌ها که تاکنون روی دو نوع مختلف از ژن‌ها آزمایش شده است، می‌تواند برای سایر ژن‌ها و انواع مختلف سرطان‌ها به‌کار گرفته شود، چون این روش به پژوهشگران نشان می‌دهد که چگونه می‌توانند انواع سلول‌های سرطانی را به سلول‌های بی‌خطر تبدیل کنند.

کریستوفر واکوچ بیولوژیست مولکولی آزمایشگاه Cold Spring Harbor نیز در این رابطه می گوید: با این روش سلول‌ها به‌معنای واقعی کلمه به ماهیچه تبدیل می‌شوند. 

تومور تمام خصوصیات سرطانی را از دست می‌دهد. این سلول‌ها طوری تکثیر می شوند که به سلول‌هایی تبدیل می‌شوند که کارشان کشش ماهیچه‌ای است.

منبع: فارس

پایان پیام/

کد خبر: 1196466

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =