طرح پویش دانشگاه آزاد، بیکاری فارغ‌التحصیلان را کاهش می‌دهد

رئیس انجمن آموزش عالی ایران اعتقاد دارد که طرح پویش دانشگاه آزاداسلامی مهارت آموزی دانشجویان را ارتقا داده و آمار بیکاری فارغ التحصیلان را کاهش می‌دهد.

ابراهیم صالحی عمران رئیس انجمن آموزش عالی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره راه‌اندازی و اجرای طرح پویش(اشتغال همزمان دانشجویان) توسط دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: این طرح در راستای مهارت آموزی دانشجویان به مناسب‌ترین شکل ممکن است. 

بیشتر بخوانید: 

سنگ پرانی ایرنا به قطار پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی/ سیاه نمایی هنر نیست

وی با بیان اینکه ارائه مهارت آموزی صحیح و استاندارد در ارتباط متقابل با بخش‌های مختلف صنعت شکل می‌گیرد، گفت: مکان آموزش مهارتی در محیط آکادمی نیست بلکه در صنعت و بازار کار است. موضوعی در طرح پویش بیشتر به آن پرداخته شده است.

صالحی عمران با بیان اینکه بیکاری فارغ التحصیلان یکی از چالش‌های اصلی جامعه کنونی ما است، گفت: طرح پویش می‌تواند تا حدود زیادی آمار بیکاری را کاهش دهد.

رئیس انجمن آموزش عالی ایران با تاکید بر حضور کارفرمایان و بخش خصوصی به عنوان ذی نفعان اصلی در حوزه آموزش‌های مهارتی دامه داد:  باید دقت شود این طرح برای بخش‌های خصوصی و نه دولتی است. بنابراین نیازهای این بخش، باید در تعیین برنامه‌ریزی تحصیلی، تعیین رشته‌ها و نیازهای آموزشی- مهارتی در نظر گرفته شود.

به گزارش ایسکانیوز، طرح پویش امکان اشتغال همزمان با تحصیل را فراهم کرده است. در این طرح دانشجویان همزمان با تحصیل، ۲ یا ۳ روز در هفته را در یکی از شرکت‌های متقاضی مشغول به کار می‌شوند و دستمزد آنها توسط شرکت به حساب دانشگاه واریز شده و به عنوان شهریه دانشجو لحاظ می‌شود.

همچنین دانشجویان شرکت کننده در این طرح، تجربه مفید در محیط کاری را کسب کرده و پس از فارغ التحصیلی با آمادگی کامل وارد بازار کار می‌شوند. علاوه بر آن، پس از فارغ التحصیلی، امکان استخدام در آن شرکت و استفاده از طرح سرباز مهارت نیز وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1198708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =