اسامی پذیرفته‌شدگان آزمون کاردانی فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی اعلام شد

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی  غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1402 اعلام شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی آزمون کاردانی ویژه دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی  غیردولتی غیرانتفاعی سال 1402 اعلام شد.

بیشتر بخوانید:

نتایج پذیرش براساس سوابق تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد

پذیرفته‌شدگان نهایی لازم است براساس توضیحات زیر اقدام کنند:

الف - ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان نهایی رشته‌های مختلف تحصیلی:

متقاضیانی که اسامی آنها به عنوان پذیرفته‌شدگان نهایی این آزمون اعلام شده است، لازم است برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام (علاوه بر مدارک مندرج در این اطلاعیه) در روز شنبه به تاریخ 1402/07/15 به درگاه اطلاع‌رسانی "دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا موسسه آموزش عالی محل قبولی" مراجعه کنند.

ب - مدارک لازم برای ثبت‌نام از پذیرفته‌شدگان:
۱. با توجه به اعلام مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، امکان ارائه کارنامه و سوابق فارغ‌التحصیلی برای پذیرفته‌شدگان بصورت الکترونیکی در سامانه تأئیدیه تحصیلی‌ فراهم است. لذا همه
پذیرفته‌شدگان باید براساس مراحل اجرایی ذیل اقدام لازم را به عمل آورند:
الف) پذیرفته‌شدگان با مراجعه به سامانه مذکور و مشخص نمودن نظام آموزشی، با انتخاب گزینه ثبت‌نام مدرک تحصیلی ابتدا دوره و نظام آموزشی را تعیین سپس نسبت به ثبت درخواست ارسال هر دو مدرک تاییدیه تحصیلی و سوابق فارغ‌التحصیلی، به دانشگاه محل پذیرش خود اقدام کنند. پس از کامل شدن فرآیند درخواست، کد پیگیری برای هر مدرک بصورت جداگانه در اختیارشان قرار خواهد گرفت که با ارائه این کدها به موسسه آموزش عالی محل پذیرش، مدارک درخواست شده از سامانه ir.medu.kemt توسط موسسه مذکور قابل دریافت است.

تبصره: دارندگان دیپلم شاخه نظری (نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی) در زمان ثبت درخواست مدارک فوق علاوه بر مدرک دیپلم، باید مراحل فوق را برای درخواست مدرک پیش‌دانشگاهی نیز اجرا کنند.
ب) برای فارغ‌التحصیلان شهریور سال 1395 و بعد از آن نیازی به مراجعه حضوری به مدارس و مناطق آموزش و پرورش محل تحصیل خود نیست.

ج) فارغ التحصیلان خرداد سال 1395 و قبل از آن با کد پیگیری صادر شده از سامانه فوق به همراه مدارک تحصیلی که توسط سازمان سنجش آموزش کشور برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی اعلام میشود به ادارات آموزش و پرورش محل فارغ.التحصیل خود مراجعه تا مسئول سنجش آموزش و پرورش منطقه پس از بررسی و تأیید، مدارک تحصیلی را اسکن و در سامانه بارگذاری کند.
2- اصل مدرک دیپلم یا گواهی موقت پایان تحصیلات دوره دوم متوسطه نظام جدید در یکی از شاخه‌های کار و دانش یا فنی و حرفه‌ای از محل تحصیل مبنی بر گذراندن همه واحدهای درسی، کارورزی و کارآموزی در دوره سه ساله تا پایان شهریورماه 1402 که به تائید رئیس مؤسسه محل تحصیل رسیده باشد.

تبصره 1: پذیرفته‌شدگان دارای دیپلم شاخه نظری نظام ترمی واحدی یا سالی واحدی در زمان ثبت‌نام علاوه بر مدرک دیپلم،باید گواهی مدرک پیش‌دانشگاهی با تاریخ فارغ‌التحصیلی حداکثر تا 1402/06/31 را نیز ارائه کنند.

تبصره 2: با توجه به اینکه مطابق ضوابط به دانش‌آموزان و هنرجویان سال آخر کار و دانش یا فنی و حرفه‌ای به شرط اخذ دیپلم تا تاریخ 1402/11/30 اجازه انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی نیمسال‌دوم داده شده است لذا ثبت‌نام و ادامه تحصیل پذیرفته‌شدگانی که پذیرش کدرشته محل‌های آنها برای نیمسال دوم سال‌تحصیلی 1402-1403 است. به شرط اخذ مدرک تحصیلی دیپلم تا تاریخ 1402/11/30 بلامانع خواهد بود.

۳- اصل مدرک دیپلم متوسطه یا گواهی موقت پایان تحصیلات متوسطه نظام قدیم آموزش متوسطه متناسب با نوع رشته قبولی.

۴- اصل مدرک دیپلم شاخه نظری نظام آموزش جدید )نظام 6-3-3( یا نظام سالی واحدی، یا ترمی واحدی یا گواهی موقت پایان
تحصیلات متناسب با نوع رشته قبولی (متقاضیان دیپلم شاخه نظری نظام سالی واحدی یا ترمی واحدی باید در زمان ثبت‌نام علاوه بر مدرک دیپلم، مدرک پیش‌دانشگاهی نیز ارائه کنند.

۵- اصل شناسنامه

۶- اصل کارت ملی

۷- عکس 4×3 تمام رخ تهیه شده در سال جاری به تعدادی که موسسه محل قبولی اعلام کرده است.

۸- مدرکی که وضعیت نظام وظیفه برادران را با توجه به بند مقرارت وظیفه عمومی مندرج در صفحه 18 دفترچه راهنمای ثبت‌نام و
انتخاب رشته‌های تحصیلی دوره‌های کاردانی نظام‌جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 1402مشخص کند.

توجه: افرادی که با استفاده از سهمیه رزمندگان، ایثارگران (شامل: رزمندگان بسیجی؛ رزمندگان جهادگر؛ رزمندگان نیروهای مسلح؛ جبهه مقاومت؛ خانواده معظم شهدا پدر، مادر، خواهر و برادرشهید، همسر و فرزندان معظم شهدا و یا 
مفقودالاثر، جانبازان با جانبازی %25 و بالاتر و همسر و فرزندان آنان؛ جانبازان با جانبازی زیر %25 و همسر و فرزندان آنان، آزادگان و فرزندان و هم سر آنان، هم سر و فرزندان رزمندگان ب سیجی، جهادگر و یا نیروهای مسلح با حداقل شش ماه، حضور داوطلبانه در جبهه( پذیرفته شده‌اند در زمان ثبت‌نام ملزم به ارائه فرم و یا مدرکی در رابطه با تائید سهمیه ثبت‌نامی خود نیستند. درصورت عدم تایید سهمیه پذیرفته‌شدگان مذکور از سوی ارگان ذیربط، موضوع از طریق این سازمان به موسسه محل قبولی اعلام خواهد شد.
ج - قابل توجه پذیرفته‌شدگان:
 کارنامه علمی حاوی رتبه متقاضیان در هر یک از کدرشته محل‌های انتخابی در بین متقاضیان این کدرشته‌ها در سهمیه مربوط، با توجه به نمره کل و همچنین رتبه آخرین نفر پذیرفته شده در هر یک از کدرشته محل‌های انتخابی (منحصراً تا اولویت کدرشته
محل قبولی داوطلب) و سایر اطلاعات مفید دیگر همزمان با اعلام نتیجه در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان قرار داده میشود.
به پذیرفته‌شدگان توصیه میشود که قبل از مراجعه در تاریخ‌های تعیین شده برای ثبت.نام، جهت اطلاع دقیق از زمان و مدارک لازم برای ثبت‌نام به درگاه اطلاع‌رسانی موسسه محل قبولی خود مراجعه کنند.

 در هر مرحله از ثبت‌نام یا هنگام تحصیل چنانچه مشخص شود متقاضی حقایق را کتمان کرده و اطلاعات اشتباه ارائه داده و واجدشرایط نیست قبولی متقاضی »باطل« و از ادامه تحصیل وی ممانعت به عمل خواهد آمد.

 با توجه به تاکیدات صورت گرفته به داوطلبان، برای دقت و توجه لازم، جهت انجام انتخاب رشته، به اطلاع میرساند هیچ درخواستی تحت عنوان اشتباه در انتخاب رشته در سازمان سنجش آموزش کشور قابل بررسی نیست، لذا از ارسال درخواست با این موضوع به این سازمان خودداری کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =