تهران- ایسکانیوز: کامران فانی؛ عبدالرسول عمادی و یونس کرامتی از اعضای هیات علمی گروه تاریخ علم دوره اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نیز علیرضا پلاسید مترجم اثر یادشده از دیگر سخنرانان نشست خواهند بود.

نشست نقد و بررسی کتاب «مفهوم علم در اسلام قرون میانه» اثر مورخ و اسلام‌شناس برجسته آلمانی فرانتز روزنتال، به همت کارگروه تاریخ و باستان‌شناسی خانه اندیشمندان برگزار می‌شود.

روزنتال در این کتاب که به باور بسیاری از محققان مهم‌ترین اثر این پژوهشگر آلمانی‌است، با بهره‌گیری از دانش وسیع و خیره‌کننده خود در حوزه تاریخ و زبان‌شناسی به سیر تاریخی مفهوم علم در دوره اسلامی پرداخته و داستان چیرگی علم بر مفاهیم و تعبیرات دیگری چون «معرفت» و «حکمت» را شرح کرده است.

در این نشست که با عنوان علم پیروز برگزار می‌شود، ‌مهدی محقق(مدیر موسسه مطالعات اسلامی و از دوستان و مصاحبان این مورخ فقید)، درباره آراء و آثار وی، بالاخص کتاب «علم پیروز» سخنرانی خواهند کرد.

کامران فانی؛ عبدالرسول عمادی و یونس کرامتی از اعضای هیات علمی گروه تاریخ علم دوره اسلامی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و نیز علیرضا پلاسید مترجم اثر یادشده از دیگر سخنرانان نشست خواهند بود.

این نشست روز یک‌شنبه 4 آبان، ساعت 16 در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی، واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی(ویلا)، نبش خیابان ورشو برگزار خواهد شد.

ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
کد خبر: 119719

وب گردی

وب گردی