راهکارهایی برای مراقبت از پوست در پیاده‌روی اربعین

یک متخصص طب ایرانی، گفت: با نخوردن غذاهای چرب و شیرین، نوشیدن فراوان مایعات، رعایت بهداشت فردی و پوشیدن لباس‌های نخی در پیاده روی اربعین از آسیب‌های پوستی جلوگیری کنید.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، فاطمه اقبالیان، اظهار کرد: عرق سوز شدن، آفتاب سوختگی، جوش در قسمت‌های مختلف بدن، تعریق فراوان و بوی بد بدن و خشکی و خارش پوست از مشکلات پوستی شایع در پیاده روی اربعین هستند.

بیشتر بخوانید:

راهکارهایی برای رفع عرق سوزی در پیاده روی اربعین

وی افزود: برای جلوگیری از این مشکلات کافی است، ضمن رعایت یکسری نکات در انتخاب نوع تغذیه، برخی ملزومات درمانی ساده و کم هزینه همراه داشته باشید.

او خاطرنشان کرد: گرمی هوا، عدم رعایت بهداشت، خستگی، مصرف کم مایعات و  خوردن غذاهای چرب و شیرین در حین پیاده روی باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شوند، بنابراین با رعایت تدابیر طب ایرانی از قبیل مصرف متناوب مایعاتی مانند سکنجبین، فالوده با آب لیمو، نارنج و شربت لیمو و کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین می‌توان از بروز آنها جلوگیری کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با بیان اینکه از لباس‌های نخی، کلاه و نقاب استفاده کنید، افزود: در زمان خنکی و استراحت در ساعات ظهر می‌توان مشکلات پوستی شایع را کنترل و درمان کرد.

وی در خاتمه، تاکید کرد: استفاده از گلاب، کتیرا، کرم کالاندولا و کرم درماتین در حین بروز بیماری‌های پوستی می‌تواند تسکین دهنده و کمک کننده برای کاهش علائم باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1196469

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =