ابراز همدردی وزیر امور خارجه ایران با سوریه

وزیر خارجه ایران در تماس با همتای سوری خود به دنبال حمله تروریستی در حمص که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، به دولت و ملت سوریه تسلیت گفت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه در تماس تلفنی با فیصل مقداد وزیر خارجه سوریه، ضمن محکومیت قوی حادثه تروریستی امروز در سوریه که به شهادت و مجروح شدن دهها تن از افراد نظامی و غیر نظامی سوری انجامید ، این حادثه را به رییس جمهور دکتر بشار اسد ، دولت، ارتش و ملت مقاوم سوریه تسلیت گفت و با بازماندگان ابراز همدردی کرد.

بیشتر بخوانید:

حمله پهپادی به دانشکده نظامی حمص سوریه/ ۶۶ نفر کشته و ۱۸۹ نفر زخمی شدند

وزیر خارجه سوریه ضمن تشکر از تماس تلفنی وزیر امور خارجه کشورمان، توضیحاتی در خصوص ابعاد حادثه حمله تروریستی به مراسم فارغ التحصیلی افسران ارتش سوریه در استان حمص، ارائه نمود.

فیصل مقداد گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا را در ورای این گونه اقدامات دانست. طرفین در این گفت‌وگو بر ضرورت عزم‌ جدی جامعه جهانی و همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه قاطع و موثر با پدیده شوم تروریسم، تاکید کردند.

وزارت بهداشت سوریه اعلام کرد که در نتیجه حمله تروریستی به مراسم دانش آموختگی دانشکده افسری در استان حمص ۸۰ نفر از جمله ۶ زن و ۶ کودک جان باخته و ۲۴۰ تن زخمی شدند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1200844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 0 + 0 =