کارکرد دایره سیاه مرموز دوربین پشت گوشی‌های آیفون چیست؟

دوربین پشت گوشی‌های آیفون، دایره سیاه مرموزی دارد که بیشتر افراد از سر آن خبر ندارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، بسیاری از کاربران آیفون عملکردهای دایره مشکی مرموز در کنار دوربین واقع در پشت جدیدترین مدل‌های آیفون را نمی‌دانند. این دایره فقط در جدیدترین مدل‌های آیفون پرو و برخی از مدل‌های آی‌پد پرو یافت می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خاندوزی خواستار بررسی فوری فرار مالیاتی واردکنندگان آیفون شد

این دایره در واقع یک اسکنر LiDAR است که مخفف تشخیص نور و برد است. به زبان ساده، این دایره یک حسگر عمق است که از پرتوهای لیزر برای اندازه گیری فاصله اشیا استفاده می‌کند.

فناوری LiDAR برای شناسایی شهرهای گمشده در آمازون با "پاکسازی دیجیتالی جنگل ها" و یافتن آوار از زیر آن استفاده شده است. این فناوری همچنین در خودروهای خودران نیز استفاده می‌شود، اما در آیفون‌ها برای فعال کردن برنامه‌های عکاسی پیشرفته و واقعیت افزوده استفاده می‌شود. 

اپل اعلام کرده است: "اسکنر LiDAR فاصله اشیاء اطراف را تا فاصله ۵ متری اندازه گیری و در داخل و خارج از منزل کار می‌کند. این فناوری در سطح فوتون با سرعت نانوثانیه کار و این امکان را برای برنامه‌هایی مانند برنامه اندازه گیری خاص شرکت فراهم می‌کند تا طول ها، عرض‌ها و مساحت‌های مختلف وحتی قد افراد را با استفاده از حسگر LiDAR با دقت بسیار اندازه گیری کنند.

اپل اعلام کرد: "اسکنر LiDAR برنامه Measure را بهبود می‌بخشد و محاسبه خودکار قد افراد را سریع‌تر و آسان‌تر می‌کند وبه کاربران امکان می‌دهد اشیاء را سریع‌تر و دقیق‌تر اندازه‌گیری کنند".

این فناوری همچنین به دوربین در مدل‌های Pro کمک می‌کند تا عکس‌های بهتری به‌خصوص در شرایط کم نور بگیرد و به فوکوس خودکار سرعت عمل بیشتری می‌دهد.

این فناوری همچنین برنامه‌های واقعیت افزوده را که در آن اشیاء مجازی با دنیای واقعی تعامل دارند، فعال می‌کند.

منبع: دیلی میل

انتهای پیام/

کد خبر: 1197096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =