رسوایی اخلاقی رئیس فدراسیون اسپانیا، دامن‌گیر سرمربی قهرمان جهان شد

سرمربی تیم ملی فوتبال زنان اسپانیا در بحبوحه تحولات پیرامون این تیم پس از قهرمانی در جام جهانی ۲۰۲۳ زنان و رفتار غیراخلاقی رئیس فدراسیون فوتبال این کشور در مراسم اهدای جام، اخراج شد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، اقدام غیراخلاقی لوئیس روبیالس، رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در مراسم اهدای جام به تیم ملی زنان این کشور در جام جهانی و آزار جنسی جنی هرمسو، بازیکن این تیم، دامن خورخه ویدا، سرمربی تیم ملی زنان اسپانیا را گرفت.

بیشتر بخوانید:

تعلیق رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا به‌دلیل آزار جنسی

پس از آنکه فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) روبیالس را تعلیق کرد، هیئت مدیره جدیدی برای فدراسیون فوتبال اسپانیا تشکیل شد و به گفته منبعی نزدیک به شبکه‌ تلویزیونی ای‌اس‌پی‌ان، این هیئت قرارداد ویدا را فسخ کرده است.

رسوایی که روبیالس به‌بار آورد، بلافاصله در اسپانیا به مساله‌ای ملی با محوریت حقوق زنان و آزارهای جنسی علیه آنها بدل شد.

ویدا که یکی از حامیان اصلی روبیالس محسوب می‌شود، پارسال و زمانی که ۱۵ بازیکن تیم ملی زنان اسپانیا در شورشی مشترک، خواستار استعفای او شدند، به شدت هدف انتقاد قرار گرفت. این درخواست که به‌دلیل روش‌های مربیگری و دانش ناکافی ویدا مطرح شده بود، تاکنون ادامه یافته است.

دانائه بورونات، گزارشگر ورزشی که برای کتابش تحت عنوان «آنها را دختر صدا نزنید، بگویید فوتبالیست»، با تعدادی از بازیکنان برجسته زنان اسپانیا مصاحبه کرده بود، گفت که بازیکنان این تیم ویدا را به «کنترل کردن» متهم کرده و مدعی شدند که او به بازیکنان ارشد تیم دستور می‌دهد که در مصاحبه‌ها چه بگویند!

پس از آنکه روبیالس در پی رسوایی آزار جنسی از استعفا خودداری کرد، ویدا و لوئیس دولا فونته، سرمربی تیم ملی مردان اسپانیا از او حمایت کردند و به نظر می‌رسد که اخراج ویدا، با حمایت از روبیالس بی‌ارتباط نباشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =