اسلامی:  تحریم‌ها علیه ایران با شکست مواجه شد

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: تحریم‌ها علیه ایران با شکست مواجه شد و همکاری با آژانس نباید تحت تاثیر طرح‌های سیاسی و منفی قرار گیرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، محمد اسلامی در سخنانی در شصت و هفتمین نشست عمومی سالانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: جمهوری اسلامی ایران در راستای برنامه راهبردی توسعه ملی خود مصمم است تا سال ۲۰۴۰ سهم برق هسته‌ای در سبد انرژی کشور را به ۲۰ هزار مگاوات افزایش دهد. مطالعات طرح های مربوطه برای اجرای این پروژه‌ها و ساخت این نیروگاه‌ها آغاز شده و به نحو مقتضی در جزییات این برنامه‌ها در اختیار آژانس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

اسلامی: اسرائیل می‌داند که تهدیدات حمله به تأسیسات هسته‌ای ما خارج از توانش است

وی ادامه داد: ایران با وجود تحریم‌های ظالمانه یک‌جانبه در راستای افزایش سطح رضایت اجتماعی، ارتقاء کیفیت زندگی مردم در حوزه علوم و فنون هسته‌ای و طراحی و ساخت راکتورهای تحقیقاتی و شتاب‌دهنده‌ها و سامانه‌های پرتودهی تولید و کاربرد رادیوایزوتوپ در زمینه سلامت، کشاورزی، محیط زیست و صنعت را در دستور کار قرار داده و به توسعه آنها ادامه می‌دهد.

اسلامی گفت: این دستاوردها مرهون زحمات زنان و مردان کشور من است که مجدانه برای اعتلای ایران فعالیت می‌کنند و تعدادی از این دستاوردها در نمایشگاه این کنفرانس ارائه می شود و آمادگی داریم با سایر کشورها در این زمینه‌ها همکاری داشته باشیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: رژیم صهیونیستی به تهدیدات تروریستی خود علیه دانشمندان و ‌پروژه‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

اسلامی همچنین تاکید کرد «آژانس بین المللی انرژی اتمی باید فعالیت حرفه‌ای خود در تعامل با پرونده هسته‌ای ایران را حفظ کند و تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا این فرصت برای آژانس فراهم شود که فعالیت خود در سایت‌های ما به راحتی انجام شود».

اسلامی همچنین خاطرنشان کرد که تحریم‌ها علیه ایران با شکست مواجه شد و همکاری با آژانس نباید تحت تاثیر طرح‌های سیاسی و منفی قرار گیرد.

کد خبر: 1199468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =