اعتراض دانشجویان به ممنوعیت استفاده از عبای اسلامی در فرانسه/ سازمان‌های بین‌المللی ساکت نمانند

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای ممنوعیت استفاده از عبای اسلامی در فرانسه را محکوم کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای ممنوعیت استفاده از عبای اسلامی در فرانسه را محکوم و تاکید کرد: این اقدام وقیحانه و شیطانی، تکه پازلی از نقشه شوم دین زدایی بوده که حاکی از وحشت دولت‌های اروپایی از نفوذ نور اسلام در دل‌های مردم است.

وزیر آموزش و پرورش فرانسه «گابریل آتال» روز یکشنبه اعلام کرد که دانش‌آموزان دختر از پوشیدن عبا (ردای تمام قد گشادی که برخی زنان مسلمان از آن استفاده می‌کنند) در مدارس دولتی این کشور منع خواهند شد. به گفته او، این قانون به محض شروع سال تحصیلی جدید در چهارم سپتامبر اعمال خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

فرانسه از ورود دانش‌آموزان محجبه به کلاس جلوگیری می‌کند

متن کامل بیانیه جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران به شرح ذیل است: 

توهین و هتاکی به مقدسات و ارزش‌های انسانی در حکومت اسلام‌ستیز فرانسه به یک رویه عادی و سیاست تبدیل شده است. این کشور که در انجام اقدامات ضد اسلامی و الهی از هیچ کاری دریغ نکرده، طی چند روز اخیر برای چندمین بار و با هجمه‌ای شیطان، با وضع قانونی مبنی بر منع استفاده از عبای اسلامی و همچنین ایجاد محدودیت‌های شدید برای دختران محجبه و مسلمان در مراکز آموزشی، عناد ذاتی و بی‌شرمی بی‌حد و حصر خود را نسبت به دین مبین اسلام و حدود الهی نشان داده است.

بی شک این اقدام وقیحانه و شیطانی، تکه پازلی از نقشه شوم دین زدایی و یورش به بنیان‌های هویت توحیدی و اسلامی بوده که حاکی از ترس و وحشت دولت‌های اروپایی از نفوذ نور اسلام در دل‌های مردم می باشد.

این اقدام در حالی صورت میگیرد که اخیرا نیز وزیر کشور فرانسه دستور بسته شدن بیست و یک مسجد را در این کشور داده است.

این اقدامات نمایانگر عمق کینه توزی و دشمنی حکومت‌های استعماری غربی، با رهبری استکبار جهانی با هر نهاد و عنوانی است که به نوعی با اسلام و مسلمین در ارتباط است.

دولت‌های اروپایی و غربی، از جمله فرانسه ، که خود را مهد آزادی و حقوق بشر می دانند و در موقعیت های مختلف چه در جریان اغتشاشات در ایران اسلامی و چه در باب هتاکی و توهین به قرآن کریم و مقدسات بارها این بهانه ها را دستاویز مقاصد پلیدانه خود نمودند، امروز با این اقدامات دیکتاتورمآبانه نشان دادند که حتی به ارزش‌های ظاهری خود نیز پایبند نبوده و نخواهند بود.

این اقدامات پوچ و بی‌شرمانه نه تنها امت اسلام و محور مقاومت و ملت شریف ایران و آزادگان عالم را از ادامه مسیر پر افتخار مبارزه با رفتارهای ضد اسلامی و انسانی باز نمی‌دارد، بلکه آنان را در عزم انقلابی خود استوارتر می سازد.

مستکبرین و زورگویان اروپایی و غربی که به گمان خود با این اقدامات می توانند باعث انزوای مسلمانان بشوند بدانند ما همواره از تمامی خواهران و برادران مسلمانمان در سرتاسر جهان حمایت نموده و بر سر مقدسات خود با هیچ  کسی سر مماشات نداریم و از مواضع خود ذره ای عقب نشینی نخواهیم نمود.

از تمامی دولت های اسلامی و تک تک مسلمانان جهان، علی الخصوص مسلمانان فرانسه می‌خواهیم از تمام ظرفیت های قانونی ، اجتماعی و بین‌المللی خود برای مقابله با سیاست های اسلام‌ستیزانه دولت‌های واپسگرای غربی استفاده نمایند و انزجار خود را نسبت به این هجوم شیطانی نشان دهند.

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران ضمن محکومیت این اقدام شنیع، از دولت محترم جمهوری اسلامی ایران بالاخص وزارت امور خارجه خواستار است، به طور جد و محکم به مسئله ورود نموده و تمام توان خود را برای برخورد با این اقدام بی شرمانه و پیشگیری از وقوع مانند آن بکار گیرد و نتایج این پیگیری را به طور شفاف به محضر ملت مسلمان گزارش نماید.

همچنین از نهادهای حقوق بشری و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم سکوت خود در قبال نقض آشکار حقوق بشر را بشکنند و از اتخاذ سیاست‌های دوگانه و منفعت طلبانه دست بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1197439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =