قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی و خارجی مشخص شد + جزییات

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو با اشاره به تأمین ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا در سال جاری، قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی و وارداتی را اعلام کرد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، محمد پیکانپور درباره میزان تأمین واکسن آنفلوانزا اظهار کرد: در سال جاری در مجموع ۲.۵ میلیون دوز واکسن آنفلوانزای تولید داخل و وارداتی تأمین می‌شود و این میزان، نیاز به این واکسن را مرتفع خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

چه کسانی باید واکسن آنفلوآنزا تزریق کنند؟

قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی و خارجی چه قدر است؟

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو درباره قیمت واکسن آنفلوانزای ایرانی و وارداتی بیان کرد: نمونه خارجی که هلندی است با قیمت ۲۹۶ هزار تومان و نمونه ایرانی با قیمت ۲۶۳ هزار تومان در داروخانه‌های سراسر کشور برای مصرف‌کنندگان توزیع خواهد شد.

وی افزود: عمده نیاز معاونت بهداشت وزارت بهداشت به واکسن آنفلوانزا با واکسن تولید داخل رفع شده و حداکثر حمایت برای خرید دولتی از شرکت داخلی صورت گرفته است؛ توزیع سایر واکسن‌های ایرانی و خارجی در داروخانه‌های سراسر کشور نیز صورت گرفته است.

پیکانپور خاطرنشان کرد: همچنین تولیدکننده داخلی، واکسن آنفلوانزا را با قیمت ۱۸۰ هزار تومان به معاونت بهداشت تحویل می‌دهد اما وزارت بهداشت تزریق رایگان واکسن در مراکز بهداشتی را براساس پروتکلی که دارد؛ برای گروه‌های پرخطر انجام می‌دهد.

براساس اعلام معاونت بهداشت وزارت بهداشت،‌ همه ساله با آغاز فصول سرد، میزان شیوع آنفلوانزا در کشور ما همانند سایر کشورها افزایش می‌یابد و بنابراین گروه‌های پرخطر شامل بخشی از کادر درمان شاغل در آی‌سی‌یو و در تماس با بیماران تنفسی، مادران باردار و مبتلایان بیماری‌های مزمن پرخطر مانند سرطان‌ها، دیابت و فشار خون، در اولویت تزریق واکسن آنفلوانزا قرار دارند و تزریق واکسن به گروه‌های پرخطر در شبکه بهداشتی کشور به صورت رایگان انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =