بهادری جهرمی: دشمن نتوانست حرکت علمی ایران را متوقف کند/ در علم نانو جزو بهترین کشورها هستیم

 سخنگوی دولت گفت: دشمن نتوانست حرکت علمی ایران را متوقف کند، چرا که ما در علم نانو جزو بهترین کشورها هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی بهادری جهرمی در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با سخنگوی دولت سیزدهم تحت عنوان " کجا ایستاده‌ایم" که امروز (دوشنبه ۱۰ مهرماه) در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: عنوان این نشست خود، سوالات بسیاری را مطرح می‌کند. سوال این است آیا در حال حاضر در جایگاهی قرار داریم که خودمان بتوانیم آینده کشور را  طراحی کنیم؟ یا باید مانند برخی کشورها فقط به دستور ابر قدرت‌ها مصرف کننده یا تولیده کننده باشیم. 

بیشتر بخوانید:

برنامه بسیج دانشجویی شریف برای میزبانی از سخنگوی دولت لغو شد

جهرمی افزود: افتخار می‌کنیم که کشورمان تماشاچی نیست، ما یکی از بازیگران عرصه بین‌الملل هستیم و اجازه نمی‌دهیم برای ما مسیرسازی کنند، بلکه خودمان طراح آینده هستیم. 

سخنگوی دولت عنوان کرد: دولت سیزدهم در هنگام آغاز فعالیت با این سوال درگیر بود که کجای سطوح داخلی و بین‌المللی قرار دارد. درس سطح داخلی با تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آن روبه رو بود. همچنین سو مدیریت در دوران کرونا هم مشکل اساسی دولت به شمار می‌رفت و مردم برای دریافت واکسن باید ساعت‌ها در صف انتظار می‌کشیدند. 

وی افزود: علاوه بر این‌ها، دولت با مشکلات و بحران‌هایی مانند تورم ۵۳ درصدی در سال ۱۴۰۰،  قطعی برق، رشد اقتصادی صفر درصد به علت اشتباهات برجامی هم دست و پنجه نرم می‌کرد. 

جهرمی ادامه داد: دولت سیزدهم بحران‌های ناشی از کرونا را ساماندهی و واکسن را به صورت گسترده وارد کشور کرد. ما در انتهای جدول مدیریت کرونا بودیم ک روزانه ۷۰۰ نفر فوتی داشتیم؛ اما با سیاست‌های دولت این بحران در ۱۰۰ روز حل شد. 

این مسئول گفت: دولت توانست  تورم و گرانی را درمان کند. ما ادعا نمی‌کنیم که بیماری اقتصاد کامل حل شده، بلکه می‌گویم در حال درمان و بهبود است. 

وی با اشاره به بحران‌های بین‌المللی در زمان آغاز فعالیت دولت سیزدهم مطرح کرد: دولت در این باره هم موفقیت‌های بسیاری را کسب کرده است. اکنون ما با بسیاری از کشورهای همسایه که قبلا مشکل داشتیم، ارتباط دیپلماتیک داریم. 

جهرمی عنوان کرد: عضویت ایران در بریکس و شانگهای از دیگر موفقیت‌های دولت سیزدهم است.  همچنین ایران به چهارراه‌های اقتصادی دنیا بازگشت. 

سخنگوی دولت اضافه کرد: امروز که به دو سال گذشته نگاه می‌کنیم، همانند کوهنوردی هستیم که مسیر سختی را پشت سر گذاشته و در مسیر قله قرار دارد. در دو سال گذشته، دشمنان تمام قد علیه دولت ایستادند و ما با اقتدار دولت را حفظ کردیم. 

وی گفت: دشمن قصد دو قطبی سازی و منزوی کردن ایران را داشت، اما ما توانستیم تمام این مشکلات را پشت سر گذاشتیم. همچنین دشمنان نتوانستند درهای اقتصادی کشور را ببندند و ما را زمین گیر کنند.  دشمن نتوانست حرکت علمی کشور را متوقف کند، چرا که ما در علم نانو جزو بهترین کشورها هستیم.

جهرمی در پاسخ انتقاد انجمن اسلامی دانشجویان  دانشگاه شهیدبهشتی مبنی بر نبود نظارت بر فیلم‌های سینمایی و رعایت نکردن فرهنگ اسلامی در این تولیدات عنوان کرد:  دولت به سینما و تولیدات رسانه‌ای توجه دارد، البته تولیدات صدا و سیما به دولت ارتباطی ندارد. 

وی گفت: اگر در حال حاضر برخی فیلم‌ها خیلی مناسب نیست، مجوز ساخت و انتشار آنها به دو سال گذشته و دولت قبل برمی‌گردد. 

سخنگوی دولت بیان کرد:  جشنواره فجر سال گذشته با جشنواره‌های سال‌های گذشته تفاوت داشت، فیلم‌هایی با سیاه نمایی و نزول جایگاه خانواده ساخته و در جشنواره به نمایش در نیامد. بلکه فیلم‌های خانواده محور و دوران دفاع مقدس ساخته شد. 

وی افزود: ما در ۲ سال گذشته با جنگ‌های شناختی، نرم، اعتراضی رسانه‌های معاند مواجه بودیم، اما توانستیم در حوزه‌های سرود و فیلم موفق عمل کنیم. مثلا قبلا سرود مذهبی مورد توجه نبود، ولی چند سرود مذهبی مناسب ساخته شد. 

جهرمی مطرح کرد: ما ضعف رسانه‌ای داریم، البته این ضعف متوجه رسانه نیست بلکه باید در ساختار رسانه ها و مدیریت رسانه پیگیری شود. 

در ادامه علی یزدی دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه شهیدبهشتی بیان کرد: آیا انتخابات مجلس در تغییر نرخ حامل‌های سوخت و یارانه‌ها اثر می‌گذارد؟

جهرمی پاسخ داد: خیر به هیچ عنوان تاثیری ندارد. مردم و دانشجویان بدانند که دولت هیچ زمانی به رای آنان خیانت نخواهد کرد. 

این مسئول درباره تایید صلاحیت سلاح ورزی رئیس اتاق بازرگانی گفت: هیئت تایید صلاحیت سلاح ورزی فرا قوه‌ای است و دولت در ساختار قانونی فعالیت می‌کند.

جهرمی درباره وعده ساخت ۴ هزار مسکن توسط دولت گفت:  حدود ۱۸۰۰ مسکن به صورت سالانه در سال آخر دولت احمدی نژاد ساخته می‌شد. فاصله معناداری بین تولید و تقاضا اتفاق افتاد. 

وی افزود: ما نیاز به ساخت سالانه یک میلیون مسکن داریم. دولت هدف گذاری کرد این نیاز را برطرف کند چراکه نمی‌خواست نسبت به این نیاز بی‌تفاوت باشد. در این راه تلاش بسیاری انجام می‌شود. 

سخنگوی دولت گفت: سرعت ساخت مسکن در سال ۱۴۰۰ مورد تایید رئیس جمهور نبود و کارها براساس جدول زمان‌بندی پیش نرفت. این موضوع هم می‌پذیریم. 

وی ادامه داد: دولت عقب ماندگی مسکن مهر را جبران‌ کرد. شورای عالی مسکن به صورت ماهانه به دستور رئیس جمهور تشکیل شد و ساخت مسکن در سال ۱۴۰۲ جهش داشته است. 

وی درباره کسب و کارهای غیر مجاز که مورد پرسش یک دانشجو بود، گفت: دولت با موارد غیرمجاز قطعا برخورد خواهد کرد. البته دولت در این باره بیشتر وظیفه اجرا دارد و نقشی در سیاست گذاری ندارد. 

متن بیانیه دفتر انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی

 همچنین در این نشست، انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی (دفتر تحکیم وحدت) بیانیه‌ای قرائت کرد، در این بیانیه آمده است:

امیرالمومنین خطاب به مالک اشتر فرمودند: 
باید که محبوب ترین کارها در نزد تو، کارهایی باشد که با میانه روی سازگارتر بود و با عدالت دم سازتر و خشنودی رعیت را در پی داشته باشد . 

باسلام و صلوات بر محمد و آل محمد و درود بر روح پاک بنیان‌گذارانقلاب اسلامی و شهدای گرانقدر
جناب آقای دکتر بهادری جهرمی و دانشجویان عزیز. سلام علیکم.
خدارا شاکریم در کشوری زندگی میکنیم که مسولانش گوش شنوا برای شنیدن مطالبات مردم دارند.

۱. طی دوسال گذشته شاهد اقدامات مثبت و کارهای زیربنایی موثر دولت در زمینه های مختلف هستیم. اما به علت نارسایی در زبان رسانه‌ای دولت، فعالیت‌های خوب آن، به اندازه لازم و شایسته به اذهان  عمومی منتقل نشده است. 
تیم رسانه‌ای دولت در خصوص میانجیگری چین درباره توافق ایران و عربستان هنوز نتوانسته است به‌خوبی تبیین کند که مسیر پر پیچ‌وخمی طی شد تا به این نقطه رسیدیم، و به‌خوبی مطرح نشد که دستاورد بزرگ مقاومت چگونه سعودی‌ها را مجبور کرد چندین‌بار پیشنهاد ارتباط با ایران را از طرق مختلف از عراق و عمان گرفته تا چین مطرح کنند.
آقای جهرمی بهبود فضای رسانه‌ای کشور نیازمند بسترسازی اساسی و تربیت نیروی متخصص است. دولت در این زمینه چه برنامه‌ای دارد؟

۲. این روزها حضور مهاجران افغان در شهرهای ایران به‌ویژه تهران به‌ صورت ملموسی افزایش یافته. مهاجرینی که از منابع و یارانه‌های پنهان اعم از مواد غذایی و مسکن و حمل‌ونقل عمومی و بهداشت استفاده می‌کنند. علاوه بر این مسئله، در طی روز های گذشته شاهد توجه بالای جریانات رسانه‌ای ضد انقلاب درباره این موضوع هستیم. که تمرکز بر روی این مسئله شاید آتش فتنه و آشوب جدیدی را در کشور شعله ور کند.
برنامه دولت در رابطه با لزوم کنترل ورود ایشان و ساماندهی اتباع قانونی ساکن کشورمان و همچنین اخراج اتباع غیر قانونی چیست؟

۳. می‌دانیم در جامعه امروز رسیدگی به مسئله فرهنگ از اولویت‌های اساسی کشور است. سینما و تلویزیون و به طور کل رسانه، به عنوان یک عنصر مهم در این حوزه دارای مشکلات عدیده است. از طرفی عدم نظارت‌های دقیق بر تولیدات علی‌الخصوص سینما و نمایش‌ خانگی و از طرف دیگر کمبود اثرات ساخته شده مبتنی بر آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی. ما شاهد اکران فیلم ها و سریال هایی هستیم که به عقاید دینی و فرهنگی مردم توهین میکند و به راحتی اعتقادات مذهبی و دینی مردم مورد تمسخر قرار میگیرد
مگر این فیلم و سریال ها از وزارت فرهنگ و ارشاد مجوز دریافت نکردند؟
برنامه دولت برای مقابله با ناهنجاری ها اعم از تولید فیلم ها و سریال های ضد فرهنگی و ضد دینی چیست؟

۴. آیا همه در قبال قانون برابریم و بعضی‌ها برابرتر؟ آقای سخنگو، در دنیای سلبریتیسم نمیشود به عموم جامعه در مورد قوانین سخت گرفت و به برخی کاری نداشت یا طوری برخورد کرد که اگر نباشد فرقی نمیکند! نمیشود جشنواره‌ها و نشست‌هایی که سلبریتی‌ها در آن فرهنگ غربی را اشاعه می‌کنند را به حال خودشان گذاشت. پس همانطور که باید در دانشگاه و مدارس به چنین موضوعاتی، مثل سبک پوشش و حجاب سخت گرفت، به این چهره‌های معروف رسانه‌ای هم سخت گرفت! 

۵. مدتیست جریان‌های غربگرا با برچسب‌هایی چون خالص سازی و خفقان در دانشگاه سعی بر تشویش فضای دانشگاه و علمی کشور کرده‌اند. آقای نماینده دولت، ما خواستار برخورد قاطع با این جریان هستیم و آن چیزی نیست جز شفافیت در عملکرد دانشگاه‌ها و وزارت‌خانه‌ها. امید داریم اکنون شما بتوانید تا حد امکان در این جلسه درباره این موضوع شفاف‌سازی کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =