تهران- ایسکانیوز: رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه گفت: حجت الاسلام موحدی کرمانی قائم مقام آیت الله مهدوی بودند و جلسات را اداره می کنند. ولی درباره دبیر کل باید بحث شود تا به نتیجه برسیم.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی در حاشیه مراسم تشییع پیکر آیت الله مهدوی کنی گفت: ایشان عالم دینی به معنای واقعی کلمه و یک مبارز همیشه در صحنه بودند. وی از آغاز تا پایان زندگی صحنه مبارزه را ترک نکرده و از شاگردان برجسته امام بود.

تقوی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی میان حوزه و دانشگاه حلقه وصل بود و مدرسه مروی و هم دانشگاه امام صادق را مدیریت می کرد.

او در ادامه اظهار داشت: آیت الله مهدوی کنی به شدت سنتی بود و سنت های خلف صالح را در زندگیش رعایت می کرد. آیت الله مهدوی کنی یک روشنفکر به معنای واقعی کلمه بود. او در دانشگاه امام صادق بیش از 7 هزار نفر را در رشته های مختلف تربیت کرده است. او همچنین یک سیاستمدار هوشمند و با بصیرت بود.

تقوی در پاسخ به این سوال که چه کسی می تواند جایگزین ایشان باشد گفت: با چنین ویژگی هایی افراد بسیار کمی وجود دارند و خلاء فقدان آیت الله کنی کاملا احساس می شود. در آینده ای نه چندان دور دبیر کل جامعیت روحانیت مبارز مشخص می شود و برای مدرسه مروی و امام صادق نیز برنامه هایی در دست اجراست.

تقوی در ادامه در پاسخ به سوال دیگری در مورد دبیر کلی جامعه روحانیت مبارز عنوان داشت: هم اینک حجت الاسلام موحدی کرمانی قائم مقام آیت الله مهدوی بودند و جلسات را اداره می کنند. ولی درباره دبیر کل باید بحث شود تا به نتیجه برسیم.

او همچنین در مورد جایگزین آیت الله مهدوی کنی در سمت ریاست مجلس خبرگان اظهار داشت: از این موضوع اطلاعی ندارم اما آیت الله شاهرودی جلسات را بخوبی اداره می کند و در اولین جلسه مجلس خبرگان رهبری رئیس مشخص می شود.
کد خبر: 120002

وب گردی

وب گردی