حمله پهپادی تروریستی به دانشکده نظامی حمص سوریه/ شمار قربانیان به ۶۶ نفر کشته و ۱۸۹ نفر زخمی رسید

منابع خبری از حمله پهپادی تروریستی به دانشکده نظامی حمص در مرکز سوریه و کشته و مجروح شدن شماری در این حمله خبر داده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ایسکانیوز، تلویزیون سوریه در این باره اعلام کرد که دانشکده نظامی حمص توسط یک پهپاد متعلق به تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

ابراز همدردی وزیر امور خارجه ایران با سوریه

طبق این گزارش، در این حمله مراسم جشن فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان این دانشکده نظامی هدف قرار گرفته است. بر اساس برخی گزارش‌ها وزیر دفاع سوریه کمی قبل از این حمله جشن را ترک کرده بود.

یک منبع پزشکی در سوریه خبر داد که آمار قربانیان حمله تروریستی به دانشکده افسری در سوریه  به ۶۶ شهید و ۱۸۹ زخمی رسید که حال برخی از آنها وخیم است.

برخی منابع نیز با انتشار تصویری اعلام کرده‌اند که این تصویر متعلق به پهپاد مهاجم است که سرنگون شده است.

در همین راستا وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروه‌های تروریستی تحت حمایت طرف‌های بین‌المللی، مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان دانشکده نظامی در حمص را با پهپادهای حامل مهمات انفجاری هدف قرار دادند.

وزارت دفاع سوریه گزارش داد: هدف قرار دادن جشن فارغ التحصیلی در حمص، منجر به شهادت تعدادی غیرنظامی و نظامی شده و صدها زخمی در میان غیرنظامیان بر جای گذاشته است.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن جشن فارغ التحصیلی در حمص یک اقدام تروریستی بی‌سابقه است و ما با تمام قوا به این گروه‌های تروریستی پاسخ خواهیم داد.

وزارت دفاع سوریه ادامه داد: تاکید می‌کنیم که طراحان و مجریان این اقدام جنایتکارانه پاسخگو خواهند بود و تاوان سنگینی خواهند داد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =