تهران- ایسکانیوز:معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور صیانت از نیروی کار به دنبال حذف مشاغل سخت و زیان آور در کشور هستیم.


 سید حسن هفده تن، معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حاشیه اجلاس سه جانبه روابط کار در شیراز، در جمع خبرنگاران اعلام کرد: کارهای سخت و زیان آور منجر به بیماری شغلی می شوند و اگر ما به دنبال صیانت از نیروی کار هستیم باید این مشاغل را حذف کنیم .


 وی اضافهکرد: امروز میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های شغلی شش برابر حوادث ناشی از کار است.


 معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی میزان حوادث ناشی از کار بخصوص حوادث منجر به فوت را نیز در کشور بالا اعلام کرد و گفت: با برنامه های کنونی نمی توان کمکی به کاهش این تلفات کرد و با پیاده سازی برنامه های جدید این تلفات تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.


 هفده تن، در خصوص اهداف برگزاری اجلاس سه جانبه روابط کار در شیراز نیز ادامه داد: در این اجلاس به دنبال تصمیم سازی های مهمی در عرصه روابط کار هستیم که امیدواریم بتوانیم با این تصمیم سازی ها و برنامه های تحول گرای جدید، به بزرگ سازی اقتصاد کشور، رفع موانع تولید و سرمایه گذاری، تامین امنیت شغلی کارگران و امنیت سرمایه گذاری و بهبود فضای کسب و کار کمک کنیم.


وی رفع ریشه ای موانع جامعه کارگری و کارفرمایی را بدون حضور نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در نهادهای تصمیم سازی دولت غیر ممکن دانست و ادامه داد: وزارت تعاون به جامعه کارگری و کارفرمایی به عنوان بزرگترین ظرفیت برای توسعه اقتصادی کشور نگاه می کند.


 هفده تن گفت: در عرصه سه جانبه گرایی نیز ما به این مهم به عنوان یک اصل اسلامی نگاه می کنیم و به دنبال این هستیم تا تمام برنامه ها را تا زمانی که با تشکل های کارگری و کارفرمایی به اجماع نرسیده ایم و ائتلاف یکپارچه در کشور ایجاد نکرده ایم، اجرا نکنیم.


ویاضافه کرد: در بحث دعاوی کارگری و کارفرمایی نیز با مشکلات بسیاری مواجه هستیم و به دنبال استفاده از مدلی هستیم تا در کوتاه ترین زمان و با بالاترین کیفیت و کسب رضایت طرفین به دعاوی رسیدگی کنیم.


 هفده تن، در خصوص نظام ارزیابی طبقه بندی مشاغل گفت: این نظام نظامی نیست که بتواند خلاقیت، نوآوری و بهره وری را در تولید کشور ایجاد کند و به دنبال یک مدل جایگزین و موثر هستیم.


 به گفته وی هم اکنون در بحث بیمه بیکاری هم به دنبال مدلی هستیم تا اشتغال مجدد بیکاران را به سرعت ایجاد کنیم تا به این وسیله زمینه توانمندسازی نیروی کار را که در دستور کار دولت قرار دارد ایجاد کنیم.

کد خبر: 119876

وب گردی

وب گردی