اعتراض ۵۸ تشکل دانشجویی به انتخابات اتاق بازرگانی / جنبش دانشجویی خواستار برکناری سریع سلاح ورزی است

۵۸ تشکل دانشجویی در بیانیه‌ای نسبت به انتخابات اتاق بازرگانی اعتراض و خواستار برکناری هرچه سریع‌تر سلاح ورزی شدند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ۵۸ تشکل دانشجویی دانشگاه‌های کشور درباره مطالبه ابطال انتخابات غیرقانونی اتاق بازرگانی بیانیه‌ای صادر کردند.

بیشتر بخوانید:

تجمع اعتراضی دانشجویان مقابل اتاق بازرگانی ایران / رئیس جمهور نسبت به عزل سلاح ورزی اقدام کند + عکس و فیلم

در بخش ابتدایی این بیانیه آمده است: پس از مطالبات گسترده و دامنه دار تشکل های دانشجویی و تجمع در مقابل اتاق بازرگانی در اعتراض به انتخابات غیر قانونی آن شاهد عدم پاسخگویی و بی توجهی از طرف وزارت صمت شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی و وزارت اطلاعات بوده ایم این عدم پاسخگویی تا جلسه اخیر هیئت عالی نظارت بر اتاق بازرگانی که با اعلام تنفس از سوی وزیر صمت همچنان بی نتیجه مانده ادامه داشته است.

در این بیانیه تصریح شده است: معاونت حقوقی اتاق بازرگانی مدعی شده است که هیچ نامه ای از سمت وزارت اطلاعات به عنوان مرجع ذی صلاح دریافت نشده و تنها نامه ای از سوی حراست وزارت صمت که به زعم وی مرجعی بی ارتباط است دریافت شده؛ در حالیکه واضح است که وزارت اطلاعات فقط با نهادهای دولتی مکاتبات مستقیم دارد و با سایر نهادها از طریق حراست وزارتخانه مربوطه ارتباط برقرار میکند.

در این بیانیه خاطرنشان شده است: درباره بررسی صلاحیتها وزارت اطلاعات در همان موعد مقرر ۱۰ روزه، نتیجه استعلام اسامی کاندیداهای انتخابات اتاق بازرگانی را به حراست وزارت صمت ارسال کرده است. با توجه به اینکه پس از آن ابلاغ استعلام به اتاق بازرگانی به عهده وزارت صمت بوده است، قصور و تاخیر در ارسال واضحا متوجه وزارت صمت میباشد. ۳. بدون در نظر گرفتن فرآیند غیر قانونی انتخابات و با فرض عدم دریافت استعلام کاندیداها در موعد مقرر، با توجه به عدم احراز صلاحیت آقای سلاح ورزی شورای عالی نظارت بر اتاق از انتخاب وی به عنوان رییس به علت وجود استعلام منفی از سوی بازرگانی باید پس وزارت اطلاعات سریعا به عزل وی اقدام کند. ریاست سلاح ورزی و عدم بازنگری در این مورد از طرف شورای عالی نظارت، علی رقم عدم صلاحیت وی کوتاهی فاحش وزارت صمت شورای نظارت و وزارت اطلاعات تلقیمی شود.

در این بیانیه مطرح شده است: از طرف دیگر، وزیر صمت به عنوان رئیس شورای نظارت مقصر اصلی حضور آقای سلاح ورزی در این مسند است. جناب علی آبادی باید پاسخگو باشید که چرا با وجود تخلفات واضح و متعددِ غیر قابل چشم پوشی آقای سلاح ورزی در منزل وی تعلل می‌کنید؟ با کدام منطق در جلسه شورای عالی نظارت بر اتاق به بهانه اعلام، تنفس عزل وی را مجددا به تعویق انداختید و تصمیم گیری در این موضوع را منوط به تصمیم در شورای هماهنگی سران قوا کردید؟ آقای وزیر! چرا از برخورد قاطعانه با یک مفسد اقتصادی که غیر قانونی بر مسند ریاست اتاق بازرگانی تکیه زده هراس دارید؟ 

در این بیانیه عنوان شده است: اعضای شورای عالی نظارت بر اتاق بازرگانی به ویژه وزیر صمت به عنوان رئیس شورای عالی نظارت باید پاسخگو باشند که چگونه فردی که دارای پرونده مفتوح قضایی به دلیل گم شدن ۱۵۰۰ میلیارد تومان در اتاق بازرگانی است. از طرفی در اغتشاشات سال گذشته نیز سابقه فعالیت علیه نظام و همراهی با تجزیه طلبان را دارد بر چنین مسندی تکیه زده است؟ با توجه به احراز تخلف های صورت گرفته توسط سلاح ورزی انتظار می رفت برخورد قاطع و رسیدگی به پرونده های وی با جدیت در دستور کار قرار می‌گرفت؛ اما با کمال تعجب شاهد اعطای اختیارات و مسئولیت‌های بیشتر به وی بوده ایم.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: حضور آقای سلاح ورزی به عنوان رئیس اتاق بازرگانی علاوه بر اینکه موجب ایجاد ناامیدی گسترده بین عموم مردم و بدنه دانشجویان مطالبه گر می شود. با توجه به حضور وی در شوراهای عالی اقتصادی راهبردی کشور توان تصمیم سازی غلط و احتمال قرار دادن اطلاعات محرمانه اقتصادی به بیگانگان را بروی فراهم کرده است که این امر مستقیما امنیت اقتصادی و روانی جامعه را به خطر می اندازد. جنبش دانشجویی تعلل و بی توجهی فعلی در برابر این اقدام خلاف قانون را پذیرفته ندانسته و خواستار برکناری هرچه سریع تر آقای سلاح ورزی و همچنین پاسخگویی و عذرخواهی نهادهای مربوطه بابت قصور صورت گرفته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1199560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =